مرغداران این تجربه تلخ را فراموش نخواهند کرد/نفس های آخر

مرغداران این تجربه تلخ را فراموش نخواهند کرد/نفس های آخر

قیمت مرغ در طول یک ماه گذشته، به بدترین شرایط قیمتی خود در چندین سال گذشته رسیده است.
خبرهای بد از استان های مختلف بابت ضررهای هنگفت مرغداران و مرغهایی که در سالن باقی مانده اند به دستمان رسیده است.
مرغداران چاره ای جز تن دادن به هر چه دلال ها و کشتارگاه ها می گویند ندارند.
اتحادیه های استانی در تمام استانها هیچ کاری از عهده اشان بر نمی آید.
بازار همچنان در حال سیر سقوطی قیمت گوشت مرغ است.
شرکت پشتیبانی عملا هیچ پشتیبانی را در شرایط حاضر انجام نمی دهد و حتی با اعلام قیمت خرید فوق العاده کمتر از قیمت تمام شده یکی از دلایل اصلی تقویت سود دلالان در بازار شده است.
صنعت مرغداری اگر فقط به مرغداران ختم می شد، باید گفت صنعت مرغداری گوشتی آخرین نفس های خود را می کشد.{tor_sutitle}ویران شدن تمام سرمایه، چیز اندکی نیست که پس از یک ماه در انتظار جلسه ای باشد که نتیجه آن از قبل معلوم است{/tor_sutitle}
اما صنعت فقط به مرغداران ختم نمی شود مرغداران شروع به تماس با شرکت ها کرده اند و از آنها خواسته اند که چک ها و اوراق آنها را وصول نکنند.
شرکت های تولیدی در حال از دست دادن مشتریان خود هستند و نگران وصول شدن مطالبات خود .
مرغداران این تجربه تلخ را فراموش نخواهند کرد.
شک نکنید مرغداران تعهدات انجام نشده دولت را فراموش نخواهند کرد.
مرغداران دقیقا در سالی که امید، تدبیر، حمایت از تولید داخلی، بارزترین شعار بین مسئولین بود، به خاک سیاه نشستن.
در سالی که حمایت از تولید داخلی در دستور کار تمام مسئولین قرار گرفت، واردات بی رویه و نابهنگام، کمر صنعت مرغدارای را شکست.

 
حرکت سقوطی قیمت مرغ در دو ماه گذشته

در این وضعیت در بعضی از استان ها تجمعی که نشان از لبریز شدن صبر و ویرانی تولید است برپا شده.
تجمعی که جدا از قانونی بودن یا نبودن آن نشان از شکستن غرور ملی تولیدکنندگان می دهد.
در همین خصوص اتحادیه مرغداران گوشتی؛ بیانیه ای را صادر کرده است که در آن اعلام داشته این تجمع ها مورد تایید این اتحادیه نیست که صد البته قانون گرایی این اتحادیه را نشان می دهد.

متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:
یدینوسیله به اطلاع کلیه مرغداران محترم میرساند، با پیگیری های بعمل آمده، جلسه تنظیم بازار مشغول بررسی و تصمیم گیری در رابطه با مشکلات مرغداران استان می باشد. لذا هرگونه تجمع اعتراضی مورد تایید اتحادیه و انجمن نمی باشد و موجب صدمه به اعتبار مرغداران نزد مسئولین استان گردیده و پیگیری حقوق آنان را با مشکل مواجه خواهد نمود.

شخصا انجام هر حرکت غیر قانونی را برای رساندن صدا، به گوش مسئولین اشتباه می دانم و شکی ندارم که نتیجه این حرکت ها اصلا به صلاح صنعت نمی باشد و نباید فراموش کنیم که احترام به قانون و نگاه داشتن حرمت آن صد در صد برای همه و اول از همه مسئولین لازم است. اما ...
اما آیا قانونی برای حمایت از تولیدکننده وجود ندارد؟ آیا قانون هم اکنون در حال حمایت ازتولید کننده می باشد؟{tor_sutitle}تا چه زمانی باید این آخرین حلقه تولید گوشت مرغ، در کمترین منزلت خود قرار داشته باشد؟ {/tor_sutitle}
اگر مسولین باید حقوق قانونی مرغداران را در اختیار آنان قرار دهند، چرا تا کنون سکوت کرده اند؟ آیا می دانید در این سکوت چند روزه، چند مرغداری ویران شده است؟
درقسمتی ازنامه آمده که این تجمع باعث صدمه به اعتبار مرغداران می شود!
دوست عزیز من! از کدام اعتبار صحبت می کنید؟ اعتباری که هر شب به پای هر چه شنیدن از دهان دلالان خرید و توزیع مرغ به لجن کشیده می شود؟ از اعتباری که باید هر روز در زمان تماس طلبکاران مرغدارن، با ذکر هزار دروغ و شرمساری به لجن کشیده شود؟ کدام اعتبار دیگر مرغداران در انتظار ویرانی است؟
مرغداران نباید تجمع کنند و نخواهند کرد اما شرافتا صحبت از صبر و سکوت نکنید، ویران شدن تمام سرمایه، چیز اندکی نیست که پس از یک ماه در انتظار جلسه ای باشد که نتیجه آن از قبل معلوم است. آیا نتیجه آن چیزی جز استمهال وام بانکی است که یک ریال هم به درد مشکلات امروز نمی خورد؟ آیا مرغداران باید دوباره وام جدیدی بگیرند و به بدهی آنها اضافه شود؟ آیا نتیجه آن چیزی جز این است که به شرط خرید گوشت مرغ و به جای پول نقد، حواله شش ماهه نهاده دریافت می کنند که شش ماه بعد باید ما به التفاوت آن روز را پرداخت نمایند تا محصول خود را بگیرند؟ تمام این داستان ها و  این جلسات را از قبل یادمان هست
تا حمایتی هم صورت می گیرد، سریع پاسخ می شنویم که خب برید ماشین چند میلیونی خود را بفروشید، پس چرا در خانه های لوکس زندگی می کنید؟
خب دوست عزیز مگر تلاش و کار می کنیم که سوار گاری شویم؟ مگر جان می کنیم که در خیابان زندگی کنیم. واضح است که هر شخصی عرفا و شرعا باید رفاه زندگی خود و خانواده خود را تامین کند. مگر هیچ یک از مسئولین به فکر رفاه خود و خانواده خود نیستند؟

این روزها تمام میشود؛ افرادی از تولیدکنندگان حذف خواهند شد، اما روی صحبتم با آنهایی هست که باقی می مانند. این روزها را فراموش نکنید. باور کنید تدبیر های ساده ای می تواند کل این صنعت را نجات دهد. حتما در روزهایی که این کشتی به ساحل خود رسید، روزهای طوفانی را فراموش نکنید، افرادی را که برای خود و منیت خود برای شما قدم برداشتند و یا سکوت کردند را بشناسید، مدیرانی که به دنبال سمت و صندلی بوده اند را بشناسید، مدیرانی که در هزار اتحادیه و انجمن و هر تشکلی به دنبال کرسی هیات مدیره بوده اند و هیچ کاری برای شما نکرده اند و امروز برای آینده شما هیچ اقدامی نکرده اند را بشناسید.
تجربه کنید که باید بر روی پاهان خود بایستید.
تجربه کنید که نباید در انتظار حمایت هیچ سازمان و یا ارگانی باشید.

تا چه زمانی باید این آخرین حلقه تولید گوشت مرغ، در کمترین منزلت خود قرار داشته باشد؟

علی حسینی - خبرنگار و مدیرمسول ITPNews

 
نظرات شما
  •  

    دكتر بهروز شيرازي گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    درود برشرفتون كه رسالت رسانه اي تون رافراموش نكرديد .آمارهارو براي معاونت طيور كشور كه نميدونه داره چي كار ميكنه بفرستيد.به قول جوك معروفي كه ميگه من كيم ؟ اينجا كجاست؟ اينها روكي...؟

    پاسخ...
  •  

    - گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    یعنی حسینی، عالی بود عالی

    پاسخ...
  •  

    دکتر شایان گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    آفرین آقای حسینی به حضور مدیر خلاقی همچون شما که چنین قلم زیبایی دارید افتخار میکنم ایکاش مسئولین از شما یاد بگیرن که چنین دلسوزانه برای ما مرغداران قدم بر میدارید

    پاسخ...
  •  

    نام ذکر نشه گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    80000 تن مرغ وارداتی توسط پشتیبانی منبع مورد اعتماد بگرد ببین چی پیدا میکنی علت این وضع اینه

    پاسخ...
  •  

    کارشناس مرغدار گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    احسنت برشما.اگر مرغداران تشکل قوی داشتند هیچ وقت همچین بلایی سرشان نمی آمد.در این شرایط بهترین چاره کاهش جوجه ریزی است .

