نقش دفتردارها در افزایش قیمت جوجه یکروزه

نقش دفتردارها در افزایش قیمت جوجه یکروزه
دفتردارها افرادی هستند که جوجه یک‌روزه را از تولیدکننده خریداری و به قیمت بالاتر به مرغداران می‌فروشند. وسایل کار این افراد یک تلفن، دفتر کار و نقدینگی است.
در روزهایی که قیمت جوجه یک‌روزه به‌دلیل فرا رسیدن زمان جوجه‌ریزی برای شب عید به شدت بالا رفته، گویا حسن مهربانی، دبیر این انجمن زمان مناسبی را برای مسافرت و بازدید از نمایشگاه‌های خارجی انتخاب کرده است.
مرغداران برای تولید گوشت مرغ مورد نیاز شب عید که با افزایش تقاضا روبه‌رو است، از اینک با در نظر گرفتن فرصت 42 روزه مورد نیاز برای پرورش مرغ، خرید جوجه یک‌روزه مورد نیاز خود را افزایش داده و باعث شده‌اند که قیمت این محصول که در سه هفته گذشته قیمتی کمتر از نرخ مصوب یک‌هزار و 508 تومان انجمن داشته به یک‌هزار و 800 تا دوهزار و 200 تومان برسد.
در این میان برای جبران این افزایش هزینه که به‌طور معمول به‌دلیل سوءاستفاده و واسطه‌گری‌ها رخ می‌دهند یا مردم متقبل این افزایش هزینه هستند یا مصرف‌کنندگان جوجه‌یک‌روزه (تولیدکنندگان) که به‌طور مشخص نرخ بیشتری را بابت خرید ماده اولیه پرداخت کرده‌اند.
نرخ مصوب جوجه یک‌روزه 1508، در بازار 2200 تومان
برای بررسی چند و چون این موضوع در غیاب دبیر و عدم پاسخگویی رئیس این انجمن، عضو هیأت مدیره جوجه یک‌روزه در گفتگو با خبرنگار ایانا گفت: وضعیت تولید جوجه یک‌روزه مناسب بوده، اما در مقطع فعلی بازار خارج از معمولی ایجادشده که منجر به افزایش قیمت جوجه از نرخ مصوب یک‌هزار و 508 تومان شده است.
امیر میران آملی افزود: مرغدارها هم در این افزایش قیمت جوجه مقصر هستند، زیرا تمام خرید خود برای شب عید را به روزهای اواخر دی‌ماه و اوایل بهمن‌ماه موکول کرده‌اند، این در حالی است که در هفته‌های گذشته به‌دلیل کمبود تقاضا نرخ جوجه یک‌روزه کمتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسید.
وی خاطرنشان کرد: در این بازار، دفتردارها و واسطه‌ها اقدام به خرید و فروش جوجه یک‌روزه می‌کنند و گاهی این محصولات قبل از اینکه به‌دست مصرف‌کننده برسد چند بار خرید و فروش شده و دفترداران برای هر قطعه جوجه 100 تومان دریافت می‌کنند.
عضو هیأت مدیره این اتحادیه تأثیرگذار در تأمین امنیت غذایی مردم ادامه داد: دولت برای تأمین این ماده پروتئینی روزهای پایانی سال، تمهیداتی از قبیل ذخیره‌سازی انجام می‌دهد و این افزایش قیمت تأثیری بر قیمت مصرف‌کننده گوشت مرغ نخواهد داشت.
مرغداران شکایت کنند، رسیدگی می‌کنیم!
میران آملی در پاسخ به نقش نظارتی انجمن در کنترل بازار این محصول تصریح کرد: انجمن زمانی می‌تواند وارد عمل شود که شکایتی در این زمینه صورت گرفته باشد، اما از آنجا که مصرف‌کننده و تولیدکننده بدون اعتراضی در حال خرید و فروش هستند، اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی یادآور شد: برای رفع ریشه‌ای این مشکل لازم است که تمام تشکل‌های این بخش اعم از گوشتی و تخم‌گذار زیر یک چتر واحد قرار بگیرند و تولید جوجه یک‌روزه مستقیماً وارد مرغداری‌ها شود که با حمایت وزارت جهاد کشاورزی این طرح به‌صورت پایلوت در حال انجام است.
 
نظرات شما
  •  

    مجید هاشمی گفت : ۹۲/۱۱/۰۸

    آقای آملی عزیز اگر مرغداری شکایت کند چون تولید کنندگان جوجه منسجم هستند لذا در قیمت گذاری با هم هماهنگ بوده و برای مرغدار شاکی مشکل بوجود میاورند.در حالی که تولیدکنندگان جوجه مبدل به قارون گشته اند شما به راحتی چشم پوشی کرده بدنبال شکایت مرغدار هستید.یعنی بدست آوردن هزینه تولید جوجه برای شما مشکل هست.دستهایی هست که دوست دارند همیشه بازار این صنعت متشنج باشد تا از بازار گل آلود ماهی بگیرند.

