ایران در تولید مرغ و تخم مرغ رتبه هفتم جهان را دارد

 ایران در تولید مرغ و تخم مرغ رتبه هفتم جهان را دارد
وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران در تولید مرغ و تخم‌مرغ جایگاه هفتم جهان را دارد و این مهم مزیت ارزشمندی در عرصه اقتصادی است.
«محمود حجتی» عصر روز چهارشنبه در بازدید از واحدهای دامپروری و کشاورزی دلیجان و محلات در جمع اصحاب رسانه افزود: ایران یکی از صادرکنندگان عمده لبنیات در منطقه محسوب می‌شود و سرمایه گذاری در توسعه این بخش در دستور کار است.
وی اظهارداشت : معضلات کامیون داران باعث ایجاد مشکل در توزیع دان و حمل مرغ در ماه های گذشته شده بود که این مشکل در حال حاضر رفع شده است.
وزیر جهاد کشاورزی در خصوص گرانی گوجه فرنگی، گفت: صادرات گوجه مشکلاتی را برای تامین خوراک واحدهای فرآوری ایجاد کرده بود که با کاهش صادرات این مشکل نیز حل شده است.
حجتی، توانمندی محلات در فرآوری محصولات کشاورزی و تولید رب، انواع گل و گیاه و ماهی زینتی را ستود و گفت: این شهرستان پایتخت گل و گیاه ایران است و بهره برداران محلات مهمترین تولیدکننده و صادرات کننده گل و گیاه کشور محسوب می شوند.
وی ادامه داد: دهکده گل و گیاه محلات از افتخارات کشور در زمینه سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات گل و گیاهان زینتی است.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: همزمان با سفر هیات دولت به استان مرکزی ساخت دهکده ماهیان زینتی در محلات به تصویب رسید که به عنوان زیرساختی حیاتی برای کشور است.
حجتی افزود: این شهرستان دارای سابقه طولانی در پرورش ماهیان زینتی و صادرات آن است و ساخت و راه اندازی دهکده ماهیان زینتی در این شهرستان در رونق تولید و صادرات ماهی زینتی نقش به سزایی دارد.
وی گفت: با توجه به منابع تخصیص شده برای ایجاد زیرساخت های این دهکده در حال فراهم شدن است و پیش بینی می شود پلاک ها در چارچوب مقررات واگذار و بقیه طول مسیر در ارتباط با ایجاد تجهیزات و تاسیسات دهکده انجام شود و دهکده ماهیان زینتی منحصر به فردی در آینده بهره برداری شود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه گلخانه ها یکی ازطرح های اقتصاد مقاومتی است و گلخانه ها باعث افزایش بهره وری می شود.
حجتی افزود: گلخانه ها در سبزی‌کاری تا 90درصد میزان مصرف آب را کاهش می‌دهد و تولید این محصولات به صورت گلخانه ای سبب افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب می شود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال در ساخت گلخانه رکورد زده شد و در نیمه نخست یکهزار و 400 هکتار گلخانه تکمیل و به بهره برداری رسید.
حجتی اظهار داشت: طبق برنامه 2 هزار و 500 هکتار گلخانه باید در سال جاری تکمیل شود که انتظار می رود با حمایت دولت، مجلس، بانک‌ها، صندوق توسعه ملی و حضور و مشارکت خود بهره‌برداران این سطح بیشتر شود.
وی گفت: تولیدات گلخانه ای امسال در محصولات صیفی و سبزی به حدود سه میلیون تن می رسد که با توجه به وضعیت آب و کمبود منابع آبی رقم قابل توجهی است.
وزیر جهاد کشاورزی عصر روز چهارشنبه با سفر به دلیجان و محلات از چند واحد دامپروری، آبیاری نوین و کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی، نمایشگاه گل های داوودی، دهکده گل و گیاه محلات بازدید کرد.
شهرستان دلیجان و محلات از توابع استان مرکزی هستند که به ترتیب 50 هزار و 55 هزار نفر جمعیت دارند.
محلات قطب تولید گل و گیاه زینتی و ماهی زینتی کشور محسوب می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com