    پاسخ...
  •  

    اميد گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    من امشب مرغ فروختم كه نه اتش زدم ٢٧٠٠ تومان ٧٠روزه واقعا أين حق ي مرغدار بعد از ٢ماه

    پاسخ...
  •  

    حامد عزیزی گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    جناب حسینی خسته نباشید واقعا گل گفتید ما تولیدکنندگان بدلیل بی تدبیری مسولین کاملا بدون امید مانده ایم انهم در دولت تدبیر وامید . واقعادر چنین جامعه ای با چنین مسولینیکار تولیدی کردن اشتباه است. سالهای گذشته را بیا د داریم در استانه انتخاباتها و...طرحهای ساماندهی به قول خودشان که هزینه اش از جیب مرغداران میرفت. این بی توجهی سیر تاریخی دارد تازه نیست سیاست و روش همه دولتها بوده .از اتحادیه ها میخام از طریق نماینگان مجلس پیگری کنند تا از وزیر توضیح بخان یا انشاله استیضاح بشه

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    امیدوارم به گوش بعضیا که دم از تدبیر و امید میزنند برسه این مرغی که مرغدار واسش خون دل خورده باید مفت بخرتد ومرغدار کلی ضرر کنه باور کنید این مرغی که نون از سفره خیلی مرغدارا بریده که دوستان بگن تورم رو کنترل کردیم حرومه آقای حسینی ممنون

    پاسخ...
  •  

    رضایی گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    سلام. جاب حسینی با تشکر از مطلب زیبا و منصفانه جنابعالی، خواهشمند است در مورد آقای پشم فروش معاون شرکت پشتیبانی امور دام کشور که مسبب این بدبختی است بیشتر بنویسید. وی از زمان مصیب محمدیان شمالی مدیرعامل اسبق شرکت تاکنون در پست خود قرار دارد. جالب است که علی رغم توبیخ وی توسط وزیر جهاد کشاورزی، وی همچنان با قدرت !!! در محل کار خود حضور دارد.

    پاسخ...
  •  

    رضا زارع نیکمرادی گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    واقعا این حق یک مرغدار بود که این مشکل بزرگ براش پیش بیاد؟یه مرغدار که باهزار زحمت و تلاش وریسک مرغ تولید میکنه که ورشکسته شه؟؟؟؟اقایون مسول واقعا این انصافه؟اگه شما یه زره به فکر مرغداران بودید اینطوری نمیشد.واقعا که.

    پاسخ...
  •  

    دکتر نیک نفس گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    اضافه کنید که مرغداران مادر نیز در شرایط فعلی بحران زده اند و فروش جوجه یک روزه مادر نیز زیر نرخ هزینه تولید عرضه می شود . با توجه به بالا رفتن جوجه ریزی در فارم های مادر این ماجرا در صورتی که مدیریت نشود حالا حالاها ادامه خواهد یافت مگر اینکه بازار صادرات محصولات صنعت را رونق بخشند و از طرفی طرح های زنجیره تولید را بطور جدی عملیاتی کنند.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    اگه کسی زحمت بکشه خدا روزیشو میده.مرغدارا چیکار میکنن مگه. زحمت اون دلال میکشه. با این همه زحمت

    پاسخ...
  •  

    مهندس نوری گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    اقای حسینی واقعا فوق العاده بود مخصوصا که گفتی کسی به فکر ما نیست. تو این شرایط انگار نه انگار که اصلا مسئولی وجود داره هیچ جای دنیا اینجوری تولید کنندها را له نمی کنند.

    پاسخ...
  •  

    به گل نشسته گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    تکبیر آقای حسینی - تکبیر - دیر نوشتید اما خوب نوشتید - سپاس بی پایان از شما

    پاسخ...
  •  

    مرغدار اززنجان گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    دمت گرم آقای حسینی.متاسفانه اتحادیه ها واسه رانت وسود خود شون تلاش می کنند ومافیا هستند.مرغداران بایددرشهرها جلو استانداری تجمع کنند ومرغ زنده روبریزن خیابون.تاصداشون به گوش مسءولین وملت برسه.

    پاسخ...
  •  

    ایرج رحمانی گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    برادران مسئول من نه ماشین آنچنانی دارم ونه خانه حتی 50متری من مرغداری هستم که باعلاقه به این صنعت واردشده ام وبا14سال سابقه مرغداری و31سال سن تابه امروزضررهای زیادی داده ام اماهمیشه امیدواربوده ام وباروی کارآمدن دولت تدبیروامید !امیدوارترشدم اماافسوس که این سراب برایمان خیلی زودرنگ باخت.آقایان آیاقراراست درصدتورم همه اجناس راباپایین آوردن قیمت مرغ جبران کنید؟

    پاسخ...
  •  

    یه مرغدار مادر گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    سلام
    بابا این صنعت ما،از پایه الان توو ضرره
    برین قیمت جوجه ی یکروزه رو ببینین
    جوجه ای که دونه ای 800 تومن داره واسه مرغدار،درمیاد،حداکثر 600 تومن (اونم با هزار خواهش و تمنا) ازش میخرن.
    یعنی،هر جوجه،200 تومن ضرر . . .
    ولی
    اندکی صبر،سحر نزدیک است . . .ان شا ا...
    درضمن از مقاله ی آقای حسینی خیلی خوشم اومد.عالی بود.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار سابق گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    جناب حسینی عزیز دستتون را میبوسم
    درسته که رشته ام مرغ تخم گذاره ولی درد مرغداران گوشتی را با پوست و استخوانم لمس میکنم
    البته با این اوضاع همه دارن میشن مرغدار سابق!
    از طرف همه مرغدارنی که به زودی زود مرغدار سابق میشوند باز هم دستتان را میبوسم به خاطر قلمتان که به جای تملق و چاپلوسی قدرت به سمت تولید حرکت و حمایت از تولید کننده قلم فرسایی میکنید

    پاسخ...
  •  

    وحید گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    کاش فقط یه روز این آقایون که دارن این صنعت رو به نابودی میکشن یه روز تو یه مرغداری زحمتای یه مرغدار رو میدیدن و بعد جواب میدادن که واقعا این انصافه؟ درسته این همه استرس به تولیدکننده وارد بشه؟ اگه حمایت نمیکنید لااقل تیشه به ریشه هم نزنید

    پاسخ...
  •  

    مجتبی گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    احسنت پدر بزرگ بنده بعد از 30 سال مرغداری آخر واحد خودرابه طلبکارها دادو100میلیون وام معوق براش باقی ماندودق کردومرد

    پاسخ...
  •  

    عباسعلی قانع گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    آفرین بر شرف وسجاعت شما

    پاسخ...
  •  

    امید گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    برای اینکه ماشینهای لگن خودشون روبفروشندبرای واردات تعرفه چند برابر میذارن اون وقت مرغ رو اززمین و هوا وارد میکنن.چرا تولیبد در این مملکت هیچ ارزسی نداره چراااااااا؟

    پاسخ...
  •  

    مرآتی فاروجی گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    من مرغدار نیستم ولی از وضع موجود واقعا برای کسانی که دم از تولید داخلی میزنند متاسفم این افراد جز یاد دادن دروغ به مردم کاری بلد نیستند تا چه رسد به مملکت داری

    پاسخ...
  •  

    محمد مرغرار گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    سلام هر چی بدبختی زیر سر پشتیبانی هستش خداکنه سفره پشیبانی جمع بشه مرغدار عزیز حوصله کنید نوبت ماهم میشه داغ این روزها راسر دل کشتارگاهها میزاریم

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    طاهرخانی گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    برادرم سالهاقبل این حرکت دراستان قزوین توسط مرغدارتاکستانی انجام شدوبدلیل عدم همبستگی فقط برای ایشان دردسرسازشدپس تاوقتی همبستگی نباشدوفقط به فکرمنافع شخصی باشیم هیچ توفیقی نخواهیم داشت.

