گوشت‌های منجمد پرطرفدارتر از کشتار روز

 گوشت‌های منجمد پرطرفدارتر از کشتار روز
در پی‌افزایش قیمت گوشت مردم شیراز چندان از خرید گوشت‌قرمز استقبال نمی‌کنند و به همین دلیل رکود،بازار را فرا گرفته بطوریکه بسیاری از فعالان این صنف از عدم استقبال مردم و سیاست‌های اشتباه در این بخش گلایه مندند.
طبق آمارها در حال حاضر سرانه مصرف گوشت قرمز کشور به زیر 10 کیلوگرم در سال رسیده است.
بر اساس نظرسنجی های انجام شده توسط کارشناسان مرکز آمار43.4 درصد مردم در یک سال گذشته تنها چند روز در ماه گوشت قرمز مصرف کرده اند.همچنین 2.7 درصد هم سال گذشته هر روز گوشت قرمز مصرف کرده اند.
این در حالیست که این نظرسنجى عنوان می کند که 4.7 درصد شرکت کنندگان در یک سال گذشته اصلاً گوشت قرمز مصرف نکرده اند و 0.2 درصد شرکت کنندگان هم به این سئوال پاسخ ندادند.
آن طورکه رنجبر مدیر توسعه و بازرگانى سازمان جهاد کشاورزى استان فارس مى گوید:با در نظر گرفتن سرانه مصرف گوشت در فارس متوجه مى‌شویم که مردم استان سالانه حدود 55 هزار تن گوشت مصرف مى‌کنند.
صمد رنجبرمی‌گوید:در حال حاضر ارز 4200 تومانى‌جهت واردات به گوشت قرمز تخصیص پیدا نمى‌کند.
رنجبر با بیان اینکه هیچ کمبودى در بخش گوشت قرمز در بازار نداریم،مى افزاید:در شرایط فعلى گوشت به اندازه کافى در بازار وجود دارد.فروشگاه هاى زنجیره اى در حال واردات گوشت قرمز هستند و این موضوع باعث شده تا گوشت قرمز در تمامى فروشگاه هاى زنجیره اى استان موجود باشد.
مدیر توسعه و بازرگانى سازمان جهاد کشاورزى استان فارس به قیمت گوشت در بازار شیراز اشاره مى کند و مى گوید:در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت منجمد برزیلى حدود 55 هزار تومان و هر کیلو گوشت گوسفندى هم حدود 70 هزار تومان است.
رنجبر در ادامه با بیان اینکه تولیدات دام و گوشت استان نیاز مردم استان را تامین مى کند،ادامه مى دهد:سالانه حدود 65 هزار تن گوشت در استان تولید مى شود و این در حالى است که مردم استان حدود 55 هزار تن گوشت در سال مصرف مى کنند.
وى تصریح مى کند که کمبود گوشت استان از طریق واردات تامین مى شود.
مدیر توسعه و بازرگانى سازمان‌جهاد کشاورزى استان فارس ادامه مى‌دهد:با درنظر گرفتن هزینه تولید و نهاده خوراک دام متوجه مى شویم که قیمت گوشت در حال حاضر منطقى است و کمبوداتى که در بخش گوشت وجود دارد سبب شده که قیمت این محصول گران شود.
رنجبر با بیان اینکه میزان واردات گوشت به استان در سال گذشته حدود 4 هزار تن بوده است،مى افزاید:این میزان توسط رستوران ها، بیرون برها و خانوارها مصرف مى شود.
میزان فروش گوشت در شیراز به شدت افت کرده است
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم مرغ شیراز هم با بیان اینکه در فصل تابستان میزان استقبال مردم از گوشت قرمز کاهش مى یابد،مى گوید: طبیعى است که در فصل تابستان به دلیل گرماى زیاد مردم از مصرف گوشت قرمز و غذاى گرم خوددارى کنند.
منصور نجفى با بیان اینکه قیمت گوشت از فروردین تاکنون هیچگونه تغییرى نداشته است،می‌افزاید:این در حالى است که در بعضى مواقع شاهد کاهش قیمت این محصول در شهر شیراز بوده‌ایم.
نجفى معتقد است که رسانه اى شدن بعضى از محصولات سبب نابسامانى بازار شده است، چرا که رسانه اى شدن بعضى از موضوعات از زبان مسئولان،تنش را در جامعه ایجاد مى کند.
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم مرغ شیراز خاطر نشان مى کند: حدود 40 سال است که ریاست اتحادیه را برعهده دارم و هر زمان که صحبت‌هاى مسئولان در رابطه با نرخ بعضى از محصولات رسانه اى شد،باعث ایجاد التهاب در بازار شد.
وى با بیان اینکه شرایط بد اقتصادى مردم را مجبور به خرید محصولاتى جز گوشت می‌کند،ادامه مى دهد:که قشر مرفه از دیر باز تاکنون بدون توجه به قیمت گوشت به هیچ وجه از گوشت هاى منجمد استقبال نمى کرده و همیشه گوسفند زنده از قصابى ها خرید مى کردند.
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم مرغ شیراز با بیان اینکه میزان استقبال مردم شیراز از گوشت گوسفندى تازه کاهش یافته است،مى افزاید:در حال حاضر قشر متوسط به پایین جامعه،همواره از گوشت‌هاى منجمد و برزیلى استقبال مى کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com