آغاز احداث واحد پرورش بوقلمون مادردر سال آینده

آغاز احداث واحد پرورش بوقلمون مادردر سال آینده
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان از آغاز احداث واحد پرورش بوقلمون مادر استان همدان در سال آینده خبر داد.

علیرضا قراگوزلو با بیان اینکه این واحد پرورش بوقلمون مادر در شهرستان ملایر توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر زمین لازم طرح توسط سرمایه گذار بخش خصوصی تملک و پروانه آن صادر شده که در سال آینده وارد عملیات اجرایی می شود.

وی با اشاره  به فعالیت ۲۴واحد پرورش بوقلمون در سطح استان همدان با ظرفیت ۳۲هزار قطعه بوقلمون در هر دوره افزود: کشتارگاه بوقلمون یکی از دغدغه‌های استان بود که در سال گذشته مجهزترین و بزرگترین کشتارگاه بوقلمون کشور با ظرفیت ۱۲۰۰قطعه در ساعت در استان راه اندازی شد.

قراگوزلو کشتارگاه بوقلمون را یک ظرفیت بسیار خوب برای استان در سطح کشور دانست و  تصریح کرد: کشتارگاه بوقلمون استان اصفهان با ظرفیت ۵۰۰ قطعه در ساعت بعد از استان همدان بزرگترین کشتارگاه کشور بوده که از نظر ظرفیت با کشتارگاه استان همدان دارای ۷۰۰ قطعه اختلاف است.

وی با بیان اینکه بازار گوشت بوقلمون در کشور تامین است، خاطر نشان کرد: در کنار بازار داخلی کشور هماهنگی‌های لازم جهت منجمد و صادراتی کردن بخشی از گوشت بوقلمون نیز انجام شده و هماهنگی‌های لازم آن صورت گرفته است.

قراگوزلو با اشاره به توجیه اقتصادی و درآمدزایی بالا و اشتغال پرورش بوقلمون برای سرمایه گذاری یاد آور شد: سرمایه‌گذرانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این حوزه دارند مطمئنا سرمایه‌گذاری خوبی را از نظر درآمدزایی و توجیه اقتصادی طرح پیش رو خواهند داشت.

وی همچنین با بیان اینکه پرورش بوقلمون صنعت جدیدی در ایران بوده و با توجه به ارزش و اهمیت غذایی بالای آن، صنعت غذایی گوشت بوقلمون رشد سریعی در کشور و جهان گرفته، ادامه داد: با توجه به بیماری کرونا مصرف گوشت بوقلمون در سبد غذایی خانوارها توصیه می‌شود ضمن اینکه استفاده از بوقلمون پرورشی به دلیل تُرد و زودپخت بودن از بابت سن کم بوقلمون‌ها و کیفیت بالای آن بیشتر مورد تاکید است.

قراگوزلو  اسید تریپتوفان، کربوهیدرات، پروتئین، نیاسین-کلوئین-سلنیوم-روی-ریبوفلاوین-پنتونیک را از جمله مواد مغذی گوشت بوقلمون برشمرد و گفت: گوشت بوقلمون در بحث خواص در حدی پیشتاز است که آن را گوشت معجزه می‌خوانند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com