    پاسخ...
  •  

    تعاونی مر غداران بهبهان گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    اناالله واناالیه راجعون

    پاسخ...
  •  

    محمود مقسوم گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    جالب اینجاست که تمام مانور تبلیغات انتخاباتی رفع معضل بیکاری در جامعه است.حالا قشری که با تلاش وتولید نه تنها بار خود را از دوش جامعه برداشته بلکه با ایجاد کار بار تعدادی را به دوش میکشد باید به این نتیجه برسد که چرا این همه راه را اشتباه رفت ؟چرا تولید کننده شد؟ باید تبریک گفت به مسؤولین.
    با ورشکست شدن من حداقل ده خانواده بیکار وبلاتکلیف خواهند بود.

    پاسخ...
  •  

    اردویی گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    آقای حسینی واقعا خسته نباشی
    از شما و تلاشهاتون واقعا ممنونم

    اینهمه زحمت استرس فشار
    حاصل...
    چه باید کرد با این ب گفته شما تجربه تلخ

    پاسخ...
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    با سلام جناب حسينى من از طرف جامعه مرغداران از شما تشكر كرده و از گفتم واقعيت ها سپاس گذاريم متاسفانه مسئولين براى حفظ صندلى هايشان بله قربان گوى اقايان هستند هيچ كارى هم نخواهند كرد ولى ايا دولتى كه به اسم تدبير و اميد بر سر كار أمد قول به حمايت از توليد داد نبايد هيچ حركتى انجام دهد و و تماشگر نابودى توليد باشد باز هم از حمايت شما از ما توليد كنندگان سپاس گذاريم كه حداقل مرحمى بر زخمهاى ما مى باشد به اميد روزهاى روشن

    پاسخ...
  •  

    مصطفی عباس نژاد شانی گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    با سلام و درود به جناب آقای علی حسینی خبر نگار و مدیر ITP خدمت همه عزیزان عرض کنم که اگر انجمن تولید جوجه یکروزه گوشتی کشور به فکر تولید کننده باشد میتواند با تنظیم جوجه ریزی مادر گوشتی ما را دچار مشکل نکند. یعنی در هر ماه 700الی 800 هزار قطعه چوجه ریزی مادر گوشتی شود .و به تناسب جوجه ریزی مرغداری های گوشتی کمتر میشود و به این ترتیب عرضه با مصرف همخوانی پیدا میکند یا زمینه صادرات همیشه فراهم باشد

    پاسخ...
  •  

    علی عباسی گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    آفرین بر قلمت حسینی عزیز

    پاسخ...
  •  

    پر از سکوت گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    تا وقتی مسئولین اتحادیه و تعاونیها با بعضی از دولتیها دست به دست هم دزدی میکنن وضعیت همینه. حقوق بعضی مدیر عامل های اتحادیه ها بالای ده میلیونه با مزایای جانبی دیگر....! معلومه ک چخبره.اون بی سوادی هم ک ماشین مرغدارارو نشونه میگیره باید گفت یعنی این مرغدار پر تلاش و پراسترس و مظلوم یعنی لیاقت ماشین و خونه خوب هم نداره؟؟!! اما الوات و اراذل الاف و دلالان محترم لیاقت دارند؟؟!!وای به حال این مملکت وای به حال ما.راستی اگه یه مرغدار فلسطینی به چالش می افتاد چکار میکردن؟؟!!

    پاسخ...
  •  

    shahram گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    خسته نباشین.....کلا ما ایرانی ها توی هیچ کاری پشت همدیگه رو نمیگیریم.....

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    یعنی فقط گریه کردم
    آفرین پسر آفرین

    پاسخ...
  •  

    مهندس جعفری گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    مرغداران محترم مارا در غم خود شریک بدانید

    پاسخ...
  •  

    درخواست کننده گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    آقای حسینی بارها و بارها کارهای خوب از تو دیدم
    بارها و بارها اقدامات درست کردی
    بارها و بارها نوآوری های عالی از خودت نشون دادی
    بارها و بارها به جای حرف زدن و چاپلوسی؛ درست عمل کردی
    بیا یک بارهم رئیس اتحادیه شو
    تو برای این کار بینظیری

    پاسخ...
  •  

    سمنان سرخه گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    بدبختی مرغدار اینجاست که قیمت ندارد بماند التماس میکند مرغ از سالنش تخلیه کند

    پاسخ...
  •  

    seyedrezadehgan گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    اقای حسینی خسته نباشید افرین ولی ای کاش مسولین مطالب شمارابخونند.من این دوره خانه نشین شدم کسی هم نیست که به دادم برسد.باتشکر

    پاسخ...
  •  

    محمود مقسوم گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    بنظر شما تشکلی که تایید خودشو باید ازمرغدار بگیره پیام میدن که هرگونه تجمع برای نمایاندن بیچارگی موردتایید نیست چیکار میتونه بکنه ؟

    پاسخ...
  •  

    رضا گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    خیلی دیر شده اگر از همان اول عنوان کرده بودید شاید خیلیا الان هنوزم سرپا بودن

    پاسخ...
  •  

    مسلم گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    درود به شرفت آقای حسینی گل گفتی فقط ای کاش رونوشتی از این نامه را به دست ریاست جمهوری و صداوسیما میرسوندی هرچند فقط بلدن شعار بدن

    پاسخ...
  •  

    سیفی گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    ممنون اقای حسینی. به نطر من ما مرغداران باید اتحادیه منسجم داشته باشیم و با هم متحد باشیم.اگه یه تصمیم درست بگیریم همه انجام بدن بلایی سر مسولان میاد که حالشون جا می اید

    پاسخ...
  •  

    شاهین گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    ممنونیم آقای حسینی
    مسئولین چه ... میکنن؟؟!!

    پاسخ...
  •  

    kamran گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    سلام .آقای حسینی واقعا حرفاتون قابل ستايشه...فقط یه چیز بگم خودتون قضاوت کنید .من خودم و پدر و برادرم ۳۰ سال مرغداريم تا حالا آنقدر دلم نسوخته بو د واسه کسی...۳ تا از دوستام که تازه ازدواج کردن یه واحد داشتن مرغ عالی هم دارن می خوان فردا پس فردا بار کنن....حساب کردن ۸۰ م ضرر می کنند خدایی ديدمشون گریم گرفت ۳ نفر مهندسی طیور خوندن چند سالم مرغ دارن ....

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    آقای حسینی واردات بی رویه و تمکین نکردن دولت به راهکارهای اتحادیه مرکزی در خصوص نظم دادن به جوجه ریزی نهایتا کنترل عرضه و تقاضا موجب این وضعیت شده مطمئن باشید شما هم اگر رییس اتحادیه بودید وضع همین بود .

