آغاز توزیع دوباره تخم مرغ در میادین میوه و تره بار در هفته جاری

 آغاز توزیع دوباره تخم مرغ در میادین میوه و تره بار در هفته جاری
در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت تخم مرغ در کشور بودیم و هر شانه تخم مرغ با افزایشی حدود 2 هزار تومانی در مقایسه با 10 روز گذشته به قیمت به 13 هزار و 500 تومان تا 15 هزار تومان به فروش رسید.
دلایل کاملا متفاوتی از سوی متولیان دولتی و خصوصی برای افزایش قیمت تخم مرغ اعلام شده است، برخی این افزایش قیمت را به شیوع آنفلوآنزای طیور و حذف گله های مرغ تخمگذار نسبت می دهند و برخی دیگر آن را به گردن سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می اندازند. اما، آنچه که در این میان اهمیت دارد خطر کاهش مصرف این محصول مغذی توسط مصرف کنندگان دهک های پایین با افزایش قیمت آن  است. موضوعی که مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران تخمگذار میهن نیز نشانه آن را کاهش تقاضا در هفته های اخیر می داند و خبر از حل این مشکل با پیشنهاد اصلاح و اعلام قیمت جدید داد. رضا ترکاشوند با بیان اینکه با توجه به جایگاه تغذیه تخم مرغ نمی توان مصرف کنندگان را قربانی اختلاف نظرها کرد، گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اصرار بر قیمت های گذشته به سازمان میادین میوه و تره بار اجازه توزیع تخم مرغ را نمی دهد.
وی ادامه داد: سازمان میادین نیز به دلیل این اختلاف با سازمان حمایت، از اعلام لیست بهره برداران به اتحادیه خودداری می کند و توزیع تخم مرغ را متوقف کرده است.
ترکاشوند درباره پیشنهاد اتحادیه برای حل این مشکل گفت: اصلاح قیمت هر شانه تخم مرغ به 11 هراز و 600 تومان را به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد داده ایم، این قیمت مورد توافق متولیان تولید و بازار است و می تواند مشکل را حل کند.
وی در دفاع از این قیمت گفت: قیمت پیشنهادی بر اساس افزایش قیمت نهاده ها و هزینه های تمام شده براورد شده است.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران تخمگذار میهن تاکید کرد: اعلام این قیمت از سوی وزارت جهاد کشاورزی موجب ثبات در بازار  تخم و کاهش قیمت ها خواهد شد.
ترکاشوند زمان اعلام قیمت پیشنهادی را در هفته جای عنوان کرد.
تخم مرغ یکی از مواد غذایی مغذیی است که می تواند بسیاری از نیازهای تغذیه ی افراد را تامین کند و جایگزینی بسیاری خوبی برای محصولاتی باشد که به دلیل گرانی از دسترس خانواده های دهک پایبن خارج شده است. اگر افزایش قیمت این محصول متوقف نشود باید به زودی منتظر جای خالی تخم مرغ مانند بسیاری از محصولات مغذی دیگر در سبد غذایی خانواده های کم در آمد و نتایج آن بر سلامت جامعه باشیم.
 
نظرات شما
  •  

    پیمان اصغری آژیری گفت : ۹۶/۰۹/۱۹

    بنام خدا
    با ذرت 1000 تومنی و سویای 1800 تومنی و وضعیت نابسامان آنفولانزا در واحدهای تخمگذار
    قیمت کاملا طبیعی میباشد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com