شرکت تامین کننده کنجاله پاسخگو نیست

 شرکت تامین کننده کنجاله پاسخگو نیست
رئیس اتحادیه مرغداران سیستان و بلوچستان گفت: در حالی سه ماه از واریز پول به حساب شرکت تامین ‏کننده کنجاله زمان می گذرد که صنعت مرغداری در استان با مشکل مواجه شده و عدم توزیع ‏خوراک دام منجر به تلفات مرغ ها شده است.‏ جنجال کنجاله در حالی بزرگترین معضل مرغداران در سیستان وبلوچستان است که سه ماه از واریز مبلغ هنگفتی پول به حساب شرکت توزیع دان گذشته اما همچنان این شرکت پاسخگوی نیاز مرغداران استان نبوده به گونه ای که صنعت مرغداری در این خطه از کشور با مشکلات متعددی از جمله خودخوری(کانیبالیسم)  مرغ ها مواجه شده و در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار قطعه جوجه را در آستانه تلف شدن قرار داده است.
در همین راستا چندی پیش سرحدی، یکی از مرغداران سیستان و بلوچستان ضمن ابراز گلایه مندی شدید از این مساله، گفت: همه سرمایه و دارایی ام همین تعداد مرغی ست که در سالن گرسنه مانده اند و در حال تلف شدن هستند. تا زمانی که دوره پرورش جوجه ها تمام می شود مرغدار هر روز با یک مشکل جدید دست و پنجه نرم می کند؛ اضطراب تنظیم دما و نور و تراکم جوجه ها و ... از یک طرف و کمبود نهاده، قطعی برق، شیوع بیماری و ... نیز از طرفی موجب تحمیل خسارت به مرغدار می شود.
وی ادامه داد: اخیرا وضعیت کنجاله به شکلی شده که مرغدار جرأت نمی کند جوجه ریزی کند. مطمئنا تداوم این روند می تواند باعث افزایش قیمت مرغ و بر هم خوردن تعادل در بازار شود.
احمد نجفی، رئیس اتحادیه مرغداران سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت: متاسفانه شرکت اصلا جوابگو نیست و مرغداران حیران هستند.
وی بیان کرد: صنعت مرغداری با مشکل مواجه شده و مرغ ها گرسنه و جوجه ها دان ندارند.
رئیس اتحادیه مرغداران استان با بیان اینکه سه ماه از واریز پول به حساب شرکت می گذرد، افزود: هم اکنون 4میلیارد تومان پول تنها از سیستان وبلوچستان به حساب این شرکت واریز شده اما جوابگو نیستند و بحرانی به راه افتاده است؛ سود این پول ها که تمام کشور را درگیر کرده به نفع چه کسی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر برای رفاه حال مردم مرغ تنظیم بازار با قیمت 11 هزار و 500 در حال توزیع در شهرهای استان می باشد به گونه ای که در شهرهای زابل، زاهدان، زهک توزیع شده و در روزهای آینده بین مردم شهرهای ایرانشهر وسراوان توزیع خواهد شد.
وی نبود کشتارگاه در استان را معضلی پیش روی مرغداران عنوان کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید پیگیر مطالبات مرغداران باشد.
به گفته نجفی، کمبود کنجاله سویا در مرغداری های سطح استان منجر به این شده تا مرغ ها به خودخوری(کانیبالیسم) روی آورده و تلفات سنگینی را برای مرغدار برجای گذارند به گونه ای که لحظه به لحظه بر تعداد این تلفات افزوده می شود. 
این مسئول خاطر نشان کرد: عدم توزیع این محصول در شرایطی که مرغدار پول آن را واریز کرده و مرغداری ها به آن نیاز دارند مصداق بارز احتکار است؛ از مسئولان تقاضا داریم به فریاد تولیدکننده برسند و به این مساله ورود کنند، چرا که این اقدام در جهت تقابل با دولت و در راستای رسیدن به منافع شخصی و ایجاد رانت صورت گرفته است.

 
کلمات کلیدی کنجاله تامین کننده
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com