سه دلیل عدم موفقیت فروش مواد افزودنی خوراک و راه حل آن

سه دلیل عدم موفقیت فروش مواد افزودنی خوراک و راه حل آن
از نظر من تلاش برای شناسایی تفاوت میان موفقیت و شکست در این سه صفت خلاصه می شود؛ دانش، تجربه و تلاش
بنابراین اجازه دهید که قبل از اینکه پیشنهادات خود را ارائه کنم، کمی در مورد این موضوع که چرا برخی از فروشندگان موفق مواد افزودنی خوراک موفق تر از بقیه عمل می کنند، درحالی که برخی در این حرفه با شکست مواجه شوند، صحبت کنم. به عنوان کسی که دکترای تغذیه داشته و از سال 1990 سمت مشاور بین المللی صنعت افزودنی های خوراک دام را به عهده دارد، این مقاله را می نویسم.
در زمان دانشجویی اولین پروژه پرورش جوجه های گوشتی با آزمایش فیتاز شروع کردم. از آن زمان تا به حال بدنبال محصولات جدید موجود بوده و بیشتر تحقیقات انجام شده در زمینه مواد افزودنی خوراک را نیز پیگیری کرده ام. در طی این سالها در حالی که برای بسیاری از تولیدکنندگان مواد افزودنی خوراک دام کار کرده ام ،تماس مداوم خود با تولیدکنندگان بزرگ این صنعت را قطع نکرده بودم.
در کنار این ها، من سه ویژگی مشترک در زمینه ی ناکارآمدی در تاثیر بر روی بازار و سه ویژگی منجر به موفقیت در این حرفه را شناسایی کرده ام. البته توجه داشته باشید که عملکرد حیوان و موفقیت در بازاریابی دقیقا یکسان نیستند .

شکست راحت تر از موفقیت
از آنجایی که این امر برای هر کسب و کاری صدق می کند، اجازه دهید به جای بحث در مورد سرمایه گذاری ،بر روی محصولات تمرکز کنیم. بنابراین چه چیزی موجب می شود که برخی از محصولات در بازار با شکست مواجه شوند؟

1: برای بازار بی معنی هستند.
بسیاری از متخصصین تغذیه بر این باور هستند که در روشهای غذادهی مدرن به طیور ، ماده های افزودنی غذا را در جایگاه اول اهمیت قرار دارند . مواد افزودنی به غذا فقط محرک رشد و افزایش دهنده بازدهی غذا نمی باشند ، بلکه سلامتی طیور نیز میتواند بواسطه این مواد بهبود یابد .بنابراین یک مکمل غذایی باید پایه و اساس بیولوژیکی داشته باشد که با توجه به پیش زمینه های آموزشی مشتریان بالقوه این صنعت، در بازار عرضه و فروش با موفقیت روبرو شوند.
گاهی اوقات فروشندگان به اشتباه خریدار را با انبوه اطلاعات مواجه می کنند که این اطلاعات بیش از سطح درک خریدار می باشد. 

2: صرفه اقتصادی ندارند
به عبارت دیگر، مواد افزودنی خوراک باید امری سودآور باشد نه تنها برای طرف فروشنده، بلکه از همه مهم تر باید برای طرف خریدار به صرفه باشد. بنابراین باید خریدار را متقاعد کنند که محصول جدید را امتحان کنند، به خصوص اگر استفاده از این محصول بر خلاف اعتقادات و دانسته های آن ها باشد. سفارش و توصیه فروشنده از یک سو و عقل و قضاوت خریدار از سوی دیگر، دو ابزار مهمی هستند که قراردادن آن در یک چهارچوب مناسب واقعا امری دشواری است.

3: هیچ کس از وجود آن ها اطلاع ندارد و یا به آن ها اهمیت نمی دهند
بهترین کالا یا خدمات اگر توانایی جذب مشتریان بالقوه را نداشته باشند، موفق نخواهند شد. این امر رابطه مستقیم با معرفی محصول به بازار دارد. نباید نادیده گرفت که برخی از سازمان های بزرگتر تمایلی به نادیده گرفتن محصولات خود در حمایت از محصول جدید ندارند. بنابراین تبلیغات و بازاریابی از ارکان مهم فروش بشمار می روند.

