استان سمنان در تولید گوشت قرمز و سفید به خودکفایی رسید

استان سمنان در تولید گوشت قرمز و سفید به خودکفایی رسید

مدیرکل دامپزشکی سمنان گفت: استان سمنان در تولید گوشت قرمز و سفید به خودکفایی رسید.رضا عامری در گفتگو با خبرنگار فارس در سمنان ضمن قدردانی از مساعدت استاندار، مدیرکل و کارشناسان دفتر بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری و همه مسئولان ذی‌ربط استان اظهار داشت: یک میلیارد و 400 میلیون ریال غرامت دامداران خسارت دیده ناشی از سقط جنین در استان سمنان پرداخت شد که با پیگیری‌های مستمر این اداره کل این مبلغ از اعتبارات اختصاص یافته است.
وی افزود: این اعتبار برای پرداخت بخشی از غرامت دامداران خسارت دیده ناشی از سقط جنین در سال 1387 بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در استانداری در قالب توزیع نقدی و بخشی نیز به صورت غیرنقدی (خرید نهاده‌های درمانی) اجرایی شده است.
مدیرکل دامپزشکی سمنان اضافه کرد: پیگیری برای اختصاص اعتبارات از سایر منابع به منظور تامین بخش دیگری از خسارت وارده به دامداران به صورت مستمر در حال انجام است که پس از حصول نتیجه به دامداران خسارت دیده پرداخت می‌شود.
وی بر لزوم افزایش کیفیت گوشت‌های تولیدی و کاهش هزینه‌های تولید انواع گوشت در این استان تاکید کرد.
مدیرکل دامپزشکی سمنان با بیان اینکه صادرات فرآورده‌های حیوانی از استان سمنان یکی از طرح‌های در حال اجراست، ادامه داد: صادرات کرک از توفیقات استان سمنان است و سالانه مقدار زیادی از کرک تولید شده در این استان به آلمان و ایتالیا صادر می‌شود.
عامری با تاکید بر اهمیت نقش و فعالیت‌های دامپزشکی در تامین امنیت غذایی و سلامت انسان‌ها گفت: تلاش گسترده و موثر نیروهای دست‌اندرکار دامپزشکی از بروز و شیوع بسیاری از بیماری‌های مشترک بین دام و انسان جلوگیری می‌کند.
وی یادآور شد: از حدود یک‌هزار و 800 عامل بیماری،750 عامل معادل 49 درصد این عوامل ناشی از فرآورده‌های دامی و مشترک بین انسان و دام است.
مدیرکل دامپزشکی سمنان با اشاره به توان استان سمنان در تولید مواد پروتئینی گفت: در این استان، 363 واحد فعال طیور گوشتی، هشت واحد مرغداری مادر، 20 واحد تخم‌گذار، یک واحد مرغ اجداد، چهار واحد شترمرغ، 40 واحد پرورش ماهی و نیز بیش از یک میلیون و 300 هزار رای دام سبک، بالغ بر 83 هزار راس دام سنگین و 9 هزار و 45 نفر شتر است.
عامری گفت: این استان علاوه بر تامین نیازهای خود بخش قابل توجهی از تولیدات خود را به سایر استان‌ها ارسال می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت غذا و تاکید اسلام بر استفاده از غذای سالم گفت: داشتن غذای سالم نقش اساسی در تامین سلامت انسان‌ها و جامعه دارد.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com