افتتاح بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور مرکز و جنوب‌شرق کشور در یزد

افتتاح بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور مرکز و جنوب‌شرق کشور در یزد
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان یزد از افتتاح و راه‌اندازی بزرگترین کشتارگاه صنعتی تمام اتوماتیک مرغ و طیور مرکز و جنوب‌شرق کشور در استان یزد خبر داد.
علیرضا طاقه‌باف اظهار داشت: بزرگترین کشتارگاه صنعتی تمام اتوماتیک مرغ و طیور در مرکز و جنوب شرق کشور در شهرستان اشکذر استان یزد در دهه فجر امسال افتتاح می شود.
وی با اشاره به اینکه توسعه واحدهای صنایع تبدیلی، مهمترین اولویت جهاد کشاورزی استان یزد است، بیان کرد: صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در حال‌ حاضر به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم و اساسی صنعت استان محسوب می‌شود.
طاقه‌باف، صنایع تبدیلی کشاورزی را رکن اساسی امنیت غذایی در جامعه دانست و عنوان کرد: این صنایع نقش اساسی در حفظ کیفیت و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی ایفا می‌کنند.
وی با اشاره به توسعه پایدار بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی در زمینه گوشت سفید و قرمز در استان یزد گفت: تا پایان سال جاری یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین کشتارگاه های طیور کشور در استان یزد با تجهیزات پیشرفته به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: به طور قطع این کشتارگاه الگویی بی‌نظیر در راستای ارتقاء کیفیت تولید گوشت سفید اعم از مرغ، بلدرچین و بوقلمون همچنین اعتلای سلامت و بهداشت و امنیت غذایی مردم در سطح کشور خواهد بود.
طاقه باف یادآور شد: این واحد در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و زیربنای ۱۰ هزار متر مربع احداث شده که با راه اندازی آن فرصت اشتغال برای بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۸۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم  فراهم می شود.
وی، ظرفیت تولید سالانه این کشتارگاه را بیش از ۱۸ هزار تن برآورد کرد و اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری انجام شده در این پروژه بیش از ۳۰۰میلیارد ریال است.
طاقه باف با اشاره به اهداف راه اندازی این کشتارگاه عنوان کرد: عرضه گوشت مرغ، بلدرچین و بوقلمون با کیفیت در سراسر کشور و زمینه سازی صادرات آن به خارج از کشور، نگهداری گوشت به شیوه مناسب و بهداشتی با بهره گیری از امکانات سردخانه ای، اشتغالزایی، دسترسی آسان مرغداران منطقه و تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ و کشتار متمرکز از جمله این اهداف است.
وی تاکید کرد: در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و لزوم برندسازی محصولات تولیدی در بخش صنایع کشاورزی، این کشتارگاه صنعتی مدرن می تواند گامی مؤثر در سطح کشور و حتی در سطح بین المللی باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com