    پاسخ...
  •  

    دکتر قاسم زاده گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    جناب حسینی خوب نوشتید. بخصوص آخر مطلب که نوشتید هیچکس بدادتان نخواهد رسید. این مطلبی است که در یکماه گذشته در تمام پستهای این سایت بصورت کامنت نوشته ام. نه مردم و نه دولت زمان کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ به زیر قیمت تمام شده ککشان هم نمیگزد. شما اگر کامنتهای مردم عادی در خبر مصاحبه پایش با دکتر مهربانی در سایت الف را بخوانید میبینید که نظر مردم چیست. حال که خودمان باید به داد صنعت برسیم چاره چیست؟ در فروش از هم سبقت بگیریم؟ در توسعه و تولید بیشتر و بیشتر؟ زنجیره سازی؟ یا اتحاد و عمل موثر؟

    پاسخ...
  •  

    ایمان گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    هیچ دولتی اینطور ضربات نابود کننده را به صنعت تولیدوآنهم تولید غذا نمی زند تازمانیکه اتحادیه ها ترسو-چاپلوس وکاسب دولت باشندهمینه .درود بر خبرنگار باوجدان

    پاسخ...
  •  

    محمد علی بزرگی گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    احسنت بر شما اقای حسینی و انشاالله مسیولین و روسا بشنوند و عکس العمل نشان بدهند تا بی اعتمادی بیشتر نگردد

    پاسخ...
  •  

    امير عليزادكان گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    دروووووود بر شما اقاي حسيني :اقاي وزير كو عزل و توبيخ ، كو اون قول و قرارت،

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرغدار سابق گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    داريم و نداريم يه سايت خوب برا مرغدارها داريم اونم ميخواي از ما بگيري برادر؟
    اگه جناب حسيني مدير اتحاديه بشن كي سايت را بچرخونه؟ كي مقاله به اين قشنگي بنويسه؟ كي هر روز قيمتها را منتقل كنه بهمون؟! كي ميتونه يه همچين سايتي را دست تنها اداره كنه ؟!
    بزار اقلا حالا كه هيچي نداريم دست كم يه سايت خوب داشته باشيم
    البته اگه فردا از سايت شكايت نكنن و تعطيلش نكنن!
    والا
    از اينها همه كاري بر مياد
    به جاي حل كردن مسئله راحت صورت مسئله را پاك ميكنن

    پاسخ...
  •  

    حسن گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    اقای حسینی به دنبال طرح شکایت از دولت باشید.

    پاسخ...
  •  

    ا . حسینی ( مرغدار ) گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    وای به حالمون اگه مسولین تدبیر و امید نبودند چه می شد ؟ چه سند محکمی برای این همه اعتقاد زیبا ی حمایت از تولید داخلی . واقعا نامتان در دل تاریخ جاویدان می ماند

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    احسنت بر شما ولعنت بر وارد کننده مرغ

    پاسخ...
  •  

    farzad گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    واقعا ممنونم... و واقعا متاسفا براي اين مملکت

    پاسخ...
  •  

    رسول گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    آقا جان عزیزتون بیایم تا آخر آبان جوجه نریزیم
    همه هماهنگ بشیم فقط برای یک هفته تو کل کشور . آدرس این سایت رو به دوستان مرغدار بدین. کسی به ناله ما توجه نداره با عمل نشان بدید.

    پاسخ...
  •  

    نورالدین زارع گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    با درود تحسین بنده را برای سخنان شجاعانه خودتان بپذیرید تنها این سخن حکیمانه فردوسی بزرگ را میتوانم بگویم که مصداق مسئولین فعلی است : پیاده شود مردم رزمجوی --- سوار آنکه لاف آرد و گفت و گوی. جز این نیست و نبوده که عده ای از افراد زحمت کش و پر تلاش کار کنند و بقیه از زحمت ایشان بدزدند در این میان لااقل دلالان نهاده سود بیشتری می برند خدا قوتشان دهد

    پاسخ...
  •  

    مهدوی گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    درود بر آقای حسیی عزیز با این قلم عالی. مشکل تیمی در شرکت پشتیبانی امور دام کشور است که در هر دولتی بر منصب خود هستند. مانند حیدریان مدیرکل حوزه مدیرعامل و پشم فروش معاونت شرکت.

    پاسخ...
  •  

    محسنی روستای گرده کوه گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    باسلام اقای حسینی واقعا درود بر شرفتون خوشحالم که هنوز یه مرد با دل شیر هست که دلسوز مرغدار باشه ما نمیگیم انا لله میگیم یا علی برای فردای بهتر البته با فکر و زیر بار حرف زور نرفتن و با هم بودن

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    درود دوستان
    در همین راستا فردا چهار شنبه 11 صبح در مشهد گردهم آیی مقابل جهاد استان صورت خواهد گرفت ولی حتما بی فایده است.

    پاسخ...
  •  

    کامران گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    آقای حسینی اگه بتونيد تو شبکه اجتماعی وايبر گروهی تشکیل بدید خیلی بهتر مر غدار آن آگاه میشن از اوضاع

    پاسخ...
  •  

    مهندس صادقی گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    الحق والانصاف رسالت خودت رو بخوبی انجام دادی ولی صد حیف کو گوش شنوا

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    سراب بود برای مرغداران تدبیر بود برای رانت خواران

    پاسخ...
  •  

    تولید!!! گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    اقای حسینی عزیز درود به شرف شما انگار شما هم از بی اعتنایی مسولین نسبت به این فاجعه به ستوه اومدید شما زحمت رییس اتحادیه سراسری را کم کردید ایشان اینقدر در تکاپوی حل هر چه سریعتر مشکل مرغداران هستن!!که وقتی برای پست گذاشتنهای این چنینی نیستن

    پاسخ...
  •  

    مرتضي سهيلي گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    دورد بر شرف غيرت أقاي حسيني

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرغ مادر گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    به این میگن بی امیدی و بی تدبیری مسئولان در دولت تدبیر وامید

    پاسخ...
  •  

    Mohsen Sh گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    تشکر درود بر شما کو گوش شنوا

    پاسخ...
  •  

    Reza گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    سلام
    من دانشجوى رشته دامپزشكى بودم در سال ٨٦
    ١ سال مانده به فارق التحصيلى وارد شغل شريف مرغدارى شدم
    بدليل علاقه شديد به اين شغل آلوده اون شدم طوريكه درسمو شل گرفتم
    و طى ٢،٣ روز آينده با لطف دوستان علوفه فروش و چك هاى برگشت خورده ام گوشه نشين زندان ميشم
    و دانشگاهم منو بدليل پرونده دار شدنم اخراج مى كنه
    و اينه مملكتى كه دكترش بخاطر لطف اقايون بايد بره كنار اراذل و اوباش گوشه زندان

    پاسخ...
  •  

    یک دوست از جنس ضرر گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    حسینی جان! با این جوانی ات نشان دادی که آینده بزرگی در پیش داری با سیاست یا بی سیاست دل تمام مرغدارهارو به دست آوردی به نظر من امیرکبیر این صنعت پیدا شد دلم خیلی شکسته بود فکر می کردم کسی ما رو نمی فهمه کمی آروم شدم
    حسینی=معرفت+حقیقت+مرام+دلسوز+وجدان+شرف
    خدا پشت و پناهت

    پاسخ...
  •  

    اسفرورینی گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    واقعا دورد برشرفت هر چه احسنت بگم کم کفتم .اما ای مسوولینی که خودتونو به خواب زدید. بتر سید از اینکه باعث ریختن عزت وابروی ریش سفیدان وجوانان زحمتکش این عرصه تولید شدید. بترسد ازاینکه نفرین خانواده اینان دامن گیرتان نشود. دیدار به قیامت ..........

    پاسخ...
  •  

    طرفدار حسینی گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    این مقاله رو 5 بار خوندم فردا هم برای بقیه تو تعاونی می خونم هر بار می رسم به اون نقطه که شرف و عزتم و اعتبارم جلوی دلال ها چقدر خرد و بی ارزش شدم، می بینم بغضم می گیره
    گمان می کردم دکتر رکنی کمکمون می کنه اما ساکته فکر کردم حجتی کمکمون میکنه اما ساکته
    گمان نمی کردم یک جوان اینقدر خوب حرف من رو بفمه اما داره کمکمون میکنه
    من اگر جای دارابی و رئیس ها اتحادیه می شدم حتما یک لوح تقدیر به این خبرنگار جوان و شجاع میدادم تا بازهم از ما دفاع کنه

    پاسخ...
  •  

    نجفی یاسوج گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    از این به بعد به شرکت پشتیبانی میگوییم شرکت پشیمانی امور دام.متاسفم برای این شرکت که هزاران تن ذرت وسویا با ارز دولتی وارد کردو با ارز ازاد فروخت.شرکتی که هفته گذشته یک کشتی مرغ منجمد را از بندر ترخیص کردتا مرغداران رانابود کند.همین شرکت هزاران تن مرغ داخلی و خارجی راانبار کرد به امیدی که گران بفروشدولی با نزدیک شدن تاریخ انقضا انها را روانه بازار کرددر این شرکت منحوس هر کسی که بازنشسته میشودبه کار واردات مرغ مشرف میشود.چرا با این رانت خوارها برخورد نمیشود

    پاسخ...
  •  

    بابک گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    سلام دوستان
    خیلی متاثر شدم و ناراحت.
    منم دانشجوی ارشد رشته اصلاح نباتات هستم و با یکی از دوستان وارد پرورش بوقلمون شدیم.
    این اوصاف رو شنیدم و خوندم دچار استرس شدم دوستان با تجربه لطفا بفرمایند ما هم سرنوشتی شبیه مرغداران عزیز تجربه خواهیم کرد؟؟
    لطفا نظر بدین.و کمک کنین.

