استان مرکزی در تولید گوشت مرغ رتبه دهم کشور است

استان مرکزی در تولید گوشت مرغ رتبه دهم کشور است
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی با تولید سه درصد گوشت مرغ کشور، رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.
مجید آذر اظهار داشت: در حال حاضر در این استان 552 واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد که سالانه بیش از 52 هزار تن گوشت مرغ را تولید و روانه بازار می‌کنند.
وی افزود: اخیرا 210 مورد پروانه تأسیس مرغ گوشتی به ظرفیت بیش از 5 میلیون قطعه صادر شده که با بهره‌برداری از این واحدها30  هزار تن به ظرفیت تولید استان اضافه خواهد شد.
آذر ظرفیت واحدهای مرغداری گوشتی استان را 10 میلیون و 200  هزار قطعه و میانگین جوجه‌ریزی واحدها را سه دوره در سال اعلام کرد و گفت: در صورت، استفاده از ظرفیت کامل واحدها و افزایش جوجه‌ریزی به چهار دوره در سال، امکان تولید 70 هزار تن گوشت مرغ از واحدهای موجود در استان وجود دارد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در ادامه از تولید 30 هزار و 500 تن گوشت مرغ در پنج ماهه نخست امسال در استان مرکزی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این میزان تولید به بیش از 52 هزار تن تا پایان سال برسد.
آذر تامین نقدینگی، جلوگیری از نوسان قیمت‌ها، تولید مرغ با سایز استاندارد، تثبیت قیمت مرغ و اصلاح ساختمان و تاسیسات مرغداری‌ها را از جمله عوامل موثر در افزایش بهره‌وری و راندمان واحدهای مرغداری دانست و بیان کرد: در این صورت میزان تولید گوشت مرغ از 52 هزار تن در سال به حدود 70 هزار تن خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه 40 درصد از گوشت مرغ تولیدی مازاد بر نیاز استان بوده و به استان‌های هم‌جوار از جمله تهران ارسال می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته 52 هزار و 150 تن گوشت مرغ در استان تولید شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com