100 هفته در مسیر افزایش چرخه تخمگذاری
اکنون یکی از محققین به نام ماری پییِر از دانشکدۀ علوم حیوانات دانشگاه لاوال کبک کانادا تیم تحقیقات بین الملل در چند زمینۀ تخصصی راه انداخته و در نظر دارند دریابند که چگونه کلسیم و فسفر در مراحل مختلف زندگی مرغ تخمگذار در بدن او پخش می شوند و تغذیۀ صحیح و دریافت مناسب این مواد معدنی می تواند نیازهای روزانۀ آنها را برآورده سازد تا پرورش دهندگان بتوانند چرخۀ تخمگذاری مرغ را افزایش دهند.
 
نسل جدید مکمل های خوراک
بازار فیتوژنیک ها یا محصولات گیاهی در اواخر دهۀ 80 میلادی ظهور کرد و در دهۀ گذشته رونق چشمگیری داشت. در واقع می توان آنها را به عنوان فناوری های نوین، پیشرفته و شفاف شناخت.
 
تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: برای استان‌های های مسافرپذیر سهمیه ویژه تری از اقلام اساسی در نظر گرفته شده است.
 
آیا پودر ماهی به قدرت باروری مرغ مادر گوشتی کمک می کند؟
با امیدواری صنعت مرغداری به بهبود نرخ جوجه ریزی در مرغ های گوشتی، محققین مطالعه و پژوهشی را انجام داده اند که تأثیر پودر ماهی را بر میزان تولیدمثل خروس ها و مرغ های مادر بسنجند.
 
تأثیر تکنولوژی و هوش مصنوعی بر روی رفاه مرغ های تخمگذار
استادیار دانشگاه جورجیا و کارشناس مهندسی مرغداری Lilong Chai می گوید: "مهم ترین مزیت هوش مصنوعی و تکنولوژی نظارت سیستماتیک افزایش دقت در مرغداری است. نظارت اتوماتیک بر روی نوک زنی طیور می تواند منجر به کاهش کانیبالیسم و آسیب میان طیور شده و در عین حال خسارت های اقتصادی کمتری هم به دنبال داشته باشد.
 
تهویۀ مطبوع اصلی حیاتی در فارم های مرغ گوشتی
نگهداری از سیستم تهویه در فارم های مرغ گوشتی در واقع به معنی تضمین سودآوری و برخورداری از محصول سالم و باکیفیت و همچنین جلوگیری از هزینه های مازاد است.
 
اعطای کمک مالی برای کاهش تولید گاز متان در دامداری ها
وزارت کشاورزی امریکا به یک محقق از دانشکدۀ علوم دامی پنسیلوانیا 300 هزار دلار اعطا کرد تا در زمینۀ کاهش تولید گاز متان در دامداری ها تحقیق و پژوهش کند.
 
بهترین جیرۀ خوراک طیور
جوجه مرغ های کوچک بایستی از جیرۀ غذایی مناسب برخوردار شوند تا سالم و پربازده شوند. در طول هفتۀ اول رشد جوجه سریع است بخصوص در دستگاه گوارش و سیستم ایمنی.
 
مدیریت مرگ و میر در تولیدات حداکثری مرغداری
مرگ و میر معمولاً ناشی از بیماری هاست اما می تواند ناشی از ضعف مدیریت نیز باشد. برای اینکه علت مرگ و میر مشخص شود معمولاً آزمایشاتی بر روی لاشه انجام می شود. با اینحال بایستی در گزارشات مربوط به نتیجۀ کالبد شکافی نیز دقت شود.
 
بهبود رفاه طیور در هنگام جابجایی
در این زمانه که رفاه حیوانات بسیار مورد توجه قرار می گیرد در نظر گرفتن رفاه حال طیور به هنگام جابجایی و انتقال بسیار منطقی و بجاست. البته بایستی اعتراف کرد نظارت بر رفاه حیوانات و بهبود و ارتقاء تکنولوژی در این زمینه خیلی هم زود اتفاق نیفتاد.
 
آویلامایسین 10درصد - Avilamycine 10
آویلامایسین آنتی بیوتیکی از خانواده ارتوزومایسین است که از تخمیر باکتری استرپتومایسس ویریدوکروموژنز تولید می شود. آویلامایسین در ماکیان و بوقلمون به منظور کنترل آنتریت های باکتریایی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
پودر قابل حل در آب‌ - Amoxivet 50 Rooyan - Amoxicillin trihydarte 50%
هر گرم از محصول حاوی 500 میلی‌گرم آموکسی‌سیلین تری‌هیدرات (معادل 436 میلی گرم آموکسی سیلین خالص) است.
 
