وزیر؛ ضرر کنید به من چه؟سود کنید هشدار می دم

وزیر؛ ضرر کنید به من چه؟سود کنید هشدار می دم
فراموش نمی کنم که همین چند ماه پیش (مهر و آبان سال 93) قیمت مرغ زنده به بدترین و پرخسارت ترین وضعیت خود در بیست سال گذشته رسیده بود و رؤسای اتحادیه ها و تعاونی ها و مرغداران به هر دری می زدند تا شاید باعث افزایش 100 تومان قیمت گوشت مرغ زنده شوند. مصاحبه های پی در پی، جلسات شبانه، نامه نگاری های فراوان، تهیه برنامه های تلویزیونی و ... که هیچ کدام هیچ سرانجامی نداشت و بازار در حال طی کردن راه خود بود. راهی که جلوگیری از آن نه به عهده تولیدکننده بود و نه در انتظار معجزه ای.
در این بین اتحادیه ها چندین بار با زحمت و تلاش های زیاد توانستند وزیر خود را ببینند و ملتمسانه با وی درد و دل کنند اما حجتی – وزیر جهاد کشاورزی تدبیر و امید – صراحتاً به آنها گفت به من چه؟ مگر من گفتم تولید کنید؟ (یادآور می شود جهاد کشاورزی مسئول صدور پروانه تولید می باشد و چنانچه تولید به صلاح تولید کننده نباشد، نباید مجوز تولید را صادر نماید)

نمودار قیمت مرغ زنده از اول شهریور تا آخر آبان


خب تولید نکنید!- این جملات و راهکار به من چه برای مرغدارانی که به هزار علت که قبلاً به آنها پرداخته ایم مجبور به تولید می باشند راهکار در خور توجه، مدبرانه و امیدوارانه نبود و مرغداران نیز علی رغم میل باطنی و آگاه به مشکلات روبرو و خالی بودن پشتشان از حمایت دولت؛ باید مسافرتی را که آغاز کرده اند را به مقصد برسانند و این مسافران، تولید کردند.
حال چند روزی است که قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ به خطی از قیمت رسیده است که باعث شده تولیدکنندگان گوشت مرغ به بخش معتدل این مسیر برسند و شاید در این راه کمی از ضرر چند ماه قبل خود را پوشش دهند. بازار است دیگر گاهی سود و گاهی هم ضرر دارد، اگر قرار بود همیشه سود باشد که همه مرغداری می کردند و اگر قرار است همیشه ضرر باشد که هیچ شخصی مرغدار نمی شد. پس ضرر و زیان با هم هستند و نمی شود این دو را از هم جدا کرد. تعداد تولیدکنندگان گوشت مرغ در کشور زیاد است؛ فاصله آنها از یکدیگر دور است، شرایط بازار هر کدام با یکدیگر متفاوت است سود و زیان هر کدام جدا محاسبه می شود، بنابراین فعلاً هیچ توانی و همکاری بین آنها ایجاد نخواهد شد تا بتوانند یکدست و هم صدا باعث بالا بردن قیمت یا کاهش آن شوند. نتیجتاً هیچ عاملی به غیر از عرضه و تقاضا و شرایط بازار، نمی تواند عامل تعیین زمانهای سود و زیان مرغداران شود و وزیر محترم در آبان ماه 93 درست فرمودند به من چه قیمت مرغ کاهش پیدا کرده؟ این یعنی قیمت مرغ به من مربوط نیست، اما عجیب است که در زمان متعادل شدن قیمت و کاهش شیب سقوطی قیمت مرغ؛ چرا وزیر محترم وارد شده و با آمار و ارقام تلاش در پایین بردن قیمت مرغ زنده می نماید و زمان زمانی می شود که قیمت مرغ به ایشان مربوط می شود و آقای حجتی گمان می برند که می توانند یک شبه و با یک جلسه؛ بر روی قیمت مرغ اثرگذار باشند.

