اختلاف قیمت مرغ در استان‌های مختلف دردسرساز شد

اختلاف قیمت مرغ در استان‌های مختلف دردسرساز شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: همچنان ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید گوشت مرغ استان مازاد بر نیاز است، اما اختلاف قیمت در استان‌های دیگر کشور سبب ایجاد مشکلاتی شد.
غلامرضا قوسی، امروز دوشنبه ۳۰ فروردین   اعلام کرد: در حال حاضر ۵۶۹ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید سالانه ۵۹ میلیون و ۸۳ هزار تن در استان خراسان جنوبی فعال است.
 وی میزان مصرف روزانه استان را به طور متوسط ۴۰ تا ۵۰ تن گوشت مرغ برآورد کرد و گفت: خراسان جنوبی در زمینه تامین گوشت مرغ نه تنها خودکفا است بلکه به استان‌های مجاور و کشور افغانستان نیز صادرات دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، اختلاف قیمت گوشت مرغ در استان‌های دیگر را سبب بروز مشکلاتی در این زمینه دانست و ادامه داد: تعطیلات نوروزی روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن گوشت مرغ در سراسر استان توزیع ‌شد در حالی که نیاز استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان و کرمان را هم تامین کردیم.
وی با بیان اینکه نظارت بر گوشت مرغ چند بعدی و توسط دستگاه‌های نظارتی، نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود، افزود: کارشناسان و بازرسان جهاد کشاورزی از لحظه تحویل تا پایان کشتار بر این فرایند نظارت دارند.

تولیدکنندگان رغبتی به جوجه‌ریزی ندارند

قوسی گفت: علی رغم اینکه چرخه کامل تولید گوشت سفید در خراسان جنوبی فراهم است، اما واحدها سال گذشته درگیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شدند و این موضوع سبب شد رغبت تولیدکنندگان به جوجه‌ریزی مقداری کاهش یابد.
وی ادامه داد: از طرفی شرایط حاکم بر بازار عمومی کل کشور نیز مقداری تاثیرگذار بوده؛ البته تنها استان کشور هستیم که در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ خودکفا شده‌ایم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اگر قرار است مشکل کمبود گوشت مرغ در استان رفع شود باید دستگاه‌های نظارتی، بازرسی، امنیتی، سازمان صمت، نیروی انتظامی در زمینه نظارت کمک کنند جلوی قاچاق و حمل غیرمجاز مرغ گرفته شود در غیر این صورت هر قدر تولید داشته باشیم شرایط همین خواهد بود.
وی با اشاره به ماه مبارک رمضان و نیاز مردم به گوشت مرغ، یادآور شد: در ماه رمضان هیچ گونه کمبودی نخواهیم داشت و بیش از نیاز مردم مرغ تامین و توزیع خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com