مقصر افزایش قیمت کاذب دان شرکت پشتیبانی امور دام است

مقصر افزایش قیمت کاذب دان شرکت پشتیبانی امور دام است
به گزارش خبرنگار ITPNews ، مدیرعامل اتحادیه مرغدارن گوشتی در نشست خبری امروز در پاسخ به پرسش خبرنگار ITPNews مبنی بر اینکه به نظر می رسد با تمام تلاش که انجام می شود مرغداران از عملکرد این اتحادیه ناراضی بوده اند و معتقد هستند اتحادیه سراسری از وظایف خود دور مانده و بیشتر به دنبال مسائل اقتصادی است تا احقاق حقوق مرغداران، بیان داشت: اتحادیه سراسری فعالیت اقتصادی ندارد و اینگونه فعالیت ها در 31 اتحادیه استانی و 272 تعاونی صورت می گیرد و این اتحادیه فقط نقش مدیریت و برنامه ریزی را بر عهده دارد که این نیز در یکی دو سال گذشته به حداقل میزان خود رسیده است.
محمدعلی کمالی تصریح کرد: عمده وظیفه ی اتحادیه سراسری پیگیری و انتقال مسائل و مشکلات اعضا به مسئولین و ارگان های صلاحیت دار و دارای قدرت می باشد که آن را نیز به خوبی انجام داده است.
وی در واکنش به این گفنه که، به نظر می رسد مرغداران از تشکل ها اتحادیه ها ناامید شده اند تا جایی که با نام نگاری به محمدباقر نوبخت - معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی - متوسل به دولت گردیده اند، بیان داشت: اینکه مرغدارن دلیل واقعی حل نشدن مشکلات را اتحادیه و تشکلات خود می دانند موردی است که باید بیشتر به آن پرداخته شود، نکته ای که مرغداران باید آگاه باشند این است که اتحادیه ها و تشکل ها در تصمیم گیری و برنامه ریزی دخالت داده نشده و نقطه نظرات آنها اعمال نمی شود.
وی ادامه داد: شاید در برخی موارد اتحادیه ها در تصمیم سازی حضور داشته باشند اما تصمیم گیری های نهایی در ساختار و اختیار آنها نیست لذا اینکه تصور کنیم اتحادیه عامل برخی مسائل ناشی ار تصمیم گیری های غلط است اشتباه می باشد .
کمالی افزود: در ایران پیچیدگی های قانونی و اداری وجود دارد که موجب می شود مسائل و مشکلات تولیدکنندگان در زمان مناسب و سریع حل نشود.

مرغداران توانایی پرداخت بدهی های بانکی را ندارند

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه مرغداران به دلیل زیان های اخیر توانایی بