صنعت مرغداری ما به صنعت مونتاژ تبدیل شده است

صنعت مرغداری ما به صنعت مونتاژ تبدیل شده است
عیسی کلانتری وزیر کشاورزی دولت سازندگی با اعلام اینکه این دولت به دلیل مانور تبلیغاتی ساخت‌وساز مرعوب سدسازان شده بود، کشاورزی ایران را مریض دانست و گفت: در شرایط فعلی گوجه و پیاز هم کالای اساسی و کمبود آنها موضوع امینتی می شود.
عیسی کلانتری دبیر کل خانه کشاورز و مدیر گروه امور پژوهشی کشاورزی مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق کشاورزی بعد از گذشت ۱۴ سال از پایان وزارتش در بخش کشاورزی هنوز هم با گرفتن مسئولیت دبیری ستاد احیایی دریاچه ارومیه در دولت یازدهم و اظهارنظر های گاه و بیگاه خود در بخش کشاورزی نامش بر سر زبان‌ها است.
از این فارغ التحصیل دکترای فزیولوژی و بیوشیمی محصولات زراعی دانشگاه آیوا ایالات متحده امریکا که برخی وی را دانشمند بخش کشاورزی ایران و برخی اپوزیسیون بخش کشاورزی می نامند این روزها دیگر از انتقادات بی پرده‌اش علیه دولت یا وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو خبری نیست، برخی دلیل آن را دریافت یک مسئولیت دولتی از روحانی و دبیری ستاد احیای دریاچه ارومیه می دانند که بودجه مناسبی نیز در اختیار دارد.
وضعیت تولید مرغ ما که مناسب است، حتی مازاد تولید داریم!
کلانتری: صنعت مرغداری ما به صنعت مونتاژ تبدیل شده است به طوری که ۷۵ درصد نهاده‌های (خوراک مورد نیاز طیور یعنی ذرت و سویا) مورد نیاز کشور از طریق واردات انجام می شود و تنها در کشور ما جوجه، دان را می خورد و به مرغ تبدیل می شود! همچنین ۹۰ در صد روغن و ۴۰ درصد گوشت قرمز (اعم از واردات علوفه و گوشت ) از طریق واردات تامین می شود. در شرایط فعلی همه کالاهای مورد نیاز کشور مهم و اساسی به حساب می‌آیند و در صورتی که خیار،گوجه پیاز سیب زمینی و جعفری هم نباشد موضوع امنیتی می شود!
 
نظرات شما
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۱۲/۱۱

    متاسفانه ما مونتاژ كارى را هم بلد نيستيم و اين صنعت بقول شما مونتاژ را هم به نابودى كشانديم در صورتى كه با استفاده صحيح با توانايى مازاد يك ميليون تن توليد مى توانستيم باعث افتخارافرينى براى كشور و بجاى واردات ايجاد صادرات و ارز اورى براى كشور باشيم اما وقتى بالاترين متولى اين صنعت جناب وزير با جمله معرف ( ضرر كردى به من چه ) از توليدكننده اين مونتاژ استقبال مى كند ديگر حرفى براى گفتن نمى ماند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com