مرغ‌هایی که تخم‌ ضد سرطان می‌گذارند
در جریان دست‌کاری ژنتیکی این مرغ‌ها شکنجه نمی‌شوند و حتی نازپرورده‌تر از حیوانات مزرعه هستند
 
چین خواهان پای مرغ‌های ایران شد
قائم‌مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته میان سازمان دامپزشکی و وزارت امور خارجه ایران با چین، توافقاتی انجام شده که از یک ماه آینده صادرات پای مرغ ایران به چین به صورت مستقیم انجام شود.
 
عرضه مرغ به بازار 11 درصد افزایش یافت
مرکز آمار ایران اعلام کرد: عرضه گوشت مرغ در بهمن ماه امسال ۲۰۸.۳۴۸ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد را نشان می دهد.
 
وام 200 میلیون دلاری ژاپن به ازبکستان برای توسعه صنعت دامپروری
آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (JICA) برای اجرای طرح «توسعه بخش دامپروری در ازبکستان» به این کشور معادل 200 میلیون دلار وام اختصاص می‌دهد.
 
ثبت رکورد چین در خرید سویای آمریکا
تاجران اعلام کردند که چین بزرگترین خرید یک روزه سویای آمریکا را در حداقل سه ماه گذشته در روز سه‌شنبه ثبت کرد و امیدی را برای با ارزش‌ترین صادرات کشاورزی ایالات‌متحده پس از اینکه فروش خارج از کشور در برداشت سال ۲۰۲۳ بسیار عقب‌تر از سرعت عادی بود، نشان داد.
 
ژاپن از فضولات دام سوخت موشک تولید می کند
یک شرکت سازنده مواد شیمیایی ژاپنی اعلام کرد در حال مطالعه و کار بر روی یک طرح عملی با هدف تولید سوخت "بیومتان" مایع از فضولات دام است تا از آن به عنوان سوخت موشک جهت پرتاب ماهواره استفاده کند.
 
اختلاف نظر جدی کشورهای اروپایی بر سر واردات غلات از اوکراین
در حالی بروکسل تلاش می‌کند تا محدودیت اعمال‌شده بر واردات غلات از اوکراین را پایان دهد که برخی کشورهای اتحادیه اروپا مخالف این اقدام هستند.
 
تهدید مرغ‌های اوکراینی برای مرغداران اروپایی
نماینده مرغداران فرانسوی می‌گوید صنعت مرغداری این کشور نمی‌تواند با ورود مرغ ارزان‌قیمت اوکراین رقابت کند.
 
سازمان ملل ناچار شد تا روسیه را به «سوئیفت» بازگرداند
سازمان ملل با روسیه برای بازگشایی سیستم «سوئیفت» در مقابل صادرات غلات به توافق رسید.
 
عجیب‌ترین گاو جهان که حاصل مهندسی ژنتیک است
دیجیاتو نوشت: دام‌ها مسئول ۱۴.۵ درصد از تولید گازهای گلخانه‌ای جهان هستند. ازاین‌رو، دانشمندان می‌خواهند شرایط را تغییر دهند و برای اولین‌بار در تاریخ، درحال پرورش گاوهایی هستند که کمتر گاز متان تولید می‌کنند و با محیط‌زیست سازگاری بیشتری دارند.
 
۵ کشور اتحادیه اروپا خواستار تمدید ممنوعیت غلات اوکراین شدند
وزیر کشاورزی مجارستان طی اظهاراتی اعلام کرد که ۵ کشور عضو اتحادیه اروپا که با اوکراین هم مرز هستند خواستار تمدید ممنوعیت واردات غلات اوکراینی به این اتحادیه شده‌اند.
 
اهمیت سلامت خوراک دام و نقش آن در تغذیۀ سالم
طی سال های اخیر، بخش خوراک دام به دنبال به دست آوردن توجهات از سوی بخش مواد غذایی بوده تا نقش خود را در سلامت غذا به همگان هرچه بیشتر نشان دهد.
 
کاهش 33 دلاری قیمت خوراک دام در بازارهای جهانی
قیمت خوراک دام و گندم امروز در بازارهای جهانی با کاهش شدید قیمت مواجه شدند.
 
علیرغم چالش ها؛ چشم اندازی قوی برای آیندۀ مرغداری
مسألۀ صنعت مرغداری در سال 2023 میلادی شاید همان سؤال دیدن نیمۀ خالی یا نیمۀ پر لیوان باشد. به هرحال، صنعت همچنان با مشکل گرانی نهاده و ناپایداری چشم گیری دست و پنجه نرم می کند.
 
تغذیه گوساله ها با شیر جایگزین در فارم با میکسرهای مخصوص
پودر شیرِ خوراکیِ جایگزینِ شیر مادر برای تغذیۀ گوساله ها در فارم تولید شده اند که البته برای سایر حیوانات هم قابل استفاده هستند. شیر خشک و پودر آب پنیر را با مکمل های مغذی غنی سازی می کنند تا گوساله هر چه زودتر از شیر مادر گرفته شود.
 
رشد 8 تا 10 درصدی صنعت مرغداری هند
بر اساس گزارشات، انتظار می رود که صنعت مرغداری هند در سال مالی 2024 به دنبال ثبات در میزان تقاضا، و همچنین افزایش تولیدات مرغ فراوری شده و با ارزش افزوده 8 تا 10 درصد رشد داشته باشد.
 
