مرغ مادری‌ها به‌دلیل تولَک‌بری، تنبیه می‌شوند/ یک ماه تأخیر در صدور حواله به ازای هر هفته

مرغ مادری‌ها به‌دلیل تولَک‌بری، تنبیه می‌شوند/ یک ماه تأخیر در صدور حواله به ازای هر هفته
نمایندگان بخش خصوصی تولید جوجه یکروزه، عمل "تولَک‌بری" مرغ مادر را مستحق تنبیه از طرف انجمن می‌دانند.
دبیر انجمن ملی طیور گفت: واحدهای مرغ مادری که با تولک‌بری از حذف مرغ‌ها خودداری می‌کنند، باید تنبیه شوند.
سعید اصغری‌فرد با اشاره به اینکه سن اقتصادی مرغ مادر، حداکثر ۶۴ هفته است، افزود: برخی از تولیدکنندگان به‌دلیل شرایط حاکم بر بازار، مرغ‌هایی را که باید به کشتارگاه بروند، برای چند روز گرسنه نگه داشته و تولید را متوقف می‌کنند؛ سپس دوباره با بازگشت آنها به روال عادی، تولید را آغاز کرده و در برخی موارد سه تا شش ماه بیشتر از آنها جوجه می‌گیرند.
به گفته وی، این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت جوجه یکروزه بالا می‌رود. بنابراین برخی از مرغ مادری‌ها که سودای سود بیشتر را در سر می‌پرورانند، تولک‌بری را در برنامه کاری خود قرار می‌دهند. در حالی که همین عمل، وقتی توسعه می‌یابد، منجر به کاهش سود خواهد شد.
اصغری‌فرد معتقد است: در حال حاضر حداقل ۱۰ درصد تولیدکنندگان مرغ مادر به این عمل روی آورده‌اند؛ زیرا قیمت تمام شده جوجه یکروزه حدود یک‌هزار و ۲۰۰ تومان است و نرخ فروش بین یک‌هزار و ۳۰۰ تا یک‌هزار و ۴۰۰ تومان؛ بنابراین حاشیه سود خوبی برای تولیدکنندگان فراهم شده که برخی از آنها را ترغیب به تولک‌بری می‌کند.
دبیر انجمن ملی طیور در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مشغول شناسایی واحدهای متخلف هستیم. در مراحل ابتدایی بعد از تذکر، صدور حواله به ازای هر هفته تولک‌بری، یک ماه به تأخیر می‌افتد، اما در مراحل بعدی، کارگروه تنظیم تولید، تنبیهات بیشتری را برای متخلفان در نظر خواهد گرفت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com