ارزش سرمایه های دام و طیور کشور بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است

ارزش سرمایه های دام و طیور کشور بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ارزش سرمایه های دام و طیور کشور بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است که صیانت از آن رسالت مهم این نهاد است.
علیرضا رفیعی پور در دیدار با هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین گفت :  بسیاری از ارزش سرمایه های دام و طیور کشور ۱۳۰ هزار میلیارد تومان استمشکلات حوزه دام و طیور با برنامه ریزی در حال رفع شدن است.
وی با بیان اینکه سرمایه دامی ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است که با درآمد نفت برابری می‌کند، افزود: ظرفیت دام کشور ۵۵ میلیون دام و سبک و سنگین است که بیشتر آن دام سبک است، از این سرمایه باید صیانت کنیم، زیرا شغل کشاورزی و دامداری پایدار است و تامین غذای مردم را بر عهده دارد.
رفیعی پور افزود: ۴۰ سال است با همه مشکلات ، این سرمایه حفظ شده است و با کاهش جمعیت دامی با استفاده از دام اصلاح شده و تغییر الگوی کشت توانسته ایم بیش از ۱۵ میلیون تن انواع فرآورده دامی تولید کنیم این موفقیت با افزایش سطح زیر کشت حاصل شده است.
وی گفت :  امروز صادرات شیر، عسل، گوشت و مرغ مازاد افزایش یافته است، چون ۴۰ هزار نفر در دامپزشکی در خدمت تولید هستند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه سازمان دامپزشکی به عنوان بازوی اقتصادی کشور عمل می‌کند، افزود :  در حوزه تجارت بین الملل با کنترل بیماری‌های دام و طیور برای صادرات فرآورده‌های دامی تلاش می‌کنیم.
وی گفت :  بهداشت هزینه محور است به طوری که در سال‌های گذشته بیماری آنفلوآنزا بین ۶ تا ۷ هزار میلیارد تونان خسارت زد که با ۱۰۰ میلیارد تومان می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.
رفیعی پور افزودئ :  تلفات تب مالت از ۲۵ هزار نفر به ۱۵ هزار نفر رسیده است که یک افتخار است و نشان می‌دهد اگر در پیشگیری خوب عمل کنیم بسیار صرفه جویی خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com