اعتراض به قیمت گذاری شیر در سازمان حمایت

اعتراض به قیمت گذاری شیر در سازمان حمایت
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به گله دامداران مبنی بر عدم خرید شیر کیلویی ۶۴۰۰ تومان در عین ارزانی، گفت: این تصمیم‌گیری در سازمان حمایت از مصرف‌کننده بوده و وزارت جهاد ‌کشاورزی پایین‌بودن این قیمت را قبول داشته و به آن اعتراض دارد.

عباس اکبری شریف معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران امروز در جلسه بررسی مشکلات دامداران شهریار در سالن جلسات شهرداری شاهدشهر اظهار کرد: محدودیت‌ در راستای منابع و نهاده‌های دامی را هیچ زمان کتمان نمی‌کنیم و اینکه به موقع و به مقدار نیاز در اختیار دامداران قرار نمی‌گیرد مورد پذیرش است.

وی افزود: ۳۶ تعاونی دامداری در سطح استان تهران بر اساس جمعیت دام نهاده دریافت می‌کنند که بخشی از نیاز آن‌ها را تامین می‌کند و آنچه دامداران ما را مورد آزار قرار می‌دهد عدم عدالت در توزیع نهاده‌های دامی است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان کرد: موضوع بعدی اهمیت و اهتمام دامداران به موضوع سامانه جامع هویت‌گذاری دام‌ها است که بر اساس این اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی نهاده را تخصیص می‌دهد که میزان نهاده تخصیص داده شده در سطح تعاونی‌های استان تقسیم می‌شود.

اکبری شریف با اشاره به تاخیر در ارسال نهاده‌ها اضافه کرد: متاسفانه مشکل خام‌فروشی محصولات کشاورزی در دامداری‌های کوچک وجود دارد که ایجاد زنجیره‌های بخش کشاورزی و کشاورزی قراردادی به رفع این مشکل کمک خواهد کرد که تعاونی‌ها و تشکل‌ها در این زمینه علی‌رغم مکاتبات فراوان کوتاهی کرده‌اند‌.

وی ادامه داد: اساسا آنچه امروز از زنجیره غذایی در استان تهران و کشور است توسط واحدهای بزرگ ایجاد شده و سایر تشکل‌ها تا به امروز همتی برای اخذ مجوز زنجیره نداشته‌اند.

معاون سازمان‌ جهاد کشاورزی استان تهران گفت: موضوع از آن جهت است که دامداران امروز گله دارند که شیر آن‌ها را کیلویی ۶۴۰۰ تومان نمی‌خرند در صورتی که به ارزانی این قیمت اعتراض هست که ما نیز قبول داریم و وزارت جهاد نیز به آن اعتراض دارد و آنچه تصمیم‌گیری شده در سازمان حمایت از مصرف‌کننده بوده است و دست ما از آن مجموعه کوتاه بوده و وزارتخانه آن را قبول ندارد.

اکبری شریف خاطرنشان نشان کرد: گرانی شیر هیچ زمانی به نفع دامداران نبوده و فروش درست و عدم خام‌فروشی به دامداران کمک خواهد کرد و تعاونی‌ها می‌توانند در این راستا با هر کارخانه‌‌ای قرارداد ببندند و در یک سکو شیر را متمرکز کنند.

وی با اشاره به کاهش سرانه سبوس ادامه داد: برای حمایت از واحدهای سنتی دامداری تنها یک راه و آن عدم تحویل نهاده خام به آن‌هاست و نهاده خام باید در اختیار کارخانجات قرار داده شود تا آن‌ها در قالب کنستانتره با نظارت جهاد کشاورزی و تشکل‌ها به دامدار تحویل دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: ۸ واحد تولیدی در سطح استان تهران برای تولید کنستانتره نهاده دریافت کرده‌اند تا محصول به دامدارانی که خوراک کمتری دریافت ‌کرده‌اند، تزریق شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com