استان اصفهان مقام نخست تولید گوشت مرغ در کشور را دارد

استان اصفهان مقام نخست تولید گوشت مرغ در کشور را دارد
استان اصفهان با داشتن بالاترین ظرفیت مرغداری در کشور، مقام نخست را در تولید گوشت مرغ با تولید سالیانه حدود 160 هزار تُن دارد.
این استان با داشتن بالاترین ظرفیت مرغداری در کشور مقام نخست را در تولید گوشت مرغ با تولید سالیانه حدود 160 هزار تن دارا است.
با توجه به سرانه مصرف گوشت مرغ، بیش از 30 درصد مازاد تولید در استان وجود دارد که بخشی از این مازاد تولید از طریق خرید تضمینی جمع‌آوری و هم‌اکنون حدود 18 هزار تن گوشت مرغ منجمد در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره شده است.
با توجه به ظرفیت بالای تولید گوشت مرغ در استان، افزایش صادرات این محصول در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه از ابتدای سال جاری بیش از یک هزار تن گوشت مرغ به ارزش 2 میلیون دلار از این استان به کشورهای همسایه صادر شده و با تدابیر اندیشیده شده، پیش‌بینی می‌شود صادرات گوشت مرغ استان تا پایان سال جاری به 10 هزار تن افزایش یابد.
ارتقای کیفیت و استانداردسازی گوشت مرغ تولیدی از طریق یکپارچه‌سازی تولید با همکاری دستگاه‌های ذیربط جزو سیاست‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان بوده و به همین منظور برنامه‌هایی را برای کاهش دوره پرورش و سایز مرغ‌های گوشتی تولیدی، بهبود ضریب تبدیل و رعایت حد مجازهای دارویی با هدف افزایش سلامت مصرف‌کنندگان و افزایش امکان صادرات در دستور کار قرار داده است.
همچنین با توجه به اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی در ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای به منظور یکپارچه‌سازی تولید گوشت مرغ و هدایت تمام حمایت‌ها در این سمت، در استان اصفهان نیز ایجاد چند شرکت زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ در دست اقدام است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com