نمودار قیمت مرغ زنده از اول بهمن تا زمان درج مقاله 1393


بنده شخصاً اعتقاد دارم جناب آقای حجتی با سابقه خوب وزارت در دولت های قبلی با داشتن مشاورانی بهتر از مشاوران دولت قبلی؛ آنقدر هوشیار هستند که بدانند هشدار یکروزه به مخاطبینی که هیچ نقشی در افزایش یا کاهش قیمت مرغ زنده ندارند، کارساز نخواهد بود بنابراین می توان نتیجه گرفت تهدید و هشدار ایشان به عاملین افزایش قیمت مرغ زنده تنها یک نصیحت بازاری است تا نشان داده شود ایشان در حال تلاش برای ثبات قیمت مرغ زنده در ایام نزدیک به نوروز می باشد.
بارها و بارها قیمت سیب زمینی، هویج، گوجه فرنگی و ... افزایش یافته اما هیچ هشداری به هیچ شخصی داده نشد چرا که حال کشاورزان مشخص است و حال بازار هم همینطور. در وضعیت کنونی هم شرایط همان است و مرغدار به عنوان یک کشاورز هیچ نقشی در قیمت 8000 تومان ندارد و اصولاً و متأسفانه مرغدار هیچ وقت نتوانسته از زیر چوب زور قیمت، گریزی جز تن دادن به هر آنچه بازار است، داشته باشد.
اگر یک دقت ساده دیگری نیز داشته باشیم متوجه می شویم زمانی که قیمت گوشت قرمز افزایش پیدا می کند؛ ان هم طوریکه نقش الماس سفره را بازی می کند؛ حساسیت ها آنقدر نمی شود که به مرز هشدار برسد و مردم در زمان خرید گوشت قرمز و یا سفارش یک پرس شیشلیک یا کباب برگ؛ به خودی خود می دانند که در حال تناول یک غذای لوکس و ارزشمند هستند، اما به محض اینکه قیمت گوشت مرغ افزایش پیدا می کند و یا قیمت یک سیخ بال مرغ در منوی غذاها تغییر می کند، گوئی نان و نمک مردم قطع شده است. نتیجتاً اگر و قطعاً گوشت مرغ دارای چنین اهمیتی در سفره غذایی می باشد، بهتر نیست به جای هشدار شبانه هوشیارانه در خصوص تولید آن برنامه ریزی کنیم؟!
جناب آقای حجتی! در زمانی که آن گرانمایه اعلام فرمودید اگر تولید به صرفه نیست شکایت نکنید و تولید را قطع کنید! حرف شما را به عنوان یک دستور و نظر یک وزیر گوش فرا می دادیم و تولید را قطع می کردیم، حتی در شرایطی که لنگه دروازه واردات الحمد... همیشه باز است، آیا شاهد افزایش دو چندان قیمت مرغ در این روزها نبودیم؟ آیا می توانید به وارد کنندگان گوشت مرغ هشدار دهید؟
البته در این میان نباید از اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران نیز غافل شد. مدیریت صحیح آن نیست که در زمان کاهش قیمت مرغ دست به کار شد و به در و دیوار کوبید. باید با یک نقشه، راه میسری را برای چند سال آینده مشخص کرد و تحت هر شرایطی آن مسیر را پیمود، مسلماً روزهای سخت و دشواری در آن مسیر خواهد بود، باید به امید روزهای خوب تلاش کرد. امکان ندارد ثبات قیمت، بستر صادرات مدرن؛ بستر سود مستمر و ... میسر شود اما بدون برنامه ریزی.
 نه در زمان افزایش قیمت مرغ و نه در زمان هشدار وزیر در خصوص قیمت مرغ؛ هیچ حرکت مثبت و یا عکس العمل واقع بینانه ای از طرف اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران به عنوان متولی و در حقیقت یکی از قدرتمندترین اتحادیه های کشور چه در خصوص تولید چه در خصوص سبد غذایی و چه از نظر مالی مشاهده نگردید.
مجدداً عرض می کنم، بازار هم سود دارد و هم زیان. در زمان آرامش این دریا؛ فراموش نکنید طوفانی در راه است. روسای اتحادیه ها این آرامش را ماندگار ندانید. از همین امروز برنامه ریزی روزهای کاهش شدید قیمت مرغ را داشته باشید.
 