موفقیت غیرممکن نیست
اگر کسب و کاری با شکست مواجه نشود لزوما به معنای موفقیت آن نیست. همه ی ما مواد افزودنی خوراکی که قبلا در حاشیه بازار مصرف قرار داشتند  را وقتی شناختیم که ناگهان بازار را در دست گرفته اند. به عنوان مثال، کسی از وجود آنزیم ها باخبر نبود تا این که قیمت غلات سر به فلک کشید. بنابراین چه چیزی موجب شد که مواد افزودنی خوراک تا این حد موفق شوند؟ ( با همکاران خود در واحد بین الملل آی تی پی نیوز در زمان تهیه این مطلب ۳ مورد زیر مورد توجهمان قرار گرفت که خوب است شما هم آن را مطالعه نمایید )

1: آن ها مشکلات مزمن و جدی طیور را حل می کنند
درست است که امروزه بهبود سودآوری به نسبت دهه های گذشته کمتر مرسوم است اما در واقع حل مشکلات طیور، مسئله مهم مورد بحث است. با استفاده از آنزیم ها، بهره وری از خوراک افزایش یافته و امکان آلودگی کمتر محیط زیست نیز عملی گردیده است. 

2: آن ها بوسیله ی شبکه گسترده بازاریابی پشتیبانی می شوند.
مواد افزودنی خوراک از آنجایی موفق شدند که توانستند از طریق شبکه های گسترده ی بازاریابی ، نیاز به این محصولات را در ذهن خریدار تقویت کنند. بازاریابی منحصرا امر تبلیغات را در بر نمیگیرد بلکه فعالیت های دیگر در راستای فروش محصول را نیز شامل می شود. بازاریابی به  پیدا کردن نیاز واقعی بازار ، تلاش برای تامین این نیاز و در نهایت اطمینان از اطلاع رسانی دقیق در این حوزه گفته می شود.
در چند سال اخیر بهره گیری از افزودنی های مختلف در خوراک دام و طیور در سطح جهان رونق خاصی یافته است . در این میان بسیاری از شرکتها  با ارائه و فروش محصولات خود باب جدیدی را در صنف وابسته به پرورش دام و طیور پدید آورده اند. در اینجا فقط ذکر کلمه ی "مخمر" کفایت می کند. این محصول در حال تصاحب بازارهای جهانی است اما از آنجایی که بیش از حد برای آن بازاریابی انجام شده ، این موضوع تبعات منفی بدنبال داشته است.

3: آنها در دست افراد مناسب قرار دارند
از این امر غافل نشوید که در صورت رضایت محصول، خود مشتریان درون حوزه های خود به صورت اتفاقی برای شما تبلیغ خواهند کرد. شما نیاز دارید که محصولات خود را گسترش داده، به بازار عرضه کرده و کارکنان فروش خود ،پشتیبانی فنی ارائه دهید. کسانی که افراد مناسبی را برای شغل مناسبی برمی گزینند، شانس موفقیت کسب و کار خود را افزایش می دهند. گاهی اوقات یک افزودنی خوراک فوق العاده در بازار فروش شکست می خورد، تنها دلیل آن هم این است که نقش این افزودنی در زنجیره تولید ، اشتباه گرفته شده است. 
بنابراین برای موفقیت در امر فروش محصول خود، ابتدا باید اطمینان داشته باشید که همه از وجود محصول شما اطلاع دارند، سپس افراد مناسبی را برای کار بر روی پروژه استخدام کنید. این امر به ظاهر کار راحتی به نظر می رسد اما فقط تعداد انگشت شماری از مواد افزودنی خوراک قادر به تصاحب بازار هستند. 

بازاریابی در مقابل فروش 
بازاریابی و فروش مواد افزودنی خوراک دام و طیور نیاز به رویکردی متفاوت دارد. در عین حال که شما بر روی تولید با کیفیت مواد افزودنی خوراک تمرکز کرده اید ، باید توجه داشته باشید که افزودنی های خوراک به منظور تغییر در سوخت و ساز بدن دام و طیور، ایجاد رشد بهتر و تولید محصول نهایی معقول تر مورد استفاده قرار میگیرند، پس در وحله ی اول نیاز به داشتن محصولی فراخور بازار دارید و اگر تولیدات شما به نیاز مشتری پاسخ ندهد، هیچ چیز دیگری نمی تواند به شما در راه رسیدن به موفقیت کمک کند.

نوشته ی Ioannis Mavromichalis
 
نظرات شما
  •  

    دکتر جباری گفت : ۹۸/۰۶/۱۷

    مقاله حاوی نکات مفید و کاربردی بود و از ترجمه شیوایی هم برخوردار است. موفق باشید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com