    پاسخ...
  •  

    نوری گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    فقط میتونم بگم هزاران درود به شیری که خوردین واقعا درود به شرفتون

    پاسخ...
  •  

    ایرانی گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    آقای حسینی ممنون از مطالب زیبایی که درددل تولیدکنندگان بود اما افسوس این آقایون از مدیریت و تولید هیچ آگاهی ندارند و تولید و تولید کننده را به نابودی کشاندند امیدارم ظلمی که به این قشر کردنند خداوند حقمان را از آنها بگیرید .

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    عطار گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    آفرین، وقتی مدیرعاملی در شرکتی که باید از مرغداری کشور حمایت کند،
    بگوید: ما مرغ وارد کنیم صرفش بیشتر است و با جادو سر کار بماند، میشود این!
    اینها ریشه هایی دوانده اند که خدا میداند. نگران نباشید روسای اتحادیه های شما نیز برنامه ریزی نموده اند تا جوجه ارزان را خریده پس از این دوره رکود طبق معمول به سودهای آنچنانی برسند.بد به حال کسانی که از ماجرا بی خبرند.

    پاسخ...
  •  

    مرغداری جوان و نو پا با کوله باری از ضرر گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    گریه دلمو آرومتر میکنه. اما تا زنده ام برای این دولت پر از دروغ و وعده دروغین کاری از جنس تولید نمیکنم . ممنون از آقای حسینی.

    پاسخ...
  •  

    امید امیری گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    مرسی از مقالتون. یکی به دولت بگه چرا زمانی که مرغ نایاب بود به مرغ و از مرغداری میبردن . مرغدارو دسبند میزدن و هر کار که میخواستن میکردن اما الان هیچ کاری نمیکنن...

    پاسخ...
  •  

    مرغدار از آباده گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    احسنت جناب حسینی ولی چه حیف که ما مرغدارا قوم فراموشکاری هستیم این روزها خیلی زود از یادمون میره

    پاسخ...
  •  

    علی گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    خیلی ممنون فقط سعی کنید یه جوری این مطالب ومشکلات رو بکشونید به تلویزیون واخبار 20:30 و
    اقای وزیر رو در جریان این همه سوئ مدیریت خودشون قرار بدید این آقایون تا مشکلی رسانه ای نشه اقدام نمیکنند ما که یکبار 10سال پیش زمان مدیریت ایشون ورشکست شدیم. خدا ازشون نگذره

    پاسخ...
  •  

    علی سروی گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    انصافا تیتر کاملا درست و بجایی عنوان کرده اید. خود من در ۸ماه گذشته یک دوره جوجه ریزی با ۳۰ میلیون ضرر داشته ام و سالنم تعطیل می باشد.

    پاسخ...
  •  

    صادقی گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    اقای حسینی ممنون ولی چاره کار چیه. کی جواب طلبکار ها رو میده

    پاسخ...
  •  

    دکتر امین علیرضایی گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    آقای مهندس حسینی عزیز....سپاس از شما و به امید تغییری ققنوس وار برای حرفه و صنعت ما.مشکلات ما کم نیستند و اغلب با چند عامل دست به گریبانیم. ولی تا هنگامی که هر گوشه ای از صنعت ساز خودش رو کوک می کنه چندان امیدی نیست. یا علی

    پاسخ...
  •  

    سعیدکاظم پور گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    سلام دست دلال رو کوتا کنین قیمت مرغ باید 4500 تومان باشه تا مرغدار زرز نکنه

    پاسخ...
  •  

    مهدی ترابی گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    به عنوان مسول مالی یکی از کشتارگاه های طیور کشور امیدوارم مرغداران بیشتر از این متضرر نشوند و باید بگم وضعیت فروش گوشت مرغ هم خوب نیست و سردخانه ما پر شده و دیگه جا نداره

    پاسخ...
  •  

    دکتر خداشناس گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    ممنون جناب حسینی عزیز. مطالب را کامل گفتید. اگه یکی از مرغداران عزیز( نه اتحادیه و تعاونی) وقتی از وزیر محترم جهادکشاورزی و ریاست محترم جمهور بگیرند و درخواست کمک دولت جهت جلوگیری از نابودی صنعت مرغداری بشوند خیلی بهتره است. اگه خواستند میتونم هماهنگ کنم.

    پاسخ...
  •  

    تولید کننده ورشکسته گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    جناب حسینی
    ممنون که واقعیت ها رو عنوان کردید و خسته نباشید به همه کسانی که پست گذاشتن بالا خره یکی پیدا شد و از تولید کننده حمایت کرد اما ای کاش مسئولین هم این حرفا رو میشنویدند ولی چه خیال باطلی که فکر کنیم مسئولین خبر ندارن اونا دو دستی چسبیدن به صندلی ریاست خودشون و به هیچ عنوان حاضر به از دست دادن مقام خودشون نیستن واز این آشفته بازار بفکر منافع و جیب خودشون هستن حالا این وسط مرغدار ضرر میکنه به درک
    متاسفم برای همه

    پاسخ...
  •  

    ناشناس گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    دولت تزويرواميد تاكي مي خواي اينقدر بادروغ وحقه خودتو به مردم نشون بدي تا كي مي خواي از جيب توليدكنندگان بيچاره خودتو به مردم نشون بدي.ولي اينجور نمي ماند.انشااله به زودي صداي طبل بي تدبيري شما به گوش همگان مي رسد وچهره واقعي تون براي همه نمايان خواهدشد.وبه زودي شاهد افزايش چشمگيرقيمت خيلي از اقلام خوراكي از جمله مرغ به علت بي تدبيري و بي كفايتي مديران شما خواهيم بود.انشاالهههه

    پاسخ...
  •  

    m-s گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    کشتی مرغداران نه تنها به گل نشست بلکه غرق شد.

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مهدی ترابی گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    فراموش کردم بگم که در حال حاضر ما در میدان بهمن تهران مرغ رو با قیمت میانگین 4000 تومان عرضه میکنیم که به نسبت ماه گذشته حدود 1500 تومان قیمت شکسته

    پاسخ...
  •  

    فوق لیسانس تغذیه طیور گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    متاسفم واقعا

    پاسخ...
  •  

    محمدرضا گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    سلام
    شيري که ازمادرخوردي حلالت جناب حسيني عزيز.من مرغدارنيستم ولي واقعامتاسف شدم.شايدمردم عادي ازاينکه قيمت مرغ پايين آمده خوشحال شده باشندولي اين آرامش قبل ازطوفان است جبران اين ضربات ساده نيست شما در مطالب خوبتان فرموديد که توليدکنندگان روي پاي خود بايستند! مگر اين بندگان خداتاحالاجزاين کرده اند؟! مشکل اين است که مديران بي تدبير و شايدهم مغرض پاهاي کسي را که بر پاي خودايستاده قلم کرده اند! درواقع فکر مي کنم که هيچ آدم عاقلي به خير اين جماعت دل نبسته باشد فقط کافي است شر نرسانند!

