تولید ۹۸ درصدی داروهای دام و طیور در داخل

 تولید ۹۸ درصدی داروهای دام و طیور در داخل
تصویر:دارو در صنعت مرغداری

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۹۸ درصد داروهای دام و طیور، ۹۵ درصد واکسن‌های مورد استفاده صنعت دام و ۴۰ درصد طیور در کشور تولید می‌شود.

قاسم رضائیان زاده  گفت: با سیاست و همت در بخش تولید می‌توان به پایداری در امر تولید کمک کرد.

وی با بیان اینکه براساس مطالعات اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی محققان، تا سال ۲۰۵۰ مهمترین مشکل اصلی مردم جهان، تأمین غذا است، افزود: موضوع تأمین غذا مسئله مهمی است که باید جدی‌تر به آن پرداخته شود.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به فعالیت‌های سازمان دامپزشکی، گفت: مهمترین مسئله‌ای که سازمان به صورت شفاف به آن پرداخته است رصد بروز و شایع شدن بیماری و انجام اقدامات پیشگیرانه از آنها برای کنترل و عدم ورود بیماری‌ها و مبارزه با آنها است.

رضائیان زاده با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های عمده و علمی سازمان این است که با حضور و هماهنگی سازمان‌های بهداشتی بین‌المللی در جهت کنترل کامل این بیماری‌ها در تمام استان‌ها تلاش کنیم، اضافه کرد: در سالی که به نام رونق تولید است تشدید و دقت بیشتر فعالیت‌ها رسالتی است که سازمان دامپزشکی کشور دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه دامپزشکی از تولید در بخش خدمات، تولید دام، طیور و آبزیان حمایت می‌کند، گفت: در این راستا برای حمایت از تولید داخل و با توجه به وضعیت یک سال گذشته تأمین بسیاری از مواد اولیه با مشکل مواجه بوده است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: ۹۸ درصد داروهای دام و طیور، ۹۵ درصد واکسن‌های مورد استفاده صنعت دام و ۴۰ درصد طیور در کشور تولید می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com