از پرورش مرغ اجداد در همدان تا صادرات پای مرغ

از پرورش مرغ اجداد در همدان تا صادرات پای مرغ
علیرضا قره‌گوزلو یکشنبه ۳۰ خرداد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با راه‌اندازی واحد پرورش مرغ اجداد همدان نخستین استانی است که مجهز به واحد اجداد کشور شده است تا بتواند مرغ کشور را تأمین کند.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از راه‌اندازی خط D مرغ لاین در همدان خبر داد و تصریح کرد: زمین واحد مرغ لاین در همدان شناسایی و تصویب شده است و منتظر سرمایه ‎گذاری اتکا هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه بزرگترین واحد فرآوری و بسته‌بندی مرغ، گوشت قرمز و ماهی به زودی در همدان افتتاح خواهد شد، افزود: در استان همدان پنج واحد بسته‌بندی مرغ در استان همدان وجود دارد.
قره‌گوزلو با اشاره به اینکه در زمینه صادرات مرغ امسال گام خوبی برداشته شده است، یادآور شد: با گرفتن کد IR کشتارگاه گوشت آوران، صادرات پای مرغ همدان به شرق آسیا از اوایل مردادماه اجرایی می‌شود.
وی درباره تأمین نهاده‌های دامی برای واحدهای پرورش مرغ، بیان کرد: از مهرماه سال گذشته که سایت بازارگاه راه‌اندازی شد، هیچ مشکلی برای تأمین نهاده ها نداریم و فقط مشکل در بحث حمل و جابه‌جایی بار بوده است.

قره‌گوزلو با اشاره به اینکه جوجه‌ریزی اردیبهشت ماه و خردادماه افزایش داشته است، اظهار کرد: جوجه‌ریزی اردیبهشت و خرداد نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته اما در خرداد به علت گرم شدن هوا مقداری کاهش دارد، با این وجود مشکلی در تأمین مرغ استان نخواهیم داشت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com