    پاسخ...
  •  

    مهدی کمانی گفت : ۹۲/۱۱/۰۸

    عدم تعادل بین تولید وفروش مرغ -سررسید وام مرغداری ونبود درامد حاصل از تولید

    پاسخ...
  •  

    اهوازی گفت : ۹۲/۱۱/۰۹

    چرا اتحادیه مرغداران شکایتی از اانجمن جوجه. یکروزه نمی کند؟

    پاسخ...
  •  

    محمدی گفت : ۹۲/۱۱/۰۹

    مدیر فروش شرکت خودتان قیمت جوجه را 1850نقدی و 2000تومان روال اعلام کرده است حالا ادعا می غرمایید واسطه ها قیمت ها رافزایش داده اند واقعا مایه تاسف است ضمن اینکه قیمت 1508 تومان را بر چه مبنایی مصوب اعلام می کنید می خواهید در این شلوغ بازار قیمت تعیین کنید در آخر مرغدارن کوشتی بی عرضه هستند وگرنه درسی به شما می آموختند که جرات افزایش قیمت را نداشته باشید

    پاسخ...
  •  

    شاپور والی خانی (مرغدار) گفت : ۹۲/۱۱/۰۹

    من نمیدونم اگه این واسطه ها نبودند مسئولین محترم مشکلات را گردن کی مینداختن به نظرم بهترین گزینه برای این هستند که ندانم کاری ها ،سوء استفاده ها و سوءمدیریت ها ،رانتها و هر کار بدی را بندازیم گردنشون چون به قول خودشون 100 تومان از هرجوجه میبرند بقیه اش چی 400 تومان بقیه گرانی ،هرچند همون 1500 تومان نرخ جوجه هم زیاده

    پاسخ...
  •  

    مرغدار لرستانی گفت : ۹۲/۱۱/۰۹

    آقایان خدا وکیلی من جوجه رو با احتساب بیمه بصورت نقدی 2050 گرفتم مرغ های دوره قبل رو با بدبختی و التماس به دلال ها فروختم الان هم اگه برنامه ای برا تحریم و جوجه نریختن باشه با تمام وجود دنبال می کنم

    پاسخ...
  •  

    مجتبی گفت : ۹۲/۱۱/۰۹

    تجربه نشان می دهد هر گاه مرغدار جوجه گران ریخته مرغ |آن هم قیمتی نداشته ,همچنین به دلیل تراکم جوجه ریزی به بیماری هاو تلفات هم بیشتر گرفتار می شود
    پس بیایید درست تصمیم بگرییم تا کمتر ضرر کنیم

    پاسخ...
  •  

    بهروز شيرازي گفت : ۹۲/۱۱/۱۰

    واحدهاي مادر همين الانهم 1350 تومان براشون هر جوجه هزينه داره .اگه اتحاديه خيلي انرژي داره بهتره ازگرون شدن علوفه ونيز ورورد علوفه بي كيفيت به داخل كشور جلوگير كنه؟نه اينكه بامرغ مادربرخورد كنه كه از خانواده طيور است.مرغدارن محترم وقتي سال 90-91 باكم خريدن جوجه ضربات زيادي به مرغ هاي مادر وارد شد .مرغ مادر زيادي الان خاليه /خوب معلومه ديگه وقتي جوجه كم بشه گرون ميشه .مرغ هم وقتي كم بشه تو بازار قيمتش گرون ميشه.مگه 1800 تومان گرونه .

    پاسخ...
  •  

    فاخته گفت : ۹۲/۱۱/۱۱

    شما چقدر ساده هستید رییس انجمن کشتارگاهها (آقای کاوه)آملیه، رئیس اتحادیه مرغداران(آقای حسن زاده) آملیه، آقای میران آملیه و... کی میخواد از کی شکایت کنه همه تو یه باند هستن

    پاسخ...
  •  

    ابراهیم یاقوتی گفت : ۹۲/۱۱/۱۵

    سلام چرا هزینه تولید گران مزارع مرغ مادر باید توسط مرغداران پرداخت گردد . با توجه به میانگین تعداد جوجه تولیدی مزارع مرغ مادر در کشور هزینه تولید جوجه قیمت اعلام شده و حتی کمتر از آن میباشد که انجمن محترم اعلام نموده اند ولی با توجه به استاندارد جهانی و تولیدی که تعداد زیادی از مزارع مرغ مادر موق دارند قیمت به مراتب کمتر از قیمت اعلام شده خواهد بود . حال سوال اینجاست که عدم مدیریت تولید جوجه یکروزه را مرغدار باید جوابگو باشد یا به چای واسطه ها انداخت ؟

    پاسخ...
  •  

    مرغدار هميشه در صحنه گفت : ۹۲/۱۱/۱۵

    بايد در زمان بروز چنين حوادث هولناك مرغداران عزيز كميته بهران تشكيل بدهند تا از عواقب آن جلوگيري كنند و باعث نشوند دشمنان اسلام شاد شوند...

    پاسخ...
  •  

    مرغدار کرجی گفت : ۹۲/۱۱/۱۸

    بهترین راه ادب کردن سود جو ها هماهنگ بودن مرغدارها و تحریم کردن دلالهاست

    پاسخ...
  •  

    یک تازه کار گفت : ۹۲/۱۱/۲۳

    واقعا از ته دل برای همه ابراز تاسف میکنم.
    چه اونهایی که با طمع باعث ویران شدن تمامی سرمایه مرغداران عزیز میشوند و چه مرغدارانی که بدون تشکیل یک نهاد قوی منتظر حمایت دزدان میشوند...

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com