مدیریت مرگ و میر در تولیدات حداکثری مرغداری
مرگ و میر معمولاً ناشی از بیماری هاست اما می تواند ناشی از ضعف مدیریت نیز باشد. برای اینکه علت مرگ و میر مشخص شود معمولاً آزمایشاتی بر روی لاشه انجام می شود. با اینحال بایستی در گزارشات مربوط به نتیجۀ کالبد شکافی نیز دقت شود.
 
بهبود رفاه طیور در هنگام جابجایی
در این زمانه که رفاه حیوانات بسیار مورد توجه قرار می گیرد در نظر گرفتن رفاه حال طیور به هنگام جابجایی و انتقال بسیار منطقی و بجاست. البته بایستی اعتراف کرد نظارت بر رفاه حیوانات و بهبود و ارتقاء تکنولوژی در این زمینه خیلی هم زود اتفاق نیفتاد.
 
عرضه مرغ به بازار 11 درصد افزایش یافت
مرکز آمار ایران اعلام کرد: عرضه گوشت مرغ در بهمن ماه امسال ۲۰۸.۳۴۸ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد را نشان می دهد.
 
بهترین جیرۀ خوراک طیور
جوجه مرغ های کوچک بایستی از جیرۀ غذایی مناسب برخوردار شوند تا سالم و پربازده شوند. در طول هفتۀ اول رشد جوجه سریع است بخصوص در دستگاه گوارش و سیستم ایمنی.
 
آماده سازی لازم پیش از آوردن گلۀ گوساله
پیش از آنکه گلۀ خود را بیاورید بایستی از ذخیرۀ کافی خوراک اطمینان داشته باشید. شما بایستی به طور مرتب ذخایر و موجودی خود را چک کنید.
 
افزایش بازدهی مرغ گوشتی
به منظور افزایش بازدهی مرغ گوشتی چند نکته را می بایست مد نظر داشت که من جملۀ آنها ژنتیک، کیفیت مرغ، تغذیه، سلامت و محیط پیرامون آنهاست. همچنین داشتن اطلاعات و دانش کافی در زمینه های اصلی مدیریت مرغداری و خوراک آنها، آب، نور، دما و کیفیت هوا به موفقیت مرغدار بسیار کمک خواهد کرد.
 
نکاتی برای بهبود دورۀ انتقالی گاو به منظور افزایش باروری و شیردهی
دورۀ انتقالی گاو (transition period) زمانی حیاتی و در عین حال پرخطر برای گاوهای شیری است. در طول این دوره، از آنجائیکه گاوها برای شیردهی آماده می گردند بدن آنها شروع به تولید شیر می کند و در عین حال برای باروری بعدی بدنشان تخمک سازی می کند، تغییرات متابولیکی شدیدی را متحمل می گردند.
 
نصب و راه اندازی تهویه ای مناسب برای مرغ های گوشتی
جوجه های گوشتی وقتی وارد سالن مرغداری می گردند نیاز به جایی دارند که هوای تازه در آن جریان داشته باشد تا در آنجا به خوبی تغذیه کنند و بچرخند.
 
نکات کلیدی جوجه کشی برای جلوگیری از بروز مشکلات پا در جوجه بوقلمون ها
طبق تجارب به دست آمده، گرما و رطوبت زیاد در طول پروسۀ جوجه کشی می تواند منجر به بروز مشکلات و آسیب های پا در جوجه بوقلمون ها گردد و متعاقباً افزایش هزینه ها و خسارات را به دنبال بیاورد.
 
6 کار ضروری برای محافظت از دام در زمستان
تغذیه و مدیریت گله در زمستان نکات بسیاری را در بر می گیرد اما چند نکتۀ اساسی وجود دارد که تمامی تولیدکنندگان و گله داران بایستی در لیست کارهای اصلی خود در زمستان قرار دهند.
 
تابستان و مشکلات مربوط به آب در مرغداری
معمولاً در این وقت سال مرغداران به دنبال راههایی ابداعی برای نگهداری از مرغ ها هستند و آب دهی در اولویت آنها قرار دارد. در این راستا باورهایی در اذهان برخی مرغداران جا افتاده که بعضاً شاید چندان درست نباشند در ادامه رهنمودهایی در زمینۀ
 
پرورش و نگهداری از شترمرغ
شترمرغ ها از جمله پرندگانی هستند که به دلیل ارزش بالای محصولات شترمرغی ، طرفداران بسیاری دارند . گوشت شترمرغ ، پر های شترمرغ ، استخوان شترمرغ ، ناخن های شترمرغ در صنایع مختلفی استفاده دارند که این نشان از ارزش بالای پرورش این پرنده می باشد . در ادامه به بررسی یکی از مهمترین فرایند های پرورش این پرنده ، یعنی تبدیل تخم نطفه دار شترمرغ به جوجه با استفاده از دستگاه جوجه کشی خواهیم پرداخت .
 
استرس گرمایی در گوساله و نحوۀ مقابله با آن
هوای گرم می تواند اثرات سوئی بر روی بدن گوساله های جوان بگذارد. هنگامی که دمای هوا بالای 25 درجۀ سانتیگراد می رود، میزان تنفس گوساله افزایش می یابد، که این امر منجر به دهیدراته یا کم شدن آب بدن می شود و به دنبال آن میزان مصرف خوراک کاهش، سیستم ایمنی تضعیف و گوساله دچار استرس گرمایی و عوارض سوء دیگر می گردد.
 

بیشتر

Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com