اردبیل تامین کننده 10درصد جوجه یک روزه گوشتی کشور

صنعت طیور در استان اردبیل در سالهای گذشته توسعه زیادی داشته , بطوری که علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به سایر استانها و حتی خارج از کشور نیزصادرات می شود.
نوری مدیر عامل شرکت آرتاجوجه سبلان اردبیل گفت: این شرکت بعنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان مرغ کشور جزو 10 تولید کننده بزرگ خاورمیانه می باشد و در سه زمینه جوجه یک روزه ،تخم مرغ نطفه دار و مرغ منجمد صادرات دارد .
وی افزود: در سال 70  با سه نفر کارگر شروع به کار کردیم و در حال حاضر 850 کارگر در بخشهای مختلف این مرغداری مشغول بکار هستند.
معترض رئیس بهداشت دامپزشکی استان اردبیل نیز با اشاره به نظارت وبازرسی مستمر  و خونگیری هر  45روزه از این واحد  افزود: در صورت عدم صیانت از این سرمایه عظیم تامین جوجه یکروزه کشور با چالش مهم مواجه خواهد شد.
تامین10درصد جوجه یک روزه گوشتی کشور اژدری معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز بیان کرد: در حال حاضر 483 مرغداری گوشتی ، تخم گذار ومادر گوشتی با ظرفیت 9میلیون 650 هزار قطعه در استان  وجود دارد که از این تعداد 44 مورد مربوط به مزارع مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 2میلیون قطعه می باشد.

وی افزود: استان اردبیل در صنعت تولید مرغ مادر گوشتی پنجمین استان و 7ونیم درصد ظرفیت کشور را دارد و  در 7 ماهه سال جاری  63میلیون قطعه جوجه یکروزه تولید کرده است.
با دارا بودن یک میلیون قطعه مرغ مادر گوشتی در حال حاضر 10درصد جوجه یک روزه گوشتی کشور را اردبیل تامین و بخشی از آن را به کشورهای همسایه صادر می کند .
دانلود
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com