اتحادیه مرغداران از دولت یارانه دریافت نکرده است

اتحادیه مرغداران از دولت یارانه دریافت نکرده است
متأسفانه برخی مسئولان از آمار و ارقام اطلاعی ندارند و فکر می‌کنند 50 هزار تن خوراک رقمی بالایی است در حالی که نیاز بخش مرغ گوشتی به خوراک ماهانه 400 الی 500 هزار تن است و رقم 50 هزار تن نیاز یک دهم آنها است.
رئیس اتحادیه سراسری مرغداران اعلام کرد: نیاز ماهانه مرغداران به کنجاله ماهیانه 500 هزار تن است.
حسین مقدم نیا رئیس اتحادیه اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران در نشستی خبری در خصوص دراختیار گرفتن 50 هزارتن کنجاله سویا با نرخ 830 تومان دولتی و توزیع آن بین مرغداران سراسر کشور اظهار داشت: عده‌ای تصور می کنند این اتحادیه 50 هزارتن کنجاله سویا را از شرکت آوا تجارت صبا گرفته و برای سودجویی در بازار آزاد فروخته است درحالی که به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد و همه این 50 هزارتن طبق اسناد و مدارک موجود بین مرغداران سراسر کشور توزیع شده است.
وی با تکذیب دریافت یارانه از دولت افزود: عده ای تصور می کنند که این اتحادیه از دولت یک یارانه‌ای گرفته و بخشی از نهاده ها را در بازار آزاد به قیمت بالا فروخته، این در حالیست که دولت نه تنها کمکی در قالب دادن یارانه به تولیدکنندگان نکرده بلکه موجب وارد شدن ضرر و زیان در سال حمایت از تولید ملی به این صنعت نیز شده است.
مقدم نیا با بیان این که مرغداری کشور از اواخر سال 90 با مشکلات زیادی مواجه شد و دامنه آن به زمان حاضر هم کشیده شده است یاد آور شد: متأسفانه برخی مسئولان از آمار و ارقام اطلاعی ندارند فکر می‌کنند 50 هزار تن چه رقمی است در حالی که نیاز بخش مرغ گوشتی به خوراک ماهانه 400 الی 500 هزار تن است و رقم 50 هزار تن نیاز یک دهم آنها است.
وی ادامه داد: صنعت مرغداری کشور که جایگاه هفتم تولید دنیا را دارد در حال حاضر به دلیل عدم تأمین نهاده با مشکلاتی مواجه شده است و تولید کنندگان معطل توزیع 50 هزار تن خوراک هستند. بنابراین در صنعتی که ماهیانه 600 هزارتن دان در سیستمش می آید، توزیع 50 هزارتن کنجاله سویا در طول سه ماه اصلا معنی دار نیست.
مقدم نیا با بیان این که درشرایط عادی روزانه 15 هزارتن دان باید وارد چرخه تولید مرغ شود تا پنج هزارتن گوشت تولید شود یاد آور شد: درحال حاضر تولید دچار مشکل شده باید سریعا تمهیدی از سوی وزارت صنعت اندیشیده شود که روزانه 10 هزارتن کنجاله سویا به تولید کنندگان این صنعت تزریق شود تا قیمتها در بازار متعادل شود.
به گفته مقدم نیا: این صنعت ماهیانه به 200 هزارتن نهاده ذرت و 100 هزارتن نهاده کنجاله سویا احتیاج دارد، و برای نجات آن طی چند ماه گذشته از مسئولان خواستیم که شرایطی فراهم کنند تا روزانه 2 هزارتن کنجاله سویا از طریق این اتحادیه بین تولیدکنندگان توزیع شود که متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد.
مقدم نیا با اشاره به جلسه روز شنبه این اتحادیه با مسئولان استانداری تهران خاطرنشان ساخت: در این جلسه بر لزوم توقف هرگونه پرداخت پول به عنوان یارانه تاکید شد، چون این کار موجب عدم اثربخشی لازم، چندنرخی شدن مرغ در بازار، افت میزان تولید و بهم ریختگی چرخه اقتصادی کشور خواهد شد.
وی درخصوص راهکارهای ارزان شدن مرغ در بازار یاد آور شد: هرگاه شرکت پشتیبانی امور دام نهاده ارزان قیمت در اختیار تولیدکنندگان بگذارد، قیمت مرغ در بازار کاهش خواهد یافت.
گفتنی است در این جلسه ساسان سروری مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان خراسان رضوی، ملکی روشن مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان همدان، عظیم حجت مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان قزوین، محمدحسین رحمانی راد مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان خوزستان و اسدالله موحدی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان گرگان حضور داشتند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com