    پاسخ...
  •  

    نصراله گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    این دولت نمی تواند مشکل یک مرغداری راحل کند وای به حال این ملت که می خواهند مشکل هسته ایی را حل کنند . چی بشود

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    فرزان گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    دوست عزيز دريان اشفته بازار تو هم درگير هستى يكى از دوستان حدود ١/٥ ما پيش با يك فارم ٥٠٠٠ قطعه اى متحمل ٥٠ ميليون ضرر گرديد اما بعدش كمى اوضاع بهتر گشت تو هم اميدت به خدا باشه شايد اوضاع بهتر شود

    پاسخ...
  •  

    سعید گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    مرد باشید یک هفته کسی مرغ بار نکنه

    پاسخ...
  •  

    تولید کننده(با شرمندگی) گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    سلام وبا تشکر از آقای حسینی،وقتی بعد از این همه سال ما خودمان از داشتن یک تشکل و اتحاد همه جانبه برخوردار نیستیم وهر تولید کننده فقط به فکر منافع خودش باشد همین می شود،اگر همه حلقه های این زنجیره به هم مرتبط باشد از تولید جوجه یکروزه،واردات علوفه،کارخانه ساخت دان پلت،کشتارگاه و صنعت فراوری و فروش همگی با هم مشارکت داشته باشند دیگر شاهد اوضاع اسفبار این گونه نخواهیم بود.اینجانب در سال 1373 مرغداری خودم را احداث کردم و برای ارتقاع کارم تا مدرک فوق لیسانس دامپروزی درس خواندم.اما امروز بیکار و.....

    پاسخ...
  •  

    رضا فرهمند گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    تنها دلیل این مشکلات فقط سو مدیریت هست و لا غیر. من هم مرغدارم هم کشتارگاه کار میکنم...سو مدیریت و لا غیر... نه دولت بلکه مدیران پایین دستی به جا مانده از دولت قبل

    پاسخ...
  •  

    روزبه گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    سلام به عنوان یک ماشین فروش که به این صنعت ماشین آلات می فروشم عرض می کنم که زیان مرغدار زیان خیلی های دیگه هم هست وقتی مرغدار مرغ نریزه دارو و دان تاسیسات جدید و ماشین آلات جدید نمی خره زیان مرغدار زیان جامعه است و خیلی ها حذف می شوند من نمی فهمم چرا ما نباید از تولید کننده حمایت کنیم تعطیلی مرغداری شغل هزاران نفر در کارخانجات وابسته را تهدید می کند جدا مسولان نمی دانند؟؟؟؟؟

    پاسخ...
  •  

    دکتر مرغدار گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    سپاس ای فرزند ایران زمین!
    سایه تدبیر وامید اسمان ابری را به غرش دراورد وباغرش ابرها بازهم تولیدکنندگان به زانو نشستند!
    این است فلسفه حمایت از تولید!!!!!!
    بوسه بر دستانتان.اگر بنا اینبود که با ابروریزی در سایه تحصیل وایجاد اشتغال راهی زندان شوم کاش بر سفره حلال خانه امان تف میکردم و حرامخوار میشدم چرا که مقصد هردو یکیست اولی با ذلت.دومی با عزت

    پاسخ...
  •  

    آرین گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    باتشکر و سپاس خدمت شما دوست خوبم

    پاسخ...
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    جناب حسينى عزيز مرحمى شدى بر زخمهاى مرغداران كلامتان متين و گفته هايتان حق است توليد كننده گان اگر صاحب خانه و ماشينى هستند اكثرا در گرو بانك هاست با اين زيانها بزودى انها را هم از دست خواهند داد اما چاره كار چيست چند سال پيش نزديك عيد زمانى كه مرغ گران شده بود مامورين در جاده ها جلوى ماشين هاى حامل مرغ را گرفته و به كشتارگاها خود مي بردند و به قيمت تعزيراتى محاسبه مي كردند اما سونامى واقعى در راه است چون در حال حاضر عده اى جوجه ريزى نكرده و هنوز هم سالنهاى مرغدارى در حال ساخت است

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    فرزان گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    دوست عزيز من يكسال است كه ٢ فارم را جوجه ريزى نكرده شكر خدا متحمل اين ضررها سنگين نشده اما ديگر دوستان دارم كه الان مرغ شان بالاى ٤ كيلو رسيده و هنوز در سالن است يعنى حاقل روزى ٦ ميليون هزينه و نمى تواند دلالى براى فروش پيدا كنند حال چطور باز هم صبر كنند بنابراين با پيشنهاد جوجه ريزى نكردن موافقم چون عدم بارگيرى براى چند روز بيشتر جوابگو نيست

    پاسخ...
  •  

    حساب کنید شیطون گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    بیاید یه نفر از مرغدارها رو تامین مالی بکنیم که مرغهاش رو بریزه جلوی یکی از همین ادرات مسؤل و قضیه رو خبری بکنیمش . واقعا تنها راهیه که مونده . تو رو خدا روش فکر کنید . از ضرر چند ده میلیونی همه مون بهتره . خواهشا .

    پاسخ...
  •  

    قوهستانی گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    مقصر خودمامرغدارها هستیم ومطماباشیدبااین شکل جوجه ریزی پی درپی وتولیدبیش ازنیاز کشورنه تنهاکسی به فکرحل مشکل مانیست بلکه فقط روز به روزجیب دلالها،رانتخوران ومفتخوران رابیشترپر میکنیم .

    پاسخ...
  •  

    اهوازی گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    توی کامنت ها یه نگاهی بیندازید من به itp عزیز پیشنهاد حمایت از مرغداران گوشتی را شش ماه پیش دادم.الان سهراب مرده است

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرغدار گوشتى گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    البته شما كه از چند سال پيش شروع به نابودى مرغداران گوشتى كرده بوديد و در افزايش قيمت جوجه از يكديگر در حال سبقت بوديد حال در نبود بازار شما هم همدرد ما شديد واشك تمساح ريختن فايده اى ندارد و بدانيد اسياب به نوبت

    پاسخ...
  •  

    عزیزی گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    متاسفم

    پاسخ...
  •  

    محمد گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    سلام بر آقای حسینی و هرکس که این پیام را میخواند
    اگر اتحادیه های یک استان با هم و اتحادیه ی استانهای دیگر هماهنگ کنند که هر هفته دو استان خالی از تولید مرغ باشه مشکل حل میشه.
    به همین راحتی به همین خوشمزگی
    خداوند همه مسوولینی که مرغداران رو میبینن و کاری نمی کنن رو .............. .

    پاسخ...
  •  

    دانشجنوی علوم دامی گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    واقعا تاسف داره دومین صنعت مملکت بعد نفت این باید وضعش باشه!!!!!!!!

    پاسخ...
  •  

    محمد گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    باسلام و تشکر فراوان از جناب آقای حسینی، دوست عزیز شما بهتر از من میدانید وقتی ساختار دولت سرمایه داری تجاری میباشد،تولید و ایجاد ارزش افزوده هیج جایگاهی در این جامعه ندارد،تنها راه نجات این صنعت فقط صادرات میباشد که آقایان نه قصد اینکار را دارند و نه عرضه اینکار را،من نیز مانند بقیه همکاران از شما تشکر و قدردانی می نمایم.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار عمادی گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    اقای حجتی مسئول اصلی راعزل کرد ه بفرموده خودش اماکاهش قیمت ادامه داره. خداکنه خودشاستعفانده که واویلا میشه...

    پاسخ...
  •  

    مهرداد[مرغدار] گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    دوستان وهمکاران محترم اگه قرار بود از تولید کننده حمایت بشه علیرغم اشباح بودن بازار از گوشت مرغ پروانه جدید صادر نمی‌کردند،یا اگه پروانه صادر میشه جهت صادرات باید فکری بکنند نه اینکه مرغ منجمد وارد کنند،اینا کاملا متوجه هستند چکار میکنند چون هر چه خانواده های بیشتری به خاک سیاه بشینن به نفع شونه ،مقصر ما تولید کنندگانیم که پولمون رو تو موسسات نمی زاریم تا بی دردسر 30 درصد سود بدون استرس و واسطه ودلال بگیریم وبه فکر اشتغال و اقتصاد نباشیم،متشکرم

    پاسخ...
  •  

    پیمان معظمی گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    سلام به همه همکارای زحمتکش و تشکر از جناب حسینی که شرافتمندانه از این صنعت دفاع کردن.همکارای عزیز بیاین یه تشکل درست کنیم از طریق همین سایت و خودمون دست دلالها رو کوتاه کنیم .ما میتونیم مطمئن باشید ما روزی حلالمون رو با توکل به دست میاریم.پس میتونیم.

