از سوی وزارت کشاورزی امریکا؛
اعطای وام 10 میلیون دلاری برای پروژۀ کاهش مصرف آنتی بیوتیک در مرغداری

اعطای وام 10 میلیون دلاری برای پروژۀ کاهش مصرف آنتی بیوتیک در مرغداری
دانشگاه UConn ایالت کانکتیکات امریکا به منظور انجام پروژه ای در رابطه با کاهش مصرف آنتی بیوتیک در مرغداری، سلامت جامعه و پایداری محیط زیست  10 میلیون دلار اعتبار مالی از سوی وزارت کشاورزی امریکا دریافت کرد.
تولیدات جوجۀ گوشتی امریکا به بالای 9 میلیارد جوجه در سال می رسد و طبق آخرین گزارشات وزارت کشاورزی امریکا، ارزش این تولیدات بیش از 31.7 میلیارد دلار / سال است. به منظور حفظ و پایداری چنین تولیدات بالایی و پیشگیری از بیماری ها صنعت به آنتی بیوتیک بسیار وابسته است. اما به دنبال صدور بخشنامه از سوی FDA مبنی بر محدود کردن استفاده از آنتی بیوتیک این کار برای مرغداران کمی سخت تر شد.

مدیر دانشکدۀ کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه UConn در یک کنفرانس خبری اذعان داشت: "این پروژه به ما می آموزد که چگونه بدون استفاده از آنتی بیوتیک تولیدات مرغداری را ارتقا دهیم. همچنین در همان حال که منجر به بهبود سلامت طیور می گردد سلامت جامعۀ انسانی را نیز ارتقا می بخشد و تأثیرات منفی بر روی محیط زیست را نیز می کاهد."  وی در ادامۀ صحبت هایش اظهار داشت: "اساتید دانشکده دانشجویان زبده را تعلیم می دهند و تحقیقاتی بر روی این موضوع انجام می دهند و سپس یافته های خود را با صنعت مرغداری در میان می گذارند."
مدیر پروژه Kumar Venkitanarayana که فارغ التحصیل از همین دانشگاه می باشد گفت: "این تیم تحقیقاتی که از بیش از 30 محقق تشکیل شده بر روی 3 موضوع اصلی تحقیقات خود را انجام خواهند داد: سلامت و رفاه مرغ گوشتی ، سلامت گوشت مرغ و متعاقب آن سلامت انسان ، و سلامت محیط زیست و کاهش اثرات منفی تولیدات مرغداری بر روی محیط زیست. آموزش قوی ترین مؤلفه در این پژوهش است. ما در نظر داریم تا برنامۀ آموزشی را برای نسل بعد محققین و پژوهشگرانی در زمینۀ مرغداری پرورش دهیم که شیوه های پایداری کشاورزی را رعایت کنند."  
این تیم تحقیقاتی شامل کارشناسانی در زمینه های میکروبیولوژی، بیولوژی مولکولی، تغذیۀ طیور، سلامت روده ای طیور، رفاه دام و طیور، مهندسی کشاورزی، اقتصاد و جامعه شناسی می باشد.
این محققین در فاز آخر تحقیقات بر روی کاهش آسیب رسانی ضایعات تولیدات مرغداری به محیط زیست تمرکز دارند و بر روی تبدیل این فضولات مرغداری، خوراک مازاد و بستر طیور به تولید انرژی کار خواهند کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com