اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی و دامپزشکی استان خراسان رضوی در مسیر تفاهم

اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی و دامپزشکی استان خراسان رضوی در مسیر تفاهم
اعضای هیئت مدیره اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی استان در نشست هم اندیشی با مدیران اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی راه های افزایش تعامل و همکاری دوجانبه در جهت صیانت از سرمایه دامی و ارتقای بهداشت فرآورده های خام دامی را بررسی کردند.
در این نشست، مدیر عامل اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی استان ضمن اعلام آمادگی اتحادیه مذکور برای توسعه همکاریهای متقابل، خواستار آن شد تا مراکز عرضه شیرخام هرچه سریع تر ساماندهی شوند و با توجه به نیاز جامعه، مجوزهای لازم برای عرضه شیرخام سالم به متقاضیان داده شود و از فعالیت مراکز غیرمجاز نیز جلوگیری به عمل آید.
فرشید صراف ضمن تاکید بر لزوم ساماندهی حمل و نقل شیر خام، بر ضرورت اجرای این موضوع تحت ضوابط دامپزشکی تاکید نمود و خواستار تسریع در پرداخت سریع تر دامداران خسارت دیده از بیماری های سل و بروسلوز شد.
وی اعلام داشت: اتحادیه مذکور آمادگی دارد تا در جهت ارتقای سطح آگاهی دامداران و اعضای اتحادیه، دوره های آموزشی مورد نیاز را با هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان به اجرا درآورد.
در این نشست، معاون سلامت دامپزشکی استان نیز ضمن با اهمیت خواندن موضوع شیر خام، این مهم را اولویت اول اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی عنوان کرد و از اجرای طرح ساماندهی شیر خام در استان در سال جاری خبر داد.
دکتر جواد اعلمی، ضمن اظهار نارضایتی از برخی روش های غیراستاندارد در جمع آوری این ماده مغذی، عزم دامپزشکی استان را برای ساماندهی حمل و نقل شیر خام جدی دانست.
وی فلسفه وجودی دامپزشکی را صیانت از سرمایه دامی و ارتقای بهداشت عمومی و امنیت غذایی خواند و افزود: بر اساس وظایف تعریف شده، دامپزشکی استان از سرمایه دامی که جزیی از سرمایه ملی است با تمام توان و بر پایه تلاش دانش بنیان، حفاظت خواهد کرد.
نظارت بیشتر قرنطینه های مرزی بر حمل و نقل دام، آمادگی شناسایی کانون بیماری های دامی توسط دامپزشکی، ارائه تولیدات مشترک اطلاع رسانی و آموزشی توسط روابط عمومی دامپزشکی و اتحادیه، اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی به اعضای اتحادیه و ... از جمله دیگر مصوبات این جلسه بود.
همچنین مقرر شد تا در جلسات آتی، موارد مطرح شده در نشست مذکور  به شکل تخصصی پی گیری گردد تا به حصول نتیجه مطلوب برای طرفین منجر گردد.

 
نظرات شما
  •  

    علی اسدالهی گفت : ۹۲/۰۴/۲۴

    تفاهم این دو فقط بر روی کاغذ میسر است. اواخر سال 91 بنده یک جوجه از شرکت توس آوردم که از اول (چندین سالن بودیم) نیوکاسلی بود. مسولین محترم دامپزشکی به ما میگفتند ایراد از شرکت هست که فارم آلوده به نیوکاسل رو حذف کرده ولی تخم همون مرغ رو حذف نکرده و خوابونده و جوجه رو به چند تا مرغدار بدبخت فروخته. . ولی (برای احقاق حق ) حاضر نمی شدند به شرکت توس این مطلب رو بگند. وقتی به شرکت توس میگفتیم ایراد از شماست و دامپزشکی اینجوری گفته. با خاطر جمعی میگفت همین مطلب رو دامپزشکی مکتوب کند قبوله. اما دریغ.

    پاسخ...
  •  

    نصری گفت : ۹۲/۰۴/۲۶

    بنده با نظر جناب اسدللهی موافقم ، سازمان دامپزشکی کلا خوش تفاهم هست و لایه های زیرین مدیریتی این سازمان بسیار محافظه کار هستند ، براحتی خیلی از مسائل مربوط به حوزۀ وظائف خودش را با آمار و ارقام حل میکنند!!!؟؟ میتوان به نمونه معضلات اخیر اشاره کرد : شیوع تب برفکی ، تب سه روزه ، شیوع سرطان وار جایگاههای عرضۀ شیرخام و دیگر فراورده های خام دامی ، عرضه جگر و سنگدان و کشتار مرغ زنده در بازار روزها ، تولید خمیر مرغ در کارگاههای زیر پله ای و ....

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com