نظرات شما
  •  

    احمدی خراسان رضوی گفت : ۹۳/۱۲/۱۰

    باسلام جناب آقای حسینی ازاین که مطالب به حق وبه جا ودرددل مرغدارراتحریرمی کنیدسپاسگزارم

    پاسخ...
  •  

    طرفدار شما گفت : ۹۳/۱۲/۱۰

    بابا کف داری
    بابا دست داری
    بابا صلوات داری
    بابا ایول داری

    پاسخ...
  •  

    رضا رویانی گفت : ۹۳/۱۲/۱۰

    باز این امیرکبیر صنعت مرغداری یه مطلب جانانه نوشت
    حسینی جان بازم ممنون از شما

    پاسخ...
  •  

    مرغدار بدبخت گفت : ۹۳/۱۲/۱۰

    هر دفعه که شما مطلبی رو می نویسید به خودم می گم پس یه نفر هست که درد من رو میفهمه
    واقعا از شما ممنون هستم هم از شما و هم از سایت خوبان اما کو گوش شنوا

    پاسخ...
  •  

    خراسان گفت : ۹۳/۱۲/۱۰

    اقای وزیر که میگی مرغ 8000 تومانی گرونه مجبورت که نکردن خوب برادر من برو مرغ یخی بخور 5900 تومان

    پاسخ...
  •  

    مرغدار تنها گفت : ۹۳/۱۲/۱۰

    سلام واقعا ثابت کردیت که میفهمیمن مرغدار رو و لمس میکنین خون جگر خوردنمون رو .کارتون خیلی درسته که تو این اوضاع نا بسامان استقلال خودتون رو کاملا نشون میدین. مطمئن باشین اول خداوند و دوم مرغداران پشت و پناهتون هستند.

    پاسخ...
  •  

    محمد زوارئی گفت : ۹۳/۱۲/۱۰

    جانا حرف دل مازدی .ممنون

    پاسخ...
  •  

    نامنی گفت : ۹۳/۱۲/۱۰

    به گفته شاعر (درد من یکی دوتا نیست اخه درد من از بیگانگان نیست)اقای حسینی با این نوشته های واقی اگر رفتی جایی که عرب نباشد بگو به ملاقادت بییایم

    پاسخ...
  •  

    مرغدار ورشکسته گفت : ۹۳/۱۲/۱۰

    با سلام خدمت همه همکاران محنرم مخصوصا جناب اقای حسینی،ضمن تشکر
    آهنی را که موریانه بخورد

    نتوان برد از و به صیقل زنگ

    با سیه دل چه سود گفتن وعظ

    نرود میخ آهنین در سنگ

    همانا که جرم از طرف ماست

    به روزگار سلامت شکستگان دریاب

    که جبر خاطر مسکین بلا بگرداند

    چو سائل از تو به زاری طلب کند چیزی

    بده وگرنه ستمگر به زور بستاند

    پاسخ...
  •  

    مجىد گفت : ۹۳/۱۲/۱۰

    ممنون از مطلبى که نوشتى از درد ودل خون من تو لىد کننده. نشتى

    پاسخ...
  •  

    مراد شاکر گفت : ۹۳/۱۲/۱۰

    واقعا دستتون درد نکنه بابت تمام تلاشهای بی وقفتون...ولی ای کاش یه پایگاه واسه حمایت کنندگانتون و فعالان دیگه بسازید برای گردهمایی ها و حمایت از هم... متشکر

    پاسخ...
  •  

    سنگ زیرین آسیا گفت : ۹۳/۱۲/۱۰

    ای... بیچاره مرغدار هرکسی در هر صنفی سود کنه اشکال نداره ولی مرغدار ضررش .دوزار سودش چشم درمیاره تا کور شود آنکه نتواند دید ضرری که کردیم چی؟

    پاسخ...
  •  

    مرغدار سابق ! گفت : ۹۳/۱۲/۱۰

    جناب مهندس حسيني عزيز از راهِ دور دستتان را ميفشارم و رويتان ميبوسم
    كمپوت چي دوست دارين براتون بيارم موقع ملاقاتتون؟
    البته خدا نكنه كه گذرتون اونطرفها بيفته ! شوخي بود استاد:)
    درهر صورت دستتان درد نكند
    واقعا معلوم شد كه عمق مشكلات مرغداران را درك كرده ايد و درد مرغداران را ميفهميد
    شير پاك خورده اي استاد حسيني عزيز

