تعیین سقف سنی دام‌های وارداتی عاملی برای افزایش قیمت گوشت قرمز

 تعیین سقف سنی دام‌های وارداتی عاملی برای افزایش قیمت گوشت قرمز
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: باید شرایط به‌گونه‌ای باشد تا کنترل واردات، تولید و تنظیم بازار در اختیار یک وزارتخانه قرار بگیرد.
یوسف داودی، در خصوص کنترل بازار و تولید گوشت قرمز ، اظهار داشت: توزیع و قیمت‌گذاری گوشت قرمز از طریق وزارت جهاد کشاورزی است که در این مسیر اشکالاتی وجود دارد، از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در مواردی خاص در این موضوع تاثیرگذار است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید شرایط به‌گونه‌ای باشد که کنترل واردات، تولید و تنظیم بازار در اختیار یک وزارتخانه قرار بگیرد، گفت: به دلیل کاهش نظارت‌ها در بازار شاهد هستیم که قیمت گوشت در محله‌ها و شهرها مختلف با یکدیگر تفاوت دارد.
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کنترل‌ها درخصوص کیفیت گوشت و سن دام‌های وارداتی باید افزایش پیدا کند، ادامه داد: اشکالات بسیار اساسی در زمینه واردات گوشت قرمز وجود دارد که پیشنهاداتی مبنی بر تنظیم برنامه دقیق واردات گوشت قرمز براساس روش‌های روز دنیا را به وزارت جهاد کشاورزی ارائه کرده‌ایم.

افزایش قیمت گوشت وارداتی به‌واسطه اشکالات در شیوه واردات
وی با تاکید بر اینکه اشکالات موجود در شیوه واردات باعث شده تا شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز باشیم، عنوان کرد: شیوه واردات به گونه‌ای است که واسطه‌های بسیار زیادی وجود دارد و سقف سنی توسط وزارت جهادکشاورزی برای دام‌های وارداتی تعیین شده که این موضوع دلیل علمی نیز ندارد و همین مسئله باعث شده تا قیمت دام زنده در کشورهای صادرکننده به ایران افزایش پیدا کند.

واردات علوفه به نفع کشور است
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات علوفه و پرورش دام در کشور به نفع ما است، تصریح کرد: بسیاری از دامداری‌ها در سطح کشور تعطیل هستند و به واسطه کاهش بارندگی‌ها نیز قیمت علوفه افزایش پیدا کرده این افزایش قیمت باعث شده تا تولید دام و مرغ در کشور صرفه اقتصادی نداشته باشد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به‌جای واردات دام زنده و گوشت اگر علوفه را با قیمت پایین وارد کنیم علاوه بر تولید گوشت ارزان قیمت می‌توانیم اشتغال‌زایی را نیز شاهد باشیم، اضافه کرد: با خرید مستقیم از تولیدکنندگان علوفه نباید اجازه دهیم تا در این بخش نیز شاهد ظهور مافیا باشیم.
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه این پیشنهاد نیز مطرح شده تا در کنار کشت فراسرزمینی شاهد تولید دام فراسرزمینی باشیم، خاطرنشان کرد: برای سلامت جامعه نیاز داریم تا گوشت و لبنیات سالم را در اختیار مردم قرار دهیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com