تزریق ۱۵ میلیون راس دام سبک مازاد عشایر به بازار

تزریق ۱۵ میلیون راس دام سبک مازاد عشایر به بازار
رییس انجمن پرورش دهندگان گوشت مرغی دلیل گران شدن گوشت مرغ را افزایش قیمت جوجه و خوراک مرغ عنوان و تصریح کرد که در حال حاضر قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت مرغ ۷۵۰۰ تومان است و عرضه بیش از این قیمت گران‌فروشی است.
محمد یوسفی، درباره افزایش قیمت گوشت مرغ در روزهای اخیر گفت: قیمت ذرت حدود ۴۵ درصد نسبت به دو ، سه ماه قبل افزایش پیدا کرده است و این افزایش قیمت این روزها تاثیر خود را  در قیمت گوشت مرغ نشان داده است.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر به تازگی قیمت جوجه هم از ۱۳۰۰ به ۲۰۰۰ تومان رسیده است و این عامل هم در تغییر قیمت مرغ موثر بوده است.  
رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت مرغ توضیح داد: ما اعلام کردیم که قیمت منطقی برای گوشت مرغ ۷۵۰۰ تومان است و قیمت ۷۰۰۰ تومان که پیش از این از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای هر کیلوگرم گوشت مرغ اعلام شده بود، برای زمانی بود که قیمت ذرت کیلویی ۶۵۰ تومان بود. البته در برخی مغازه‌ها قیمت مرغ به کیلویی ۸۵۰۰ تومان رسیده است که بی انصافی است و دستگاه‌های نظارتی باید به آن توجه کنند.
یوسفی ادامه داد: قیمت تمام شده مرغ وابسته به نهاده‌ها  از جمله قیمت جهانی و داخلی ذرت و سویا است و به طور کلی قیمت دان و قیمت جوجه اصلی‌ترین فاکتور در تعیین قیمت مرغ محسوب می‌شوند. زمانی که این قیمت‌ها تغییر می‌کند قیمت مرغ را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.
به گفته وی، اگر می‌خواهیم مرغدارن کارشان را تعطیل نکنند و به تولیدشان ادامه دهند نباید قیمت مرغ  کمتر از ۷۵۰۰ تومان عرضه کنیم. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com