    پاسخ...
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۱۲/۱۰

    با سلام خدمت اقاى حسينى اين اين بنياد از پايه ويران است وقتى سمت ومسئوليت بجاى متخصصين به متعصبين واگذار شود جواب همان به من چه ميباشد اى كاش كمى هم دلسوزان اين صنعت بر مسند كار بودند تا صنعتى كه قدرت يك ميليون تن صادرات را پيدا كرده امروز بايد توليدكنندگانش در زندان،فرارى از دست طلبكار يا خانه نشين باشند يكماه نيست كه قيمت مرغ واقعى شده كه صدها شاكى دلال پرست و دلال صفت پيدا شده اند كه حامى مردم شده و از گرانى مى نالند و مطمئن باشيد كه دوباره اين اندك مرغدار را هم به نابودى خواهند كشيد از بين م

    پاسخ...
  •  

    نعمتی گفت : ۹۳/۱۲/۱۰

    سلام بر مرد غیرتمند اقای حسینی خدا قوت انتقاممون رو تو این شب عید گرفتیم

    پاسخ...
  •  

    عباس صمدبین گفت : ۹۳/۱۲/۱۰

    باسلام (!) تا زمانیکه افرادی مانند آقای یوسفی که فسیل این صنعت هستند وانجمن صنفی مرغداران گوشتی را اداره مینمایند این مشکلات وجود دارد عده‌ای در این صنعت هم سر سفره علی ع وهم ابوبکر وعثمان مینشینند

    پاسخ...
  •  

    عباس صمدبین مرغدار گفت : ۹۳/۱۲/۱۰

    باسلام وعرض تشکر از آقای حسینی که حق قلم را ادا نمودنداجرشان با خدا، کدام وزیر تا حالا در مقابل اعمال انجام شده در زمان وزارتشان پاسخگو بوده‌اند که آقای حجتی باشد
    تا زمانیکه افرادی مانند آقای یوسفی سالها در اتحادیه گوشتی، حالا انجمن صنفی، مانند فسیل شده‌اند چه کسی باید از مرغدار حمایت نماید،باز خدا را شکر که یک قلم بدیت متعهد حرف تولید کننده را گفت آقای یوسفی وامثالهم خجالت بکشند

    پاسخ...
  •  

    دكتر محمدي گفت : ۹۳/۱۲/۱۰

    تشكر جناب حسيني، ميترسم خداييش يكاري نكني اين دفعه وزارت نذاره دوربين itp بره توي معاونت امور دام، تشكر از شهامت شما، من تاييد ميكنم حرفتون رو، اطلاع هم دارم كه ادمهايي نالايق خط و مشي اشتباه به جلسات وزير با مشاورين و بزرگان صنعت ميدادن، بازم شعر باباطاهر از استاد خودم جناب دكتر مهرباني مكن كاري كه فردا سنگت ايو جهان با اين فراخي تنگ ايو،

    پاسخ...
  •  

    ایرانی گفت : ۹۳/۱۲/۱۱

    مردید تولید نکنید
    به خاطر اینکه شما مرغدارها طماعید می خاید بدوشید ولی دم وزیر گم خوب تو کاسه شما گذاشت

    پاسخ...
  •  

    مرغداراهوازی گفت : ۹۳/۱۲/۱۱

    متاسفانه مدیران مافراموشکارندوازگذشته عبرت نمیگیرنددربحران قبلی مرغ که دراهوازبانیروی انتظامی به مرغداریهاحمله کردندومیخواستندباقیمت موردنظرشان مرغ واردبازارکنندوکردندآنچه نبایدمیکردند.ولی پس ازمدتی باافزایش تولیدوزیانده شدن تولیدنه تنهاهیچ مسئولی پاسخگونشدبلکه یک ازمعاونین بازرگانی اهوازاعلام نمودکه ارزانی هیچ ارتباطی بامانداردولی اکنون همه متولی شده اند بهرحال ازروشنگریکه فرمودید تشکرمیکنم جناب آقای حسینی عزیزانشاالله همیشه موفق باشیدماهم دعاگوی شمائیم که درددلهایمان رادرج میکنیدولیکوگوش شنوا

