ازکمبود مرغ در سال گذشته تا صادرات 100 هزارتنی آن در سال جدید

ازکمبود مرغ در سال گذشته تا صادرات 100 هزارتنی آن در سال جدید
یکی از مشکلات اقتصادی مردم در سال 91 ، بحث کمبود گوشت مرغ و قیمت گران آن بود که باعث شد مردم برای خرید مرغ صف های طولانی تشکیل دهند.
اما به هر حال در اواسط تابستان با واردات مرغ و نظارت بر بازار این مشکل تا حدی کاهش پیدا کرد اما کاملا حل نشد.
با بالا رفتن قیمت ارز،سکه و خودرو، مردم مرغ را از یاد بردند ولی مرغ مردم را فراموش نکرد.
قیمت مرغ کمی کاهش پیدا کرد و با توجه به واردات آن کمبودی به چشم نخورد اما در سال جدید باز بیم آن می رود این قصه سال 91 تکرار شود.
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اعلام کرد: 20 هزار تن گوشت مرغ تا پایان بهارصادر می شود وسعی می کنیم این رقم را به 100 هزار تن تا پایان سال افزایش دهیم.
این خبر کمی قابل تامل است زیرا سال گذشته از کمبود سخن می گفتیم اما بعد از یک سال با مازاد 100 هزارتنی روبرو می شویم. یعنی افزایش تولید، که دراین حجم جای تعجب دارد.
رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس در مورد خبر فوق به خبرنگار موج گفت: در سال پیش بحران کمبود گوشت مرغ داشتیم که با مدیریت مناسب مرتفع شد، ولی امسال حرف از صادرات این محصول زده می شود.
وی در ادامه افزود: اگر برای سال جاری در تامین بازار داخل به صورتی که هیچ کمبودی حس نشود، مشکلی نباشد و تولید مازاد داشته باشیم، صادرات بسیار خوب است، اما اگر شرایط چنین نیست و بیم کمبود داریم، نباید مرغ صادر کنیم.
نوروزی در مورد مشکلات مرغداران کشور گفت: مرغداران از بازار و هزینه ها راضی نیستند، زیرا در هر دوره برای جوجه ریزی با مشکل افزایش قیمت جوجه یک روزه، دانه، کارگر، سوخت و هزینه بالای نگهداری روبرو می شوند.
وی در ادامه با اشاره به این مطلب که استان گلستان سومین تولیدکننده مرغ گوشتی در کشور است، گفت: متولیان این صنعت، خوب مدیریت نمی کنند وگرنه تعداد مرغداری های کشور برای رفع نیاز داخلی و حتی تولید برای صادرات، مناسب هستند.
به هر حال امیدواریم با توجه به مصرف بالای گوشت سفید در کشور،یال جاری با کمبو و گرانی این محصول مواجه نشویم. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com