بهترین جیرۀ خوراک طیور
جوجه مرغ های کوچک بایستی از جیرۀ غذایی مناسب برخوردار شوند تا سالم و پربازده شوند. در طول هفتۀ اول رشد جوجه سریع است بخصوص در دستگاه گوارش و سیستم ایمنی.
 
مدیریت مرگ و میر در تولیدات حداکثری مرغداری
مرگ و میر معمولاً ناشی از بیماری هاست اما می تواند ناشی از ضعف مدیریت نیز باشد. برای اینکه علت مرگ و میر مشخص شود معمولاً آزمایشاتی بر روی لاشه انجام می شود. با اینحال بایستی در گزارشات مربوط به نتیجۀ کالبد شکافی نیز دقت شود.
 
عرضه مرغ به بازار 11 درصد افزایش یافت
مرکز آمار ایران اعلام کرد: عرضه گوشت مرغ در بهمن ماه امسال ۲۰۸.۳۴۸ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد را نشان می دهد.
 
نسل جدید مکمل های خوراک
بازار فیتوژنیک ها یا محصولات گیاهی در اواخر دهۀ 80 میلادی ظهور کرد و در دهۀ گذشته رونق چشمگیری داشت. در واقع می توان آنها را به عنوان فناوری های نوین، پیشرفته و شفاف شناخت.
 
اهمیت مدیریت آبخوری در تأمین رفاه طیور
سرمایه های قابل توجهی به منظور توسعۀ سیستم آبخوری – بخصوص در سیستم های بسته – هزینه شده تا به مرغدار در پرورش گلۀ سالم و سودآوری بیشتر کمک کرده باشد.
 
نکاتی برای تغذیه مادر گوشتی با فیدرهای زنجیره ای
در اینجا نکاتی برای تغذیۀ مرغ مادر گوشتی با فیدرهای زنجیره ای را برای شما عنوان می کنیم.
 
کانادا؛ استفاده از پوست خرچنگ در جیرۀ غذایی طیور
صنعت غذای دریایی کانادا در مناطق نزدیک به اقیانوس اطلس نمی داند که چگونه می تواند از ضایعات و محصولات جانبی استفادۀ بهینه را ببرد. از سوی دیگر، صنعت مرغداری با بهای سنگین خوراک دست و پنجه نرم می کند. حال اگر راه حلی باشد که به نفع هر دو صنعت عمل کند چطور؟
 
انگلیس؛ استفاده از حشرات به جای سویا در خوراک طیور
یکی از فروشگاههای زنجیره ای بزرگ بریتانیا به نام Morrisons در نظر دارد تا در 10 فارم مرغداری که پرورش مرغ را در محیط باز انجام می دهند، مزارع پرورش کرم و حشرات بنا کند تا بدین ترتیب از یک سو خوراک طبیعی برای مرغ و طیور فراهم شود و از سوی دیگر، استفاده از سویا در خوراک محدود شود.
 
تغذیۀ جوجه های تازه متولد
در این مقاله در نظر داریم تا همه چیز را دربارۀ خوراک جوجۀ تازه متولد و این که چه نوع غذایی برای آنها مناسب است را بگوئیم.
 
تغذیۀ دام و طیور با حشرات
طرح Green Deal اروپا تأثیرات مثبت چشمگیری بر روی کشاورزی و دامپروری به دنبال خواهد داشت. در این مقاله ما به واکنش ها به طرح بین المللی استفاده از حشرات به عنوان مادۀ غذایی و نهاده برای خوراک دام خواهیم پرداخت.
 
اهمیت بهبود مدیریت تغذیه در دورۀ آغازین جوجه بوقلمون ها
کیفیت جوجه های بوقلمون از اهمیت خاصی برخوردار است و دورۀ آغازین برای پرورش دهندگان بوقلمون بسیار حائز اهمیت است. در این دوره در واقع جوجه ها وزن گیری اصلی را دارند، با عوامل استرس زای محیطی و چالش های زیادی مواجه می شوند که بر روی سلامتشان تأثیرگذار است.
 
افزایش فیبر قابل هضم در خوراک گاو شیری
قطعاً یکی از مهم ترین دستاوردهای 30 سال اخیر در زمینۀ تغذیۀ گاو شیری درک اهمیت فیبرهای قابل هضم است.
 
استارتر پلاس گوساله های شیرخوار کرمانشاه دانه
جهت رشد مطلوب و توسعه شکمبه و سلامت دستگاه گوارش در گوساله های شیرخوار لازم است از یک استارتر مناسب حاوی انرژی و پروتئین و ویتامین ها و مواد معدنی و افزودنی های مطلوب استفاده گردد.
 