مهار کوکسیدوز در مرغداری ها
ایمریا موجودات تک یاختۀ انگلی هستند که روده را تحت تأثیر قرار می دهند و باعث اسهال در طیور می شوند و وقتی طیور علائم بالینی از خود نشان می دهند یعنی به بیماری کوکسیدوز مبتلا شده اند.
 
اهمیت مدیریت آبخوری در تأمین رفاه طیور
سرمایه های قابل توجهی به منظور توسعۀ سیستم آبخوری – بخصوص در سیستم های بسته – هزینه شده تا به مرغدار در پرورش گلۀ سالم و سودآوری بیشتر کمک کرده باشد.
 
نکاتی برای تغذیه مادر گوشتی با فیدرهای زنجیره ای
در اینجا نکاتی برای تغذیۀ مرغ مادر گوشتی با فیدرهای زنجیره ای را برای شما عنوان می کنیم.
 
کانادا؛ استفاده از پوست خرچنگ در جیرۀ غذایی طیور
صنعت غذای دریایی کانادا در مناطق نزدیک به اقیانوس اطلس نمی داند که چگونه می تواند از ضایعات و محصولات جانبی استفادۀ بهینه را ببرد. از سوی دیگر، صنعت مرغداری با بهای سنگین خوراک دست و پنجه نرم می کند. حال اگر راه حلی باشد که به نفع هر دو صنعت عمل کند چطور؟
 
بررسی اثرات فیتاز قارچی و باکتریایی در جیره های با فسفر، کلسیم و انرژی قابل متابولیسم کاهش یافته بر عملکرد، خصوصیات لاشه، فراسنجه های خون و استخوان جوجه های گوشتی
بررسی اثرات فیتاز قارچی و باکتریایی در جیره های با فسفر، کلسیم و انرژی قابل متابولیسم کاهش یافته بر عملکرد، خصوصیات لاشه، فراسنجه های خون و استخوان جوجه های گوشتی
 
تشخیص جنسیت جوجه شترمرغ
شما با دانلود این فایل 5 صفحه ای به اطلاعاتی در خصوص تشخیص جنسیت شترمرغ دست خواهید یافت - سرفصل های این فایل به شرح ذیل است :
 
اصلاح نژاد راهی برای پایان دادن به کشتار جوجه های نر
محققین با کمک ویرایش ژن موفق شدند تا بچه موش های تک جنسیتی به وجود آورند آن ها بر این باورند که با کمک این اکتشاف قادر خواهند بود زندگی طیور را بهبود بخشند.
 
پرورش نژادهای پربازده گوسفند در فیروزآباد
سرپرست جهادکشاورزی فیروزآباد از آغاز پرورش نژادهای پربازده گوسفند در فیروزآباد خبر داد.
 
راندمان بالای گوسفندان اصلاح نژاد شیروان
مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: گوسفندان اصلاح نژاد شده در این شهرستان هر هشت ماه یکبار بره‌دهی داشته و شمار زیادی هم چند قلوزایی دارند.
 
جوجه کشی از انواع نژادهای مرغ
پرورش و جوجه کشی از مرغ امروزه به دلیل داشتن ارزش بالای گوشت و تخم آن میتواند یک روش عالی برای کسب و کار بشمار آید. اما داشتن تجربه کافی میتواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت کسب و کار باشد. اگر جز افرادی هستید که میخواهید جوجه کشی از مرغ و حتی بهترین نژاد مرغ برای جوجه کشی را بدانید حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.
 
نکات کلیدی جوجه کشی برای جلوگیری از بروز مشکلات پا در جوجه بوقلمون ها
طبق تجارب به دست آمده، گرما و رطوبت زیاد در طول پروسۀ جوجه کشی می تواند منجر به بروز مشکلات و آسیب های پا در جوجه بوقلمون ها گردد و متعاقباً افزایش هزینه ها و خسارات را به دنبال بیاورد.
 
چه فاکتورهایی در تعیین قیمت دستگاه جوجه کشی تاثیر گذار است ؟
دستگاه یا ماشین جوجه کشی ابزاری به منظور شبیه سازی عمل مرغ مادر در خارج کردن جوجه از تخم می باشد. این نوع تخم که از آن با نام تخم نطفه دار یاد میشود در اثر جفتگیری پرنده ماده با نر حاصل میشود . پرنده ماده بر اساس غریضه ی طبیعی که دارد بر روی تخم نشسته ، آن را میچرخواند و بر اساس گرما و رطوبتی که به تخم میدهد سبب خارج شدن جوجه از تخم میشود.
 
سبوس و اهمیت آن در زندگی روزمره
ما در این مقاله قصد داریم در مورد انواع سبوس برنج مطالبی ارائه کرده و اهمیت مصرف آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. پس توصیه می‌شود برای آشنایی با انواع سبوس و ویژگی‌های آن‌ها با ادامه این متن همراه شوید.
 
