سه پیش بینی اقتصادی برای بازار گوشت طیور در سال 2016

سه پیش بینی اقتصادی برای بازار گوشت طیور در سال 2016
بر اساس گفته های دکتر Paul Aho، بازار گوشت طیور آمریکا باید نگاه دقیقی به اقتصاد چین در سال پیش رو داشته باشد.
وی در نمایشگاه تولید و فرآوری جهانی 2016 که در آتلانتای جورجیا در تاریخ 27 ژانویه برگزار شده بود اظهار داشت : اقتصاد آمریکا، و در پی آن، بازار گوشت طیور همچنان در حال احیای خود ، پس از بحران اقتصادی گذشته است، اما حد و حدود این احیا از سال 2016 برای گوشت مرغ، گوشت بوقلمون و تخم مرغ بستگی زیادی به تاثیر کشورهای دیگر یعنی چین دارد.
از سال 1992 تا 2012، شاخص قیمت کالاها از 50 به 200 رسیده است – حبابی که بزرگ شده به این معنی که بازار گوشت طیور امروزه هم گرفتار آثار خوب و هم بد این رشد است.

هزینه های خوراک طیور پایین و چشم انداز آینده ی بازار مثبت ارزیابی می شود
هم اکنون، هزینه برای ذرت و کنجاله سویا پایین است که دکتر Aho پیش بینی می کند این وضعیت به لطف تولید بیشتر در کشورهای دیگر به ویژه در آرژانتین، برزیل و پاراگوئه تا مدتی به همین حال باقی بماند.
 برای مثال در آرژانتین ، تولیدکنندگان دانه های سویا پیش از انتخابات برای رهبر جدید را احتکار کردند، این امر منجر به بستن قراردادی با تولیدکنندگان برای فروش محصولاتشان شد.
ایشان می افزاید: این سیلاب کالا در بازار جهانی به سود تولیدکنندگانی است که غذای طیور خریداری میکنند. با این حال، Aho پیش بینی می کند که قیمت نفت، که هم اکنون پایین تر از قیمت تولید است هرگونه افزایش قیمت  در سال 2016 موجب بالا رفتن قیمت غلات در دو سه سال آینده نیز خواهد شد.
پس از مساله ی مصرف پایین گوشت مرغ از سال 2006 تا سال  2010 ، در طی رکود اقتصادی مصرف کل گوشت مرغ از سرانه ی مصرف گوشت قرمز در سال 2015 پیشی گرفت  با این همه، سطح متوسط درآمدها – تعداد خوبی که بتوان بر اساس آن در مورد مصرف گوشت قرمز قضاوت کرد- هنوز به مقادیری که در سال 2007 دیده ایم نرسیده است. در سال 2014 تا سال 2015 این صنعت شاهد موج جدید مصرف گوشت سفید بوده اما دکتر Aho می گوید جایگزین شدن هفته ای گوشت سفید نسبت به همان میزانی که در سال 2015 مشاهده شده، سرعت تولید گوشت سفید کمتر بوده است. وزارت کشاورزی آمریکا (USDA) پیش بینی می کند که تولید گوشت سفید شاهد افزایش 2 / 2  درصدی در سال 2016 خواهد بود.
پیش بینی مشابه برای گوشت بوقلمون و تخم مرغ به میزان زیادی بستگی به تاثیر آنفلوآنزای پرندگان در آمریکا خواهد داشت.
دکتر Aho پیش بینی می کند که اگر آنفلوآنزای پرندگان در سال 2016 تاثیری مشابه سال 2015 نداشته باشد، تولید گوشت بوقلمون به میزان زیادی در اواخر سال 2016 افزایش یافته که ممکن است منجر به وفور بیش از حد این گوشت در بازار گردد. تولید تخم مرغ نیز انتظار می رود که دوباره خود را احیا کند آن هم در صورتی که تاثیر آنفلوآنزای پرندگان حداقل باشد.

رشد اقتصادی بستگی به چین دارد
آیا این رشد اقتصادی همچنان ادامه خواهد یافت؟ دکتر Aho می گوید که اقتصاد چین دومین اقتصاد بزرگ جهان است. اگر چینی ها نتوانند به همین رشد ادامه دهند، آن گاه حسابی به درد سر خواهیم افتاد. Aho می گوید هر درجه ای از بحران اقتصادی در آینده ی چین، منجر به بحرانی اقتصادی در جهان خواهد شد. اگرچه تولیدکنندگان آمریکایی بهتر بتوانند نسبت به مابقی دنیا این وضعیت را تحمل کنند، سود مالی آن ها نیز تحت آثار سوء این بحران قرار خواهد گرفت.اگر چین بتواند خود را از بحران اقتصادی بیرون بیاورد، اقتصاد در آمریکا نیز وضعیت خوبی خواهد داشت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com