زیان دهی مرغداران تخم گذار به دلیل پایین بودن قیمت

زیان دهی مرغداران تخم گذار به دلیل پایین بودن قیمت
در نشستی با حضور رئیس و معاون بهبود تولیدات دامی سازمان، مدیرکل دامپزشکی و مدیر سازمان تعاونی روستائی استان با اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی کشاورزی واحدهای مرغ تخم گذار مسائل و مشکلات آن‌ها بررسی شد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان استان سمنان گفت: متوسط تولید روزانه تخم مرغ در استان حدود ۲۴ تن از ۱۵ واحد مرغ تخم گذار فعال با ظرفیت حدود ۵۸۰ هزار قطعه است که ۳۰ درصد آن مازاد بر نیاز استان است.
مصطفی شاه حسینی افزود: با توجه به وجود تخم مرغ مازاد بر نیاز استان (مصرف استان روزانه حدود ۱۹ تن) کاهش تقاضا در نیمه اول سال و ورود تخم مرغ از استان‌های هم جوار باعث شده که عرضه تخم مرغ در استان پایین‌تر از قیمت تمام شده باشد.
در این نشست بیان شد: با توجه به شرایط بازار در سنوات اخیر اوایل سال با کاهش قیمت مواجه بوده و درحال حاضر تخم مرغ با با نرخ کمتر از قیمت تمام شده مصوب کارگروه تنظیم بازار که هر کیلو ۴۰هزار ریال است عرضه می‌شود.
اعضای هیأت مدیره همچنین به مواردی از جمله: عدم سرمایه گذاری لازم به دلیل افت قیمت برای پرورش جدید، خروج مرع تخم گذار از چرخه تولید، کاهش تولید و متعاقب آن افزایش قیمت، پیگیری در سطح ملی برای شناسایی بازار‌های هدف مطمئن و صادرات، مساعدت و کمک بانک‌ها به مرغداران برای تامین تسهیلات ارزان، تامین نهاده‌های مورد نیاز از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان به صورت مدت دار، حضور در جلسات تصمیم گیری قیمت تخم مرغ و تنظیم بازار در استان و تصمیم گیری واحد در حوزه مرغ و تخم مرغ اشاره کردند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این خصوص بیان داشت: پیگیری لازم از سوی وزارت متبوع با تصمیم گیرندگان در سطح ملی انجام شده است.
سید مجید موسوی افزود: برای پایداری تولید و برون رفت از وضعیت فعلی در این صنعت طرح چرخه کامل تولید که از طرح‌های پیشنهادی این سازمان نیز است در دستور کار وزارت است.
وی بیان کرد: در صدور مجوز‌های جدید با توجه به وضعیت موجود بازنگری خواهد شد و در صدور جواز‌های جدید دو موضوع بازار هدف (صادرات) و صنایع تبدیلی طرح‌های جدید مد نظر قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان همچنین به مواردی از جمله: پیگیری برای حضور نماینده هیأت مدیره مرغ تخم گذار در جلسات تنظیم بازار، حذف گله‌های پیر و غیر اقتصادی در شرایط موجود، پی گیری از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان برای توزیع‌دان مدت دار سه ماهه با تامین ضمانت، نظارت جدی بر واحد‌های تولیدی و رعایت مسائل بهداشتی واحد‌ها اشاره کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com