شدت سخت گیری وزارت کشاورزی امریکا برای محصولات مرغداری
وزارت کشاورزی امریکا اعلام کرد با توجه به اینکه در بازرسی ها برخی از محصولات مرغ نیمه آماده حاوی سالمونلا بوده کارخانجات در صورتی که این میزان سالمونلا را کاهش ندهند احتمال تعطیل شدن برای آنها وجود دارد.
 
تکنیک جدید فراوری شیر
محققین استرالیایی برای فراوری شیر خام به تکنیک جدیدی دست یافته اند که ادعا می شود ضمن آن که تمامی مزایای شیر پاستوریزه را دارد مواد مغذی بیشتری را حفظ می کند و عطر و طعم بهتری نیز دارد.
 
لزوم باز نگری در عنوان درجه بندی کیفیتی مرغ کشتار شده
دون هیچ تردیدی، اقدام و به اجرا گذاردن طرح درجه بندی کیفیتی مرغ در راستای ارتقاء بهداشتی مرغ کشتار شده مصرفی مردم، از سوی سازمان دامپزشکی کشور اقدامی ممتاز تلقی میگردد اما شایسته تر این بود که قبل از اجرایی شدن این طرح با موضوع فوق نمی‌بایست فوریت و عجله گی بعمل آورده می‌شد
 
استفاده از سیستم ردیاب برای بررسی وضعیت طیور در هنگام حمل و نقل
دو سال تحقیق و پژوهش تیم کانادایی کارشناسان سلامت حیوانات در نهایت منجر به توسعۀ سیستم نظارتی الکترونیک با عنوان Transport Genie شده است؛ سیستمی که در هر لحظه قادر است وضعیت دام و طیور و هوای داخل ماشین حامل را نظارت کند.
 
یک ارزیاب دام چه میکند
ارزیاب های دام در واقع ارزش بازاری و قیمت رسمی دام را تعیین می کنند. گزارشی که ارزیاب تهیه می کند شامل 1-قیمت و ارزش دام، 2- هدفی که بخاطر آن دارد دام را ارزیابی می کند (که شامل خیلی موارد مثل بیمه، خرید و فروش، وام، حسابرسی و یا حتی حق و حقوق مربوط به طلاق و ورشکستگی و غیره باشد) ، 3- اسناد پشتیبانی شده و گواهینامه های معتبر مربوط به همان صنعت می باشد.
 
معرفی مرغ سیاه Kadaknath
مرغ Kadaknath که از نوک آن تا استخوانش به رنگ سیاه است بومی استان مدیا پرادش هند است. این مرغ سیاه که به Kali Masi یا در اندونزی به Ayam Cemani نیز معروف است، نه تنها منبع غذایی مهمی محسوب می شود بلکه جایگاه ویژه ای در آداب و سنن و فرهنگ بومی آنها دارد.
 
زنبورها قادر به یادآوری چهرۀ افراد هستند
بیشتر افراد زنبورها را به دو خصلت می شناسند : عسل و نیش ! اما زنبورها بسیار پیچیده تر از این هستند. به عنوان مثال، زنبورهای عسل در کلونی های بسیار منظم اجتماعی زندگی می کنند که هر زنبور نقش خاص خود را دارد. در واقع بیش از 20 هزار گونه زنبور در جهان وجود دارد.
 
خواص بلدرچین
گوشت بلدرچین مواد مغذی بسیاری مانند پروتئین، فسفر، چربی، کلسیم، آهن و روی دارد. و تخم بلدرچین حاوی پروتئین و کولین زیادی است که برای مغز ما بسیار مفید است.
 
خواص شگفت آور نفرت انگیز ترین بخش مرغ
ناصر رضایی‌پور دبیر انجمن علمی طب سنتی ایران در خصوص خواص پای مرغ در طب ایرانی اظهار کرد: پای مرغ از خواص درمانی بسیار زیادی برخوردار است که معمولا اکثر افراد از آن بی خبر هستند و تمایلی برای مصرف این ماده غذایی ندارند.
 
هر زنبور عسل قادر به حمل چند دانه گرده است؟
یک کارشناس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت:‌ از گرده گل به‌عنوان یک غذای خارق‌العاده با ارزش غذایی زیاد، انرژی فراوان و تأمین‌کننده سلامتی یاد شده است.
 
الزام در رتبه‌بندی و بسته‌بندی بهداشتی تخم‌مرغ
غلامرضا توکلی - مدیر کل دامپزشکی استان البرز - اظهار داشت: اجرای طرح ارتقای کیفیت تخم‌مرغ در استان البرز در حال اجرا است و عرضه تخم مرغ باید به‌صورت بسته‌بندی صورت پذیرد.
 
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com