مردم نگران نباشند/کاهش قیمت مرغ ادامه دارد

مردم نگران نباشند/کاهش قیمت مرغ ادامه دارد

دبیر انجمن صنفی تولید‌کنندگان جوجه یک روزه کشور گفت: برای ماه مبارک رمضان 270 هزار تن مرغ وارد بازار می‌شود که در این بین مردم نگرانی برای تهیه مرغ نداشته باشند.
وی افزود: سال گذشته سال خوبی برای صنعت طیور نبود زیرا در آن یک هزار و 640 میلیارد تومان تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه، مرغ و تخم‌مرغ زیان دادند.مهربانی‌یگانه با اعلام زیان 400 میلیارد تومانی دولت در صنعت طیور در سال گذشته، گفت: در مجموع صنعت طیور حدود 2 هزار میلیارد تومان در سال گذشته زیان داشت.
دبیر انجمن صنفی تولید‌کنندگان جوجه یک‌روزه کشور ادامه داد: این زیان‌دهی خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای بسیاری از تولیدکنندگان ایجاد کرد و در بسیاری از استان‌ها شاهد زیان فراوان بودیم.این مسئول با اشاره به اینکه در سال جدید در بخش تولید جوجه یک‌روزه گوشتی آمار مطلوبی داشتیم، بیان کرد: با توجه به کاهش قیمت جوجه در سطح کشور پیش‌بینی می‌شود این روند تا سه ماه آینده ادامه داشته باشد.
مهربانی‌یگانه با تاکید بر اینکه هم‌اکنون حدود 110 هزار تن مرغ منجمد توسط شرکت پشیبانی ذخیره شده است، افزود: با توجه به تولید 173 هزار تن تولید مرغ گرم در خردادماه در کشور، برای ماه رمضان
270 هزار تن مرغ وارد بازار می‌شود که در این بین مردم نگرانی برای تهیه مرغ نداشته باشند.وی تصریح کرد: در اردیبهشت ماه امسال 995 هزار قطعه مادر در کشور جوجه‌ریزی شده و با این وجود تا هشت ماه آینده بیش از 100 میلیون جوجه بخش‌های مختلف در کشور تولید می‌شود.مهربانی‌یگانه خاطرنشان کرد: با توجه به حجم سنگین مرغ موجود، بعید است افزایش چشمگیر قیمت مرغ و تغییر زیاد آن را شاهد باشیم هر چند امروزه میزان قیمت مرغ برای خرید از تولیدکنندگان به میزان 4 هزار و 200 تا 4 هزار و 400 تومان است.وی اظهار کرد: با بررسی خرید شب عید مرغ توسط مردم می‌توان دریافت که آنها نسبت به خرید مرغ منجمد تمایلی نشان نمی‌دهند البته عدم تمایل مردم به خرید مرغ منجمد، در ماه مبارک رمضان هم پیش‌بینی می‌شود.وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در تیرماه امسال 174 هزار تن مرغ تولید شود، گفت: با توجه به عدم ورود گله‌های اجداد احتمال می‌رود در ماه‌های شهریور، مهر و آبان امسال در تولید داخلی جوجه دچار مشکل شویم.دبیر انجمن صنفی تولید‌کنندگان جوجه یک‌روزه کشور با اشاره به اینکه مخالف تولک بردن جوجه‌های اجداد در مراکز تولید جوجه هستم، بیان کرد: تولک بردن گله‌های اجداد غیرقابل پیش‌بینی است و زیرا گله‌های اجداد گله‌هایی خالص هستند.
این مسئول با اشاره به اینکه بازار نامساعد جوجه یک‌روزه سبب شد تا از چند سال قبل تاکنون بازاری متلاطم‌تر از بازار 93 را شاهد نباشیم، ادامه داد: برای عدم ورشکستگی در این صنعت نمی‌توان چاره‌ای اندیشید.
مهربانی‌یگانه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در مقایسه قیمتی مرغ تولیدی به نسبت سال 1380 محصولات را ارزان‌تر وارد بازار می‌کنیم.وی وضع تخم‌مرغ را بدتر از وضعیت مرغ دانست و تصریح کرد: در مقابل قیمت سویا و ذرت نسبت به گذشته روند کاهشی داشت.مهربانی‌یگانه با اعلام اینکه هم‌اکنون بالاترین نوسان صنعت دام و طیور کشور در بخش جوجه مشاهده می‌شود و بازار متلاطمی را شاهد هستیم، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال نسبت به سال‌های گذشته 11 میلیون و 500 هزار جوجه تولید شود.وی با اشاره به اینکه مازندران با جوجه‌ریزی 2 میلیون و 549 قطعه رتبه نخست کشور را دارد، خاطرنشان کرد: بیش از 22 درصد جوجه‌ریزی کل کشور در مازندران انجام می‌گیرد و استان‌های همانند گیلان و آذربایجان غربی در رتبه دوم و سوم جای دارند.
دبیر انجمن صنفی تولید‌کنندگان جوجه یک‌روزه کشور با اشاره به اینکه 11 میلیون جوجه‌ریزی در سال نیاز کشور را تامین می‌کند ولی 50 درصد بیش از جوجه تولید شده ظرفیت داریم، ادامه داد: وجودظرفیت 16/5 میلیون جوجه‌کشی مشکلی است که می‌تواند در آینده دامن‌گیر صنعت طیور شود.این مسئول با اشاره به اینکه بازده سرمایه در طیور به شدت افت کرده است، افزود: نباید انتظار داشته باشیم که جوجه‌کشی و جوجه‌فروشی به تنهایی سود زیادی داشته باشد.
مهربانی‌یگانه با اعلام اینکه سال گذشته شاهد 43 هزار تن مرغ از ایران به دیگر کشورها بودیم، اظهار کرد: 96 هزار تن مرغ هم در شرکت پشتیبانی ذخیره ماند که حدود 150 هزار تن مرغ مازاد را شامل می‌شود.وی ارزش دلاری مرغ کشورمان را حدود دو دلار بیان کرد و گفت: در ایران بالای دو میلیون تن مرغ آماده طبخ تولید می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توانیم بخشی از صادرات به کشورهای دیگر را به خود اختصاص دهیم.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار ساروی گفت : ۹۴/۰۳/۰۷