    پاسخ...
  •  

    رضازاده گفت : ۹۳/۱۲/۱۱

    سلا آقای حسینی ممنون که حرفهای مارو به گوش مسئولین میرسونین . ضرر کنید به من چه؟سود کنید هشدار....واقعا که عجب مسئولین خوبی داریم ما

    پاسخ...
  •  

    امیر گفت : ۹۳/۱۲/۱۱

    تشکر
    ای کاش همه مسئولین این بخش به اندازه شما جناب حسینی از شرایط و وضعیت این صنعت آگاهی داشتن تا تصمیمات درستی میگرفتن که الان به این مشگل نخورن که یه روز دربدر بالابردن قیمت یه روزم مثل الان پایین کشیدنش باش

    پاسخ...
  •  

    رضا ماشین چی گیلان گفت : ۹۳/۱۲/۱۱

    جناب حسینی عزیز: سلام خدا قوت
    درست میفرمایید و واقعا کارشناسانه نوشته بودید اما چرا از اتحادیه و تشکل ها ناراحت هستید از ماست که بر ماست ، دقت کنید چه کسانی در راس مدیریت این تشکل ها هستند یا دلال هستند یا کارخانه دان و کشتارگاه دارند یا مرغدار نیستند و یا سن انها بالا هست و حوصله و انگیزه لازم را ندارند و ترس از ان دارند منافع انها در خطر باشه ،مدیرعامل هم که در درجه اول مجری مصوبه های ابکی و بی اساس هییت مدیره خودش هست و در درجه دوم چون سالها در وزارت خانه بوده نمیتونه برخلاف انها صحبت کنه

    پاسخ...
  •  

    رضا ماشین چی گیلان گفت : ۹۳/۱۲/۱۱

    مگه مشاوران اقای وزیر چه کسانی هستند یک مرغدار واقعی را نام ببرید که مشاور وزیر باشه اکثر دلالان و واسطه ها و انهایی که با نام مرغدار در ظاهر و با شغل واقعی دان فروش ومرغ فروش وکشتارگر خون مرغدار را در شیشه کرده اند و بیشتر از ما مرغداران در هر صورت چه بازار خوب و چه بد سود خودشون را می برند مشاور وزیر هستند و فقط منافع خودشان را در نظر دارند
    باز هم میگم از ماست که بر ماست
    تا وقتی که همدل و همصدا نباشیم و اول این گروه و باند مخوف را از تشکل های خود بیرون نکنیم مشکلات پابرجاست

    پاسخ...
  •  

    مسعودرستخیز گفت : ۹۳/۱۲/۱۱

    جناب حسینی تشکرتشکر

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    امیر گفت : ۹۳/۱۲/۱۱

    براتون متاسفم احتمالا وزیر محترمه چنین دیدگاهی دارن که اینطور گفتن شما هم حرفش تایید کردید وگرنه اگه یخورده چشماتو باز میکردی نوک بینیتو نمیدیدی متوجه میشدی صنعت مرغ فقط مرغدار بخت برگشه نیست فرض کن تمام مرغدارا واحداشون تعطیل کنن چند نفر در چرخه این صنعت بیکار میشن
    75میلیون میتونن قیمت واقعی یه مرغ بپردازن ولی مرغدار نگون بخت تا کی کجا باید این رویه ادامه میداد. چشم ها را باید شست ..؟

    پاسخ...
  •  

    مصطفی گفت : ۹۳/۱۲/۱۱

    دمت گرم اقای حسینی بگو حرف دل مرغدار را مرسی

    پاسخ...
  •  

    مجید گفت : ۹۳/۱۲/۱۱

    خدا خیرتون بده بالاخره یکی پیدا شد حرف دل ما مرغدارا رو به گوش مسئولین برسونه...