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    همکار شما گفت : ۹۳/۰۸/۲۲

    همون بهتر که اخراج بشی.وای به حال ما و مملکتی که دکتر اون نتونه کلمه فارغ التحصیل رو درست بنویسه. نتیجه این همه دانشگاه آزادبهتر از این نمیشه

    پاسخ...
  •  

    سید خسته از نوسانات بازار گفت : ۹۳/۰۸/۲۲

    بدون سلام
    این وزرا و این روسا فقط وقتی قیمت مرغ دو روز میره بالا مثل سال 91حکم تعزیراتی می دهند و مرغدارها رو می کشند به دادگاه.اما حالا مراجع تقلید کجایند که به داد تولیکنندگان ای مملکت برسند.

    پاسخ...
  •  

    میثم گفت : ۹۳/۰۸/۲۲

    با سلام خدمت همکاران عزیز
    چاره کار چیزی نیست مگر کاهش سریع تولید.
    اگر همکاران محترم قدری حسابگر و آینده نگر باشند با یک حساب سرانگشتی میتوان دریافت که 2 دوره تولید در سال با یک قیمت متعارف به مراتب بهتر است از 4 یا 5 دوره تولید با قیمت کنونی مرغ که با زیانهای مالی هنگفت بر سرمایه در گردش کار و بیماریهای قلبی و روحی و روانی صاحبان کار و گردن کجی و التماس در برابر دلالان و کوچک کردن شخصیت انسانی خود و کاستن از حق در کنار خانواده و فرزندان بودن است. پس عزم جزم کنید یا علی

    پاسخ...
  •  

    محسن ایرانی گفت : ۹۳/۰۸/۲۲

    با سلام وعرض صبح بخیر خدمت مسئولان خوشخواب .ولی این رو بگم که بعضی از مسئولها خودشون دلال بازارند پس ضرری نمیکنند اگر ساکت باشند.ومیگن گور پدر مرغدار ما که حقوق کت وکلفت خودمون میگیریم با فلانی هم شریکیم پس به ما چه.اشکالی نداره اینقدر دست روی دست بزارید که مرغدارها بیان سراغتون .اونوقت دیگه صحبت کفایت نمیکنه به بحث فاتحه خونی کشیده میشه گلابی ها.لرستان که وضعش افتزاحه.از کوهدشت که دیگه نگو .مرغ هست خریدار نیست.خدا برا دلالا اورده.بازار خر تو خر .... وکشتارگاه بز خر .....میبره مال مرغدارا رو با

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۸/۲۲

    دفاتر(دلال ها)کشتارگاه ها،ای بهره خورهای پشت میزنشین ودزدهایی که چک های مرغ را50روزه میدیدوتوسرسیدشم پول نداره.وادعاتونم میشه که گردش چندین میلیاردی دارین.مرغ زنده ی مرغداری که پس ازکشتار 72ساعت مهلتش منقضی میشه (یعنی مصرف میشه)وپولشو نقدازمردم میگیرید.دعامیکنم آه مرغدارابه زودی گریبانگیرتون بشه.وعذاب وجدان بگیرید.

    پاسخ...
  •  

    اسدالهي (مرغدار در گل مانده مثل ....) گفت : ۹۳/۰۸/۲۲

    واقعا اين صنعت آخرين نفس ها را در حين جان دادن مي كشد. بايد اين صنعت كلا نابود شود تا دوباره ساخته شود. پس اماده باشييد

    پاسخ...
  •  

    مهدی گفت : ۹۳/۰۸/۲۲

    اقای تدبیر وامید کجاییی شما ته تدبیری واقعا امید رادر تولید باشیب ملایم به گل نشوندی یک مشت وزیر پیروپاتال راگذاشتی سرکار این هم محصولش

    پاسخ...
  •  

    مرغدار الوندی گفت : ۹۳/۰۸/۲۲

    وقتی که مرغ گران می شود سریع رسانه ایش می کنند چون مردم هستند اما وقتی که مرغ التماسی به فروش میرسد در واقع مجانی میشود دیگر رسانه ای نمیشود اخه اینجا دیگه مردم نیستند بلکه تولید کننده غرغ شده ای هست که صداش به گوش مسولین نمی رسد

    پاسخ...
  •  

    کارشناس گفت : ۹۳/۰۸/۲۲

    درود بر شرفتان

    پاسخ...
  •  

    مرغدار از بوشهر گفت : ۹۳/۰۸/۲۲

    درود بر شرف شما جناب حسينى كه از شرافت اين زحمت كشان سخت كوش جان سخت دفاع كرديد به اميد بيدار شدن مسوولين

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرغدار با سابقه حدود 40 سال گفت : ۹۳/۰۸/۲۳

    دوستان به نظریه این همکار محترم توجه کنید جز این چاره ای نداریم زنجیره واقعی در ایران فقط شرکت زربال است بقیه که اظهار وجود کرده اند همگی ساختکی و برای بیشتر به استثمار کشیدن شما نقشه میکشن برویم و این مدیران تعاونیها- اتحادیه ها-سنیدیکاه های بی کفایت را که فقط برای منافع خود به کرسی نشسته اند را با رای جمعی بیرون کنیم و تا تشکیل یک زنجیره واقعی ( سهیم شدن همه رشته هابا هم از توزیع گوشت تا مرغ اجداد ) را در همه استان ها ندهیم به نابودی خواهیم رسید.

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرغدار با سابقه حدود 40 سال گفت : ۹۳/۰۸/۲۳

    با درود به جناب اقای حسینی وخسته نباشید.
    شما صاجب بزرگترین رسانه دامپروری کشور هستید پس رسالت سختی بر دوش شماست خواش میکنم توجه بیشتری به درج نظریات افراد داشته باشید.چون این دوست عزیز ما که قیمت تمام شده جوجه یکروزه گوشتی را 800 تومان براورد نموده اند یا مرغ مادر دار نیستند یا در رویا بسر میبرند.اگر جنبعالی با هر کارشناس وارد به امور مشورت میکردید حتما این نطریه را درج نمیکردید چون موجب تشویش اذهان عمومی میگردد. با تشکر

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    سینا گفت : ۹۳/۰۸/۲۳

    کسی که خواب است را میتوان بیدار کرد، اما کسیکه خودش را به خواب زده.....
    شما همچنان برای تطهیر دولت ندبیر و امید تلاش کنید! اما همه میدانند سیاسی بازیهای دولت و بی تعهدی شان این بلا را به سر ما آورده.دولت جدید از وزیر تا آبدارچی رو عوض کرده،دولت قبلی هرکاری کرده ،این موضوع دیگه ربطی به اون نداره.کاملا از بی تدبیری و بی تعهدی مسئولان فعلی است.هرچی هم که بگیم اثرات سیاستهای دولت قبلی هنوز هم تاثیر داره اما این کاملا از سودجویی دولت در منافع خودشه
    خودتونو گول نزنید

    پاسخ...
  •  

    بهشتی محمد گفت : ۹۳/۰۸/۲۳

    من فارغ التحصیل دامپزشکی هستم امدم توکارتولید متاسفانه دولت تدبیروامید درسال حمایت ازتولید فاتحه این صنعت راخواند امیدوارم خدابه داد مابرسد

    پاسخ...
  •  

    علی توتکابنی گفت : ۹۳/۰۸/۲۳

    با سلام به جناب حسینی ومقاله ایشان که البته یه کمی دیر بود. اتفاق از 2سال پیش در حال شکل گرفتن بود منظورم مجموعه های گوشتیه که داشتن ضرر میدادن الان چیزی که وجود داره عرضه گوشت مرغ به میزان خیلی زیاد در بازاره که شیر آن از بالا باز شده یعنی شرکت اجداد زربال بمدریتی دکتر فیزیولوژی دانشگاه تهران(باغبان زاده)و بعد ازآن مجموعه های مرغ مادر ودرنهایت دادن مجوز ورود گله نژاد راس جدید (اجداد خوی)توسط دفتر طیوربه بازار داخل وعدم صادرات و... باعث وضع تآسف انگیز در مجموعه های مادری و گوشتی شده است

    پاسخ...
  •  

    سیامک قاسم زاده گفت : ۹۳/۰۸/۲۳

    با تشکر از اقایی حسینی. دوستان در نظر داشته باشند که اقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی این دومین بار است که مرغداران را به خاک سیاه می نشاند یکبار در زمان ریاست جمهوری اقای خاتمی سال 77و78 که مرغ را 520 تومان فروختیم و الان هم به 3000 تومان من این سری 80میلیون ضرر کرده ام و راهی جز فروش مرغداری ندارام نم دانم خصومت اقای وزیر با مرغداران چیست

    پاسخ...
  •  

    ههمشهري گفت : ۹۳/۰۸/۲۴

    با وجود بي كاري اين همه اقا زاده توقع داريد مجوز واردات به ان عزيزان داده نشه انبزرگواران سو د ببرند بقيه به درك

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    محمد باقر دانایی گفت : ۹۳/۰۸/۲۴

    وقتی مرغ تولیدی ما دارای بقایای آنتی بیوتیک می باشد توقع دارید که به کجا صادر شود؟

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    دانایی گفت : ۹۳/۰۸/۲۴

    ظاهرا"شما هم بدت نمیاد از نمد برای دار ودستون کلاه بدوزی .داستان واردات مرغ ترکیه ای و صف های مرغ رو هنوز کسی یادش نرفته.