تقابل حمایت گرایی کشورها از تولید داخلی با تجارت و امنیت غذایی جهانی
افزایش بی سابقۀ قیمت نهاده های کشاورزی و بحران غذایی جهان که به دنبال حملۀ روسیه به اوکراین به وجود آمد، نگرانی هایی را به وجود آورده که بایستی عمیقاً در مورد آن اندیشید و چاره ای یافت.
 
کاهش استرس با نوشیدن آب ؛ مکمل ضد استرس نوین
در نمایشگاه VIV آسیا، کمپانی تغذیۀ دام دکتر Eckel ، آخرین دستاورد خود را معرفی کرد : محصول ضد استرس محلول در آب "MagPhyt WS" که با ترکیب چند عصارۀ گیاهی، منیزیم زیستی قابل دسترس ، و ویتامین C به سرعت استرس را پایین می آورد.
 
یکباره خواری در گوساله ها منجر به عادات بد غذایی در دراز مدت می گردد
در پژوهشی که توسط محققین دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا صورت گرفت به خوبی نشان می دهد که عادات رفتاری گوساله های جوان در بلوغ نیز به همان صورت ادامه دار خواهد بود. این موضوع در مورد عادات غذایی و این که چه نوع خوراک استارتری را دریافت می کنند تا زمانی که گاو بالغ شیرده شوند ادامه خواهد یافت.
 
5 راهکار جهت پیشگیری از التهاب در دورۀ انتقال گاو شیری
سطح ایمنی بدن گاو شیری در دورۀ زایمان پایین می آید و برای مقابله با آن بدن گاو با واکنش التهابی پاسخ می دهد.
 
ارزیابی جایگزین های آنتی بیوتیک در مرغداری
به دنبال محدودیت استفاده از آنتی بیوتیک، صنعت مرغداری جهان به دنبال جایگزین هایی است که بتوان در بازار مورد استفاده قرار گیرد. امروزه تولیدکنندگان و مرغداران بیشتر از همیشه با افزایش روزافزون تقاضا برای مرغ هایی هستند که بدون آنتی بیوتیک پرورش داده می شوند.
 
چشم اندازی به غلات و سوخت های زیستی امریکا
یک سال پیش، CoBank اعلام کرد که بخش غلات، محصولات کشاورزی و سوخت های زیستی به دلایل متعددی مثل قیمت فزاینده، سخت شدنِ زنجیرۀ عرضه و قیمت بالای انرژی دچار چشم اندازهای متفاوت خواهد بود. اما به دنبال حملۀ روسیه به اوکراین ، چند دهه تورم بالا در ایالات متحد و اروپا، و کاهش شدید رشد اقتصادی در چین، سال 2022 میلادی ثابت کرد که حتی وخامت اوضاع از آنچه که به نظر می رسید هم بدتر است.
 
روسیه صادرات غلات را ارزان کرد؛ کاهش عوارض صادراتی گندم، ذرت و جو
روسیه صادرات غلات را ارزان کرد؛ وزارت کشاورزی این کشور در آخرین بخشنامه خود عوارض صادراتی گندم، جو و ذرت را برای تاریخ ١٧ ام الى ٢٣ ام ماه مه کاهش داد. پس از جنگ روسیه و اوکراین، این کشور عوارض گمرکی صادرات غلات خود را به صورت هفتگی اعلام می کند.
 
اتحادیۀ اروپا درهای بازار خود را به روی محصولات فراوری شدۀ مرغداری مولداوی باز می کند
جمهوری مولداوی برای نخستین بار مجوز ورود به بازار صادرات اتحادیۀ اروپا را برای محصولات درجۀ یک فراوری شدۀ مرغداری دریافت کرد.
 
اتحادیۀ خوراک امریکا؛ تئوری توطئۀ اشتباه خوراک که منجر به افزایش قیمت تخم مرغ شد
شایعات در فضای مجازی مبنی بر آن است که تولیدکنندگان خوراک عمداً تولید تخم مرغ را به نحوی دستکاری کرده اند تا با کاهش تخم مرغ ، بهای آن افزایش یابد. اما صنعت مرغداری می داند که مقصر اصلی در این میان انفولانزای مرغی است.
 
مرغداری و آیندۀ تولیدات غذایی
با توجه به چالش های متعددی که تولیدکنندگان دام و طیور با آن مواجه هستند، از مسألۀ مهم تغییرات آب و هوایی گرفته تا تولید گوشت و تخم مرغ غیر حیوانی یک سؤال در اینجا مطرح می شود و آن اینست که آیا تولید غذا در آینده همچنان به وجود حیوانات وابسته خواهد بود؟
 
دبیرکل سازمان ملل برای ادامه صادرات غلات در کی‌یف با زلنسکی دیدار خواهد کرد
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است در کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، برای تضمین ادامه صادرات غلات از طریق دریای سیاه مذاکره و دیدار کند.
 
اصلاح ژنتیکی مرغ راهی برای پایان دادن به معدوم سازی جوجه های نر
محققین اسرائیلی باور دارند که با اصلاح ژنتیکی مرغ ها و به دنیا آمدن جوجه های ماده می توان به کشتار میلیاردها جوجۀ نر پایان داد.
 

بیشتر

Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com