    پاسخ...
  •  

    مرغداری ازکرمانشاه گفت : ۹۳/۱۲/۱۱

    امیدوارم همکاران عزیزپی برده باشن که باهمکاری همدیگه میتونیم مسئولین رابچلونیم....مواظب باشیدبی رویه جوجه ریزی نکنیم تاهمین وزرا که الان شدن اسپندروی آتیش نتونن بچلوننمون......درآخرباتشکرازآقای حسینی

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    kamran گفت : ۹۳/۱۲/۱۲

    دوست عزیز شما گرفتید نه من که مرغ رو 3900تومان دادم بازار و چک های 16 روز دیگه رو بهم دادند.ما به کجا شکایت ببریم

    پاسخ...
  •  

    غفاری از کردستان گفت : ۹۳/۱۲/۱۲

    با سلام جناب حسینی عزیز. بازم مثل همیشه رسالت سازمانی مجموعه تحت پوشش شما به حق بهترین منعکس کننده بود. احسنت بر شما

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرغداراهوازی گفت : ۹۳/۱۲/۱۲

    جنابآقای ایرانی باسلام ازشماتقاضادارم پای درددل یک مرغداربنشینیدوبعدقضاوت واظهارنظرکنیدکه مدیون ورشکستگان این صنعت نشویدبنده امسال طی 2دوره تولیدبعلت ارزانی مرغ دربازارمبلغ 60میلیون تومان زیان کردم که مستقیما"بجیب مصرف کننده رفت واکنون بیش از6ماه است که بعلت ازدست دادن بخش قابل توجهی ازسرمایه توان ادامه ندارم متاسفم که بعضیهاازروی ناآگاهی مطالبه حق راطماعی تفسیرمیکنندآیاشماحاضرید جنسی را20ریال بخریدو15ریال بفروشید همانطورکه شمافرمودیدبنده وخیلیهامردبودیم وتولیدنکردیم وشمانتیجه اش رامشاهده کردید

    پاسخ...
  •  

    محمدرضا خدایی گفت : ۹۳/۱۲/۱۲

    با سلام
    این کاری که آقای وزیر انجام میدهند یک بجه پنج ساله هم بلده ضرر کنید به من چه سود کنید هشدار میدم عجب کار سختی داری آقای وزیر

    پاسخ...
  •  

    دکتر قاسم زاده گفت : ۹۳/۱۲/۱۲

    مقاله خوبی بود گرچه تا حدی تند و احساسی بود. بهرحال باید وزیر را از خودمان بدانیم و او را با خود همراه کنیم. در جواب دوستی که میگفت مردید تولید نکنید، دو مطلب هست: 1-مرغدار نمیتواند تولید نکند، چون بابت زیانهای یکسال گذشته بدهکار است و بابت تاسیساتش هم بدهی بانکی دارد. 2-جوجه نریختن یک مرغدار جوجه را به چاه نمیبرد بلکه به یک مرغداری دیگر میبرد. حجم تولید از دو راه کم میشود. یا کاهش حجم جوجه ریزی واحدهای مادر و یا فروش مرغ واحدهای گوشی با وزنهای پایین.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۱۲/۱۲

    اقای حسینی عزیز همانگونه که دیدیم و خواندیم دوستان همکار ما از شما تشکر فراوان کرد ه اند و خواهند کرد و من هم وظیفه خود میدانم همانگونه دوستانم از شما قدر دانی کرده اند من هم قدر دانی بکنم ولی حسینی عزیزم مشکل ما کسی جز خود ما نیستیم ای کاش فقط 2 روز جوجه ریزی نباشد ببینیم اقای وزیر باز هم ان مطلب ضرر کنید به من چه باز هم به زبان می اورند اری عزیزان همکار فقط 2 روز جوجه ریزی نباشد کل مشکل حل خواهد شد

    پاسخ...
  •  

    ابراهيمى گفت : ۹۳/۱۲/۱۲

    اى اقاى ايرانى اگر مرغدارتوليدنكنه بايدسماق وباخيارشور قاطى كنى بزنى به بدن تا بفهميى اطلاعات ندارى حرف مفت نزنى ماطمايم يارانتونريزن بحسابت يه هفته اى سنگ كوب ميكنى اون وقت همين مرغدارا تويك ساله گذشته هركدوم ميانگين چهارصد پونصد ميليون ضرر دادن پس خواهشن كسى اطلاعات مثل اين اقا نداره كامنت نزاره