    آقای مهربانی کمی مهربان باش راست میگی مردم نگران نباشند کاهش مرغ ادامه دارد هیچ اشکالی نداره تولید کننده نابود شود که مصرف کننده نگران نباشه
    شما بااین سیاست های نادرست و بی تدبیری صنعت طیور کشور را کاملا ً نابود کردید و واسه نابودی آن خیلی تلاش کردید . هم چیز آرومه !!!!!!

    پاسخ...
  •  

    محمد از ساری گفت : ۹۴/۰۳/۰۷

    امسال سال ورشکستگی تمامی تولیدکننده اهم از مرغداران گوشتی است سال ۹۴ =سال بدبخت شدن مرغدار وماه رمضان ماه از دست دادن سرمایه مرغداران

    پاسخ...
  •  

    مرغدار باتجربه گفت : ۹۴/۰۳/۰۷

    سلام علیکم قیمت زیر4500تومان مرغ زنده باعث عدم چرخه تولید در آینده وهرج ومرج بیشتر درآینده این صنعت خواهد شد.مسولین ودلسوزان ودلواپسان بهوش باشند

    پاسخ...
  •  

    رضا گفت : ۹۴/۰۳/۰۷

    سلام.بازم مرغ یخی های تاریخ گذشته رو بسته بندیهاشو عوض میکنند به ما مصرف کننده ها قالب میکنند.اینهمه سرطان و امراض جدید از همین کارهای نابخردانه مسئولین است عوض اینکه مردم را تشویق به خوردن مرغ تازه بکنند میگن مرغ یخی تاریخ گذشته میکنه متاسفم برای این طرز تفکر

    پاسخ...
  •  

    فرزان گفت : ۹۴/۰۳/۰۷

    اقای مهربانی برای جوجه کشی ها که بد نبوده و شاید 2 یا 3 ماه ضرر دادند اما بالای2 سال است که خون مرغدار را تو شیشه کردند فقط تولید کننده که 2 سال است به خاک سیاه نشسته وتمام سرمایه خود را از دست داده و کلی هم بدهکاری به بار اورده حالا شما نوید خرابی امسال را هم بهشان میدهی تمام کسانی که با مرغ سر و کار دارند درامد های خوبی پیدا کرده و تمامش هم فقط تولیدکنندگان مرغ پرداخت کردند حالا شما میگویی ماه رمضان مرغ ارزانتر هم میشود روزه ای که با بیچاره کردن عده ای گرفته شود نه ثواب بلکه گناه هم دارد ا

