استحصال بیش از 20 هزار تن گوشت دام و طیور در استان مرکزی

 استحصال بیش از 20 هزار تن گوشت دام و طیور در استان مرکزی
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: بیش از 20 هزار تن گوشت سفید و قرمز در چهار ماهه نخست سال 96 از کشتارگاه‌های دام و طیور استان مرکزی استحصال شد.
دکتر سیروس سلمان نژاد با اشاره به کشتار 65 هزار و 812 راس دام سبک و سنگین با نظارت این اداره کل افزود: سه هزار و 210 تن گوشت در چهار ماه گذشته از کشتارگاه‌های دام استان استحصال که مقدار 343 راس دام سبک و سنگین به دلیل وجود برخی بیماری‌های انگلی و لاغری دام ضبط و معدوم سازی شده است .
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به کشتار هفت میلیون و 603 هزار قطعه طیور اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد طیور کشتار شده مقدار 17 هزار و 766 تن گوشت مرغ استحصال شده که تعداد 106 هزار و 349 قطعه طیور غیر قابل مصرف تشخیص و توسط بازرسان این اداره کل ضبط و معدوم سازی شده است .
وی اظهار کرد: در چهار ماهه سال 96 تعداد 25 هزار و 917 مورد بازرسی، از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات دامی استان انجام و تعداد هزار و 37 مورد نمونه برداری از این فرآورده‌ها انجام شد که مقدار 102 هزار و 619 کیلوگرم فرآورده های خام دامی از این واحدها ضبط و معدوم و تعداد 98  واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است .
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی افزود: در راستای پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، این اداره کل با فعال سازی پیش سردکن کشتارگاه‌های دام استان و نگهداری لاشه‌های استحصالی به مدت 24 ساعت در پیش سردکن و آموزش بهداشتی و تشدید نظارت بر کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه گوشت قرمز و برخورد قضایی با کشتار غیر مجاز، در راستای تامین و ارتقاء سلامت گوشت مصرفی شهروندان صورت گرفت.
وی گفت: به منظور اجرای دستورالعمل آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی ماده 19، پنج جلسه کمیته اجرایی در استان با هدف اعمال بهتر نظارت‌های بهداشتی در واحدهای تحت نظارت و قطع ارتباط مالی بین مسئولین فنی و کارفرمایان برگزار شد که منجر به انعقاد 16 مورد قرارداد شد.
سلمان نژاد ادامه داد: جهت ارتقاء سطح بهداشتی واحدهای تولید، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی و سلامت مصرف کنندگان این اداره کل اقدام به اجرای طرح ارزیابی بهداشتی – دامپزشکی و درجه بندی واحدهای تحت نظارت اعم از قصابی، مرغ فروشی، مراکز طبخ غذا و ... کرده است.
وی تصریح کرد: درجه‌های اختصاص یافته جهت اطلاع عموم در محل فروشگاه‌ها نصب شد و مصرف کنندگان می توانند جهت استعلام صحت درجه نصب شده در محل، کد شناسایی مربوطه را به شماره 5000401512 پیامک کنند.
سلمان نژاد بیان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درخصوص فرآورده‌های خام دامی اعم از عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و فاقد هویت، کشتار غیر مجاز، حمل و نقل انواع گوشت سفید و قرمز با وسایل فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های فاقد هویت و غیرمجاز از جمله فاقد تاریخ تولید، انقضا و کد ردیابی دامپزشکی مراتب را با شماره‌تلفن‌ 1512 سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی اطلاع داده تا برخورد قانونی لازم صورت گیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com