اجرای طرح خنک سازی لاشه ها ی دام قبل از خروج از کشتارگاهها

اجرای طرح خنک سازی لاشه ها ی دام قبل از خروج از کشتارگاهها
مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی طرح خنک سازی لاشه ها ی دام قبل از خروج از کشتارگاههای صنعتی و نیمه صنعتی اجرایی شد.
دکتر بهرداد زندیه مدیر کل دامپزشکی استان در در نشست شورای هماهنگی روسای ادارت ستادی و شبکه های دامپزشکی استان در شهرستان بناب از اجرای طرح خنک‌سازی لاشه‌ها قبل از خروج از کشتارگاههای صنعتی و نیمه صنعتی، طرح پایش بیماری آنفلوانزای مرغی و طرح کاهش دام‌های بروسلوز در استان خبر داد و گفت: کانون بیماری تب برفکی و مشمشه هم امسال کاهش چشمگیری یافته و هم‌اکنون تحت کنترل کامل قرار دارد.
زندیه افزود اداره کل دامپزشکی در بین 67 دستگاه اجرایی استان از لحاظ شاخص‌های تخصصی رتبه اول و از لحاظ شاخص‌های عمومی رتبه هفتم را در سال ‌جاری را کسب کرد.
وی افزود: امسال اداره کل دامپزشکی استان در زمینه مدیریت مشارکتی رتبه پنجم استان و در زمینه اقامه نماز رتبه برتر استان و روابط عمومی این اداره کل موفق به کسب رتبه برتر در بین روابط عمومی های ادارات کل دامپزشکی کشور به خود اختصاص داده است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی سپس از آغاز طرح فراگیر و رایگان واکسیناسیون تب برفکی گاو و گوساله از پنجم آذر به مدت 30 روز کاری خبر داد و گفت: در این طرح 300 هزار رأس گاو و گوساله بالای 2.5 ماه سن در سطح استان واکسینه می‌شوند.
وی از دامداران خواست تا در این زمینه همکاری لازم و کامل را با مجریان طرح داشته باشند. زندیه خاطرنشان کرد: در مدت اجرای این طرح هر گونه جابه‌جایی گاو و گوساله باید پس از اطمینان از انجام واکسیناسیون تب برفکی صورت پذیرد.
زندیه ادامه داد: برای نظارت و مهار دقیق و روزانه عملیات واکسیناسیون اطلاعات و مشخصات واحدهای زیر پوشش به صورت پیوسته از طریق سامانه GIS-VET از شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها به اداره کل دامپزشکی استان ارسال خواهد شد.
مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه با اشاره به تعطیلی 14 کشتارگاه سنتی دام در سطح استان گفت: این کشتارگاه‌ها به دلیل غیر بهداشتی بودن و در راستای ارتقای بهداشت و سلامت عمومی جامعه با همکاری و مساعدت ستاد ساماندهی کشتارگاه‌های استان، مراجع قضایی و انتظامی تعطیل شده‌اند.
ناصر هاشمی معاون فرماندار شهرستان بناب در نشست شورای هماهنگی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در این شهرستان بر لزوم توجه جدی به موضوع پیشگیری و واکسیناسیون دام و طیور تاکید کرد و افزود: در اولویت قراردادن این موضوع به دلیل حفظ سرمایه های کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی گفت: هرگونه کوتاهی احتمالی در روند فعالیت کارکنان شبکه دامپزشکی به بروز خسارت جانی و مالی منجر می شود.
هاشمی با تقدیر از مدیریت شبکه دامپزشکی شهرستان بناب به لحاظ کسب رتبه اول استان افزود: رسالت این شبکه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
مدیر شبکه دامپزشکی بناب هم در ادامه این نشست گفت: این شبکه از لحاظ کمبود نیروی انسانی با مشکل مواجه است.
مهدی حامی افزود: کشتارگاه صنعتی، دو مرکز فعال بسته بندی گوشت، سه کارخانه تولید خوراک دام و طیور، هشت مرکز جمع اوری شیر خام، 90 باب گاوداری صنعتی، 48 واحد مرغداری، هشت مرکز استخر پرورش ماهی سردابی و زینتی، یک باب کارخانه فراورده های تبدیلی دامی و چهار باب کارخانه فراورده های لبنی در شهرستان بناب فعالیت می کنند.
در این نشست از مدیران شهرستان های بناب، آذرشهر و شبستر بعنوان رتبه های اول تا سوم استان تقدیر شد. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com