    پاسخ...
  •  

    محمد از ساری گفت : ۹۴/۰۳/۰۷

    شماها هیچ بدرد صنعت مرغداری نمیخورید آیا اتحادیه مرغداران گوشتی یک ذره بفکر مرغدار ان بوده پس خدا لعنت کند

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۴/۰۳/۰۷

    مردم نگران نباشن؟؟تکلیف مرغدار بدبخت چی میشه این وسط.هر دوره با کلی ضرر مرغش وارد بازار میشه تا کی از جیب مرغدار میخواین به مردم روزی بدین؟

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۴/۰۳/۰۷

    این مرغی که واسه ماه رمضان سر سفره مردم میزارین حرومه مرغدار راضی نیست.خدا لعنتتون کنه

    پاسخ...
  •  

    الف گ گفت : ۹۴/۰۳/۰۷

    تولید کننده هم بره بمیره

    پاسخ...
  •  

    محمدتقي پور گفت : ۹۴/۰۳/۰۷

    باسلام چرا مرغدارها رو دارين بيچاره ميكنيد از خودتون مايه بزارين...مرغ رو با قيميت پايين از مرغدار ميخريد با قيمت بالا به مصرف كننده ميدين...كاهش قيمت طبق چه اصولي...خدا خودش جواب كاراتونو بده...

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۴/۰۳/۰۸

    اتفاقا به نظر من مردم از این لحاظ که مرغی. که سر سفره افطار میگذارند به دلیل نارضایتی تولیدکننده اش به هیچ عنوان حلال نیست بایستی خیلی هم نگران باشند!!!

    پاسخ...
  •  

    حسین از ساری گفت : ۹۴/۰۳/۰۹

    خوشا به حالتون که حقوق بالای ده میلیون میگیرید نتونستید جلوی افزایش تولید جوجه مادر گوشتی را در 7 ماه قبل بگیری که الان تولید جوجه به 110 میلیون برسه ومتعاقب ان تولید گوشت مرغ زیاد بشه چهارو نیم میلیارد میدادی 300 هزار جوجه مادر گوشتی از رده خارج میشد پولشو میتونستی از مرغدارا جوجه ای 5 تومان بگیری میشد 5 میلیارد یه روزی تو و امثال تو باید جواب بدین تا بقول خودت دو هزار میلیارد ضرر به این صنعت شده ول کنین این میزو منتظر جوابت هستم اقای دکتر؟

    پاسخ...
  •  

    م_مسعود گفت : ۹۴/۰۳/۱۰

    سلام بهمکاران ترقه ای خودم .واقعا شما چه انتظاری وازچه کسی گلایه میکنید؟ جناب دکترمهربان بصراحت از بی برنامگی وعدم مدیریت که منجر بزیان این بنگاه اقتصادی کلان مملکت با هزاران میلیارد تومان ضررشده معترف است متاسفانه یکی نیست بگویددرست استکه این صنعت مایملک بخش خصوصیست ولی ایا این ارقام از منابع ملی این مملکت هست یا نه؟بنابراین مابایددرس عبرت بگیریم وزمانیکه اقای وزیر کشاورزی میفرمایند خوب تولید نکنید عمقی بمسئله نگاه کنیم واحساساتی نشویم واقعا درصدی کمتر از ظرفیت جوجه ریزی کنیم کلا حل میشودانشاا.

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرغدار ورشکسته گفت : ۹۴/۰۳/۱۱

    تا زماني مسولان خودشان دلال هستند همين مشکلات هم هست و هم خواهد بود

    پاسخ...
  •  

    و قزوین گفت : ۹۴/۰۳/۱۲

    مردم نگران نباشند؟ مردم نگران نیستند . مردم نگران تهیه مرغ 500تومن بالا یا پایین نیستند این مرغدار است که نگران است که 100تومن قیمت مرغ میتواند زندگی او را کون فیکون کند ، خلاصه اقای وزیر اونکسیکه نگرانه مرغداره نه مردم شما بفکر نگرانی مرغدار باش والسلام

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    يک شهروند گفت : ۹۴/۰۳/۱۳

    سلام شما نگران نباشيد اون موقع به واردات رو مي‌آورند در واردات نيز سود هنگفتني جيب از شما بهتران خواهد رفت الکي که آقازاده نيستند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com