ارزش پسماند میوه و تره بار برای تبدیل به خوراک دام

ارزش پسماند میوه و تره بار برای تبدیل به خوراک دام
مدیران عامل سازمان‌های مدیریت میادین و پسماند شهرداری بر استفاده بهینه و تبدیل پسماند میوه و تره بار به خوراک دام تاکید کردند
در جلسه مشترک مدیران عامل این دو سازمان بر لزوم تقویت همکاری‌ها و نگاه تخصصی به موضوع پسماند‌های باقیمانده در ۲۴۶ میدان و بازار میوه و تره بار تاکید شد که علاوه بر استفاده به عنوان کود حاصلخیز، به عنوان خوراک دام نیز می‌تواند استفاده شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در این جلسه با تاکید بر لزوم هم‌افزایی سازمان‌های زیرمجموعه مدیریت شهری در ارائه خدمات به شهروندان، تاکید کرد: هر چه ارتباط بین بخشی واحد‌های شهرداری تهران بیشتر باشد، شهروندان بیشتر از آثار و منافع آن برخوردار می‌شوند.
صدرالدین علیپور با اعلام آمادگی این سازمان جهت همکاری در فرآوری پسماند میادین میوه و تره بار گفت: به جای انتقال روزانه ده‌ها تُن پسماند میادین میوه و تره بار تهران به مرکز دفن زباله شهر تهران، می‌توان این ضایعات را به کود گیاهی تبدیل یا به عنوان خوراک دام استفاده کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین نیز در این جلسه، میادین میوه و تره بار را حلقه ارتباطی زنجیره تولید و توزیع محصولات کشاورزی توصیف کرد و گفت: باید با تدبیر، موضوع‌های متنوع از جمله استفاده بهینه از باقیمانده میوه و تره بار میادین و بازار‌ها به عنوان پسماندی ارزشمند، مورد توجه قرار گیرد.
سعید راد با اعلام اینکه روزانه حدود ۲۰۰ تن پسماند در میادین میوه و تره بار تهران تولید می‌شود، تصریح کرد: ضایعات میوه و تره بار از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و به عنوان یک ماده خوراکی مغذی، می‌تواند جایگزین یونجه و سایر علوفه در تغذیه دام شود.
در این دیدار سعید سالاری، مدیر میدان مرکزی میوه و تره بار تهران نیز با اعلام اینکه میزان پسماندی که در این میدان تولید می‌شود، روزانه به ۱۰۰ تُن می‌رسد، گفت: در حال حاضر که روز‌های عرضه محصولاتی همچون هندوانه و خربزه است، این میزان به روزانه ۱۵۰ تُن نیز می‌رسد. وی خاطرنشان کرد: آمادگی داریم برای بهره برداری مطلوب از ضایعات محصولات کشاورزی در میدان مرکزی میوه و تره بار همکاری کنیم.
 
نظرات شما
  •  

    دکتر امیر اکبری گفت : ۹۹/۱۱/۰۵

    جناب اقای مهندس صدرالدین علیپور
    با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده امیر اکبری 50 ساله دکتری دامپزشکی و ساکن تهران هستم
    بنده توانایی سرمایه گذاری در زمینه تبدیل پسماند و ضایعات میادین میوه و تره بار هستم
    در زمینه مقاله و مصاحبه مذکور میخواستم بدانم که 1- پسماند های مذکور چه ارزش غذایی داشته و بعد از بازیافت انها بعنوان کدام قسمت از جیره غذایی دام را دارند؟
    2-همچنین چه مراحل و پروسس کاری و فناوری روی این پسماندها صورت میگیرند؟
    3- میزان نقدیندگی لازم جهت سرمایه گذاری در این زمینه چقدر میباشد؟
    لطفا در صورت امکان یک وقت ملاقاتی به من داده تا بنده بتوانم در خدمت شما بوده و از نقطه نظرات سازنده شما و دیگر متخصصین در این زمینه استفاده کرده و شاید بتوانم خدمتی به این صنعت و مردم نمایم.
    با تشکر
    اکبری

    پاسخ...
  •  
    دکتر امیر اکبری گفت : جناب اقای مهندس صدرالدین علیپور با عرض سلام و خ...

    باسلام عرض وادب بنده حبیب عباسیان هستم گفت : ۰۱/۰۵/۲۶

    بنده حتی خیلی وقته که درخصوص پوست میوه های استفاده شده درخانواده ها به غیرازسیروپیاز ایده ای دارم جهت تبدیل کردن آنها به کنسانتره غذایی جهت استفاده در غذای حیوانات .حتی چندین بارپوست انواع میوجات را جمع کرده وباچرخ گوشت تبدیل به خمیر کرده وباماشین رشته تبدیل به کنسانتره نمودم وبه چندتا حیوان ازجمله گوسفند ومرغ وحتی به سگ هم دادم وخوب هم خوردن فقط نمیدانم ازکجا شروع کنم وبا کی مطرح کنم.ممنون میشم ر اهنماییم کنید خودم هم بهیار واستحدام هستم و20ماهه دیگه هم بارنشت میشم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com