افزودن مکمل های غذایی کاهندۀ گاز متان به جیرۀ خوراک گاو و تأثیرات مفید آن
طبق تحقیقات جدید محققین کانادایی، افزودن بیش از یک مکمل کاهندزۀ متان به خوراک گلۀ گاو می تواند در کاهش انتشار گاز متان تأثیر چشمگیری داشته باشد. با اینحال نتیجۀ کار به ترکیب دقیق و نوع نهاده های استفاده شده بستگی دارد.
 
راه حلی برای دستیابی به پروتئین حشرات
تغذیۀ طیور با حشرات مدت هاست به عنوان ایده ای که از سویی واردات سویا را کاهش می دهد و از سوی دیگر با مشکل پسمانده های غذایی مقابله می کند، حافظ محیط زیست به شمار می آید.
 
تدابیر و برنامه های لازم در زمینۀ خوراک دام برای سال پیش رو
به دنبال پاندمی که در سال گذشته دنیا با آن مواجه شد و همچنان هم ادامه دارد، موانع و مشکلات بسیاری بر سر راه انواع موقعیت های شغلی به وجود آمد. تعطیلی هتل ها، رستوران ها بر روی نحوۀ خرید و مصرف مردم تأثیر گذاشت.
 
بهترین خوراک دام
اگر شما هم جز افرادی هستید که به پرورش دام ها از جمله گوسفند یا گاو علاقه دارید، بهتر است در ابتدا از نحوه تغذیه مناسب آنها اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید بهترین بازدهی از دام را داشته باشید. به یاد داشته باشید بهداشت صحیح و فراهم کردن بهترین خوراک دام ضرروی است و دام سالم تر و با کیفیت تری را خواهید داشت. در این مقاله قصد داریم تا با انواع غذاهای مورد استفاده برای دام و بهترین خوراک دام آشنا شویم.
 
اهمیت تغذیۀ گوساله
محققین دانشگاههای Alberta و Guelph کانادا بر این باورند که تدابیر صنعتی امروزه به نحوی است که گوساله های تازه به دنیا آمده را از مواد مغذی حیاتی و لازم برای رشد دستگاه گوارش محروم می دارد.
 
تدابیر خوراک دام
شاید سؤال قدیمی "چه مقدار باید به گاوم خوراک بدهم؟" هیچ جواب مشخصی نداشته باشد؛ اما در پژوهشی که انجام شد و در مجلۀ Dairy Science به چاپ رسید دو نگرش جالب را در این زمینه عنوان می کند.
 
ال-والین، اسیدآمینه پروتئین ساز در طیور
والین به همراه ایزولوسین و لوسین، یک اسید آمینه شاخه دار است که نقش های مهم متابولیسمی در تغذیه طیور، بخصوص در مرحله رشد و تولید سریع گوشت و تخم مرغ ایفاء می کنند. در جیره های استاندارد طیور ایجاد تعادل مناسبی از اسیدهای آمینه شاخه دار سبب بهبود مسیر تولید انرژی و متابولیسم پروتئین می گردد.
 
ال-آرژنین، نسل جدید اسیدآمینه ضروری در تغذیه طیور
در صنعت جهانی تولید مکمل های اسیدآمینه و پروتئین، اسیدهای آمینه ضروری ال-متیونین، لیزین، ترئونین و والین به صورت رایج تولید و مصرف می گردند. اخیراً اسیدآمینه ضروری و مهم دیگر بنام ال-آرژنین تولید انبوه شده و به صورت کریستاله در تغذیه طیور
 
روغن پونۀ کوهی به حفظ یکدستی گلۀ پولت ها کمک می کند
بر طبق تحقیقات به عمل آمده در دانشگاه کارولینای شمالی امریکا که به درخواست تولید کنندۀ بزرگ مکمل خوراک Anpario انجام شد، گنجاندن روغن پونۀ کوهی (Oregano) به پولت ها در دورۀ پرورش می تواند به حفظ یکدست شدن گلۀ طیور، تولید مثل سالم ، و بازدهی خوب خوراک کمک کند.
 
نحوۀ ترکیب صحیح شیر جایگزین برای گوساله
دکتر Tom Earleywine مدیر و کارشناس تغذیۀ شرکت شیر محلول برای حیوانات Land O’Lake می گوید: "گوساله های شیری عاشق یکدست بودن محلول ها هستند. بنابراین در صورتی که می خواهید گوساله ها را با شیر جایگزین شیر مادر تغذیه کنید، بایستی به یکدست بودن محلول بسیار بسیار توجه داشته باشید."
 
تغذیۀ جوجه با خوراک پیش دان دارویی یا غیردارویی
به منظور تقویت جوجه ها، بهتر است خوراک پیش دانی را برای آنها تهیه کرد که حاوی تمام 38 مادۀ مغذی مورد نیاز روزانۀ آنها باشد. اینکه شما بخواهید خوراک پیش دان دارویی یا غیردارویی را برای جوجه هایتان تهیه کنید به این بستگی دارد که جوجه های تازه متولد واکسن کوکسیدیوز دریافت کرده اند یا خیر.
 

بیشتر

Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com