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۱۲/۱۳

    نگذارید جهاد مقدس به دست نااهلان بیفتد

    پاسخ...
  •  

    مرغداری ازکرمانشاه گفت : ۹۳/۱۲/۱۳

    همه باهم به یک صدا..............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!تولیدو کم بکنیم میتونیم کاری بکنیم...امیدواریم

    پاسخ...
  •  

    حمیدرضا زبهیده گفت : ۹۳/۱۲/۱۳

    سلام وقتی ما یک اتحادیه یا تشکل قوی نداریم وزیر بایدم بگه به من چه چرا نمیتونه به انجمن جوجه یکرزه یا صنایع مرغ مادر نمیگه به من چه؟و مقصر خودمونیم جوجه میشه 1800 مریزیم تازه از هم سبقت میگیریم انگار مسابقست بیایم فقط 1 دوره 30 درصد کمتر بریزیم اونوت ببینید کشتار کن ژول میاره دم خونه هامون تا بار بخره وجناب وزیر هم مجبور میشه از تمام مرغدارها عذر خواهی کنه یادمون باشه ما هستیم که وزیر و کشتارکن هستند

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    حمیدرضا زبهیده گفت : ۹۳/۱۲/۱۳

    سلام قیمت امروز مرغ نتیجه بی مدیریتی 3ماه قبله البته خدارو شکر لااقل یه عده ای که دوره قبل 2900 یا کمتر فروختند امروز سود کردند و تازه اومدند سر جای اولشون ما هم که دو دوره یکی 3300 یکی هم 3800 فروختیم خدا داریم فقط شمارو به خدا برای جوجه ریزی 1800 1900 تومنی عجله نکنید بزارید جوجه ارزون بشه به خدا با این قیمت ضرر میکنیم و بقیه سرمایمونو هم میبازیم

    پاسخ...
  •  

    الهامی گفت : ۹۳/۱۲/۱۳

    آقای وزیریه نگاهی به بقیه اقلام مصرفی مردم کنید!!!!!!نان و سوخت و برق و خودرو و''''''فکر کنم مرغ اخرین چیزی بود که با تورم اول سال یکی شد

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    ایرانی گفت : ۹۳/۱۲/۱۴

    باز هم مشکل از سیستم بدون سامان دهی خودتون است تشکلیلاتی به این عظمت که تمام نگاهش به دست دولته و از خودش اراده ای نداره چه فایده ای داره با هم باشید و تولید نکنید تا دیگران التماستان را کنند متاسفانه من از ناهماهنگی تشکیلات شما صحبت می کنم فقط هر جا که میشه می گید ما بدبختیم و منتظر یه وام یا سوبسید یا ... از دست دولتید شما اگر هماهنگ بودید مثل فرهنگیان که رفتن جلوی مجلس و حقشان رو گرفتند هم می توانید مشکلات خودتان را به صورت منطقی با تشکلی واقعی نه ساختگی به گوش قانون گذاران برسانید

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    ایرانی گفت : ۹۳/۱۲/۱۴

    شما دست از تولید بکش غصه امت رو نخور ، ولی وقتی میبینی توش پول داره ول کن تولید نمیشی گفتم که صنف شما مرغداران طماعند و اصلا با هم هماهنگ نیستند واردات میشه بی خبرید و توان رقابت جهت صادرات رو هم که ندارید . پس هماهنگ نیستید.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۱۲/۱۶

    مرغداران عزیز ما باید خودمون به فکر اینده خودمون باشیم پس بیایم همه با هم جوجه ریزی را کم کنیم تا قیمت پایین نیاد

