اجرای طرح ملی احیای مرغ نژاد آرین با جدیت پیگیری شود

اجرای طرح ملی احیای مرغ نژاد آرین با جدیت پیگیری شود
وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح ملی احیای مرغ نژاد آرین در کشور با جدیت پیگیری شود.
کاظم خاوازی در دیدار چهره به چهره با کشاورزان و بهره برداران استان آذربایجان غربی که برای بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی انجام شد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی در راستای طرح ملی احیای مرغ لاین آرین تمام تلاش خود را برای تأمین بسته‌های حمایتی، تشویقی و ترویجی از این صنعت به کار بسته است.
وی با اشاره به اهمیت احیای مرغ لاین در کشور تصریح کرد: با توجه به وجود مجتمع مرغ لاین آرین در کشور و توانمندی‌های ژنتیکی بالقوه و مناسب و نیز دستور ویژه مقام معظم رهبری در خصوص احیای مرغ لاین آرین و توجه تمام مسئولین عالی رتبه کشور در بودجه ۱۴۰۰ نیز تسهیلات حمایتی و تشویقی خوبی برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.
وزیر هم اکنون مشکلی در تأمین نهاده‌های واحدهای تخم گذار، گوشتی و مرغ اجداد کشور وجود ندارد، گفت: ذخیره کافی در انبارها برای تأمین نهاده‌های بخش کشاورزی وجود داشته و مشکلی در تأمین نهاده‌ها در بخش طیور وجود ندارد.
خاوازی با اشاره به اینکه هم اینک سه میلیون تن کمبود تأمین نهاده‌های دامی در سطح کشور وجود دارد، گفت: بیشتر مشکلات ایجاد شده در خصوص تأمین نهاده‌های دامی از ناحیه شیوع ویروس کرونا، تحریم‌های ظالمانه است که تلاش می‌کنیم تا بخشی از مشکلات این قشر را برطرف کنیم.
 
نظرات شما
  •  

    جواد گفت : ۹۹/۱۰/۲۹

    باسلام
    از نظر دیدگاه وزیر جهاد کشاورزی این امر خوشبینانه هست وبا توجه به نظر ایشان که باکمبود سه میلیون تن نهاده دامی مواجه هستیم بنظر بنده میتوان این امر را به مانند یک مخترعی ببینیم که بدون نقشه وطرح اولیه ومحاسبات، میخواهد هواپیما بسازد و با تلاش هواپیما را می سازد و لی متاسفانه پرواز نمی کند، با این توضیح که کلیه پروژه های پرورش منوط به نهاده سالم،،، قیمت سالم،،، پرورش سالم می باشد، یعنی ذرت باید با رطوبت 12درصد دست مرغدار برسه نه رطوبت14 درصد به بالا.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com