    پاسخ...
  •  

    رسول اکبری گفت : ۹۳/۰۸/۲۴

    با سلام
    اگر در حال حاضر کشتارگاها مرغداران را متقاعد کنند که حتما مرغ با وزن زیر 2 کیلو گرم پرورش دهندو بفروشند از جهات گوناگونی میتوان این مشکل را بهتر مدیریت کرداز دلایل این پیشنهاد میتوان به ضریب تبدیل بالاتر مرغ در سنین بالاتر و همچنین مصرف بیشتر خوراک دانست.همه میدانند که مرغ در سنین بالاتر از 40 روز به شدت مصرفش افزایش می یابد و این همراه است با ضریب تبدیل بالاتر. از طرفی با این صرفه جویی درزمان حداقل یکدوره درسال میتوان بیشترپرورش داد.و پذیرش این موضوع یعنی داشتن یکدوره اضافه پرورش در سال

    پاسخ...
  •  

    محمد باقردانایی گفت : ۹۳/۰۸/۲۴

    دوست عزیز جناب آقای حسینی .فکر کنم شما در این مقاله سهم بعضی از عوامل رو کمتر از حد وبرخی رو بیشتر از اندازه در نظر گرفته اید.و با تاکید بیشتر از حد روی کلمه تدبیر و امید آدرس اشتباه داده اید.البته کلید این ماجرا را در چند جمله پایانی شما میدانم.تا اتحادیه های قوی با افرادی کاردان در آنها حضور نداشته باشد و این افراد مورد اعتماد اعضا نباشند شرایط همین است.اما سئوال این است چرا شما در زمانیکه مرغداران برای ریختن جوجه رقابت میکردند شما و سایر همکاران این صنعت اعلام خطر نکردید؟

    پاسخ...
  •  

    علی بدره گفت : ۹۳/۰۸/۲۴

    مشکل قیمت پایین مرغ فقط یک دلیل داره و اون این که جهاد کشاورزی بی رویه و بدون مطالعات در تمامی استانها مجوز تاسیس مرغداری صادر کرده که باعث بالا رفتن عرضه نسبت به تقاتضا شده و این روند بی فکرانه همچنین ادامه داره که خدا میدونه در سالهای بعد چه تعداد مرغدار به خاک سیاه بشینن

    پاسخ...
  •  

    علی گفت : ۹۳/۰۸/۲۵

    ما مرغ مان را2800فروختیم.واقعا این انصافه

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    Shoma 0002000 Hosin گفت : ۹۳/۰۸/۲۶

    ملت بروید حالش ببرید ولی انتظار مرغ10000 تومانی داشته باشید در اینده ای نچندان دور

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    محسن ایرانی گفت : ۹۳/۰۸/۲۷

    سلام.خدا کند که بیاید ان وقت .خدا از دهنت بشنوه.ما که تو یه سود کمش هم موندیم .به نظر شما عید امسال وضعیت مرغ چطوره.ممنون عزیزم منتظر جوابتون هستم.من لرستانیم

    پاسخ...
  •  

    محسن ایران گفت : ۹۳/۰۸/۲۷

    سلام اقای حسینی.روز اولی که اقای روحانی کلید گنجه رو نشون داد .من میدونستم که به درد نمیخوره چونکه قبلا داخل گنجه تخلیه شده بود.زمان امام علی ایشان فرمودند که مانند کسی که استخوان در گلو وتیر در در چشم است هستم.الان هم ما حال حضرت رو رو درک میکنیم که چی کشیده از دست ادمهای ......و( به این نقطه ها توجه کنید)خلاصه ما که تو کف یکم سودش موندیم.اشکالی نداره ما نمی خوریم تا بچه های بالا بخورند.کوفتشون بشه.اهای پولدارا دیگه نخورید ته دیگش رو هم برا ما بزارید.یادم رفت که از تلاشهای حجت جون تشکر کنم.ل

    پاسخ...
  •  

    بابک رستم زاده گفت : ۹۳/۰۸/۲۸

    مسئولان اين همه میگن بیاین دیگه به نفت وابسته نباشیم.خوب الان که این همه مازاد تولید در داخل کشور داریم چرا به فکر صادر کردن نیستن تا هم اضرر مرغداران جلوگیری شود و هم برای کشور ارز اوری شود .همه مدیران بی لایق هستن چون بی سواد هستن .نمی توانند بحران را مدیریت کنن

    پاسخ...
  •  

    حمید گفت : ۹۳/۰۸/۲۸

    تا باشد در این مملکت ملا و مفتی
    به روز بدتر از این هم بیوفتی!

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    meisam گفت : ۹۳/۰۹/۰۷

    Moteasefam ke inghadr napokhte tahlil mikonid, hamin k0oshtargaha ham age nabashand bayad morgheton ro to job berizid

    پاسخ...
  •  

    داغداري گفت : ۹۳/۰۹/۰۸

    بخاطر مصرف كننده توليد كننده را به روز سياه مي نشانند و تا براي افرادي خاص سود داشته باشد راه واردات و صادرات را باز مي كنند...

    پاسخ...
  •  

    خوراك سگ و گربه گفت : ۹۳/۰۹/۰۸

    اگر مرغ را به خوراك سگ وگربه تبديل كنيم و صادرات كنيم سود بسيار زيادي نصيبمان مي شود...

    پاسخ...
  •  

    حاجي گفت : ۹۳/۰۹/۰۸

    درود بر شما خيران كه به كمك اين كشور فقير آمديد و با فروختن مرغ ارزان جايتان در بهشت است...

    پاسخ...
  •  

    صادارات دام را ممنوع كنيد گفت : ۹۳/۰۹/۰۸

    چند وقت پيش اعلام كردند صادرات دام آزاد شده است دامداران بسيار خوشحال شدند خصوصا" از بالا رفتن كه نه از مناسب شدن قيمت گوشت با توجه به صادرات متاسفانه نتيجه عكس داده بطوريكه افرادي خاص(برادران قاچاقچي) با وارد كردن دام از سوريه و كردستان عراق با استفاده از موقعيت جنگ و ارزان فروشي منطقه سپس به صادرات دامهاي وارد شده مي كنند كه باعث شده حتي همان دامي داخلي كه با قيمت خوب قاچاق به كشورهاي عربي مي شد ارزان شود كه با اينكار دامدار داخل روزگارش سياهتر شده..

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    سرداری گفت : ۹۳/۱۰/۱۸

    باسلام خدمت دوستان این دولت وزرای میلیاردی زیادی داره ....؟؟؟به نظر من ماملت ایران خیلی ساده هستیم چرا که فکر می کنیم کسی که ارزونی بیاره اون خوبه عزیزان همه بدبخت شدیم وخواهیم شد همه ثروت این مملکت را بلوکه کردن ورکود مطلق حاکمه چرا که تدبیر ندارند ونمیدانند چه جوری خرج کنند که دوباره برگرده به خزانه عقلشون مگه کمه مسکن مهر اجرا کنند یا وام هر رضا بدن تا اقتصاد رونق بگیره همه چیز آرومه مرغدارا جون می دن دوستان قدر احمدی نژاد را ندونستیم همینا بودن که یه سال آخر احمدی نژاد هر چی تونستند ...

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com