    پاسخ...
  •  

    نوری گفت : ۹۳/۱۲/۱۷

    خوشحالم از این هنوز ادم های با شرف و با وجدان مثل اقای حسینی پیدا مشن که چابلوسی کسی رو نکنن خوشحالم از اینکه مرغدارهای سراسر کشور با هم متحد شدن و کمتر جوجه ریزی کردن و دست همتون رو میبوسم ولی متاسفم از اینکه تو کشوری زندگی میکنم که این وزیرشه اون هم شهروندش که دق دارن اگه مرغدارش بحواد بعد از یک سال ضرر سود بکنه که بدههای گذشته اش رو بده اون وقت همین الان سود سرشارو تو جیب کشتارگاه و مغازه دار میریزه همکاران زحمتکش و محترم اتحاد خودتون رو حفظ کنین تا هیچ کس نتونه به ما زور گویی کنه

    پاسخ...
  •  

    نوری گفت : ۹۳/۱۲/۱۷

    شیر زنان و شیر مردان تولیدکننده اتحاد خودتون رو تو هر شهری که هستین حفظ کنین الان دارین معجزه رو میبینین این ذخایر هم تمام میشه سال دیگه میخوان چه کار کنن هر وقت خواستین زیاد جوجه بریزین یاد ابان و اذر 93 بیفتین منت چه کسانی رو کشیدین که مرغتون رو فقط از تو سالن بیان ببرن شعار ما مرغدارها باید این باشه تولید کمتر سود معقول ارامش خیال اون موقع همین اقایونی که تیتر روزنامه میزنن دولت به جنگ مرغ امد تیتر میزنن تورو خدا تولید کنین ما مرغدارها 2 راه داریم یا نابود میشم با این دولتمردان یا پیروز

    پاسخ...
  •  

    حسن نصرالهي گفت : ۹۳/۱۲/۱۷

    بخدا تا خود ما مرغدارها اتحادوهماهنگي نداشته باشيم و يك تشكل قوي نباشد يه آقايي بنام وزير ، كه فقط گاه و بيگاه يه نظر اونهم غير كارشناسي ، ميدهند به جايي نميرسيم .

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    حسین قلی زاده گفت : ۹۳/۱۲/۲۲

    جناب آقای زبهیده
    بااحترام به نظرحضرتعالی بایدبه عرض برسانم که تازمانی که طرزفکرتمامی فعالین عرصه تولیدوتوزیع این کالای استراتژیک براساس برد-باخت باشدمطمئن باشیداین صنعت هیچ زمانی به سرمنزل مقصودنخواهدرسید
    اگرمن مرغدارفکرم این باشدکه زحمت و مشکلات تولیدبردوش بنده است ولی سودش رو مثلا کشتارکن میبردوبالعکس کشتارکن فکرش این باشدکه مرغدارمرغ روبااین قیمت به من میفروشه وسودش رومیبره ولی من به دلیل پایین بودن قیمت پرکنده یاخوراندن چینه دان به مرغ توسط مرغدارمتحمل ضررشدم
    مطمئن باشیدهمین روندادامه دارد.

    پاسخ...
  •  

    نوری گفت : ۹۴/۰۱/۰۱

    زحمتکشان عزیز و محترم دیدید که نه با زور نه با تهدید قیمت مرغ پایین نیمد پس با همین روش به تولید ادامه بدین در این سال جدید بیایید با هم عهد ببندیم که اتحاد خودمون رو حفظ کنیم برای اردیبهشت باید با 15 الا 20 درصد کمتر از ظرفیت سالن جوجه بریزیم که قیمت پایین نیاد چون مصرف در اون ماه کم میشه اگه همه مرغدارها هدفی جز اتحاد ندشته باشن هیچ کس تو رویای خودش هم تصور زور گویی به ما رو پیدا نمیکنه

    پاسخ...
  •  

    دكتر بهروز شيرازي گفت : ۹۴/۰۱/۰۵

    بهر حال آقاي وزير شخص اول صنعت هست .بايد در نقطه اي متعادل قيمتي بخش توليد ومصرف كننده باهم كناربيايند.نبايد بگذاريم وزير را از صنعت طيور دور كنند.بلكه باعث تاسف كه آقاي حجتي وزير كشاورزي هست نه بازرگاني .بازهم از آقاي وزير ممنونيم .آقا بايد جوجه ريزي هدفمند باشه .اگه اينجوري بشه نه هيچكي ميتونه قيمت روبالاببره نه هيچكي پايين بياره.توليد درست وهدفمند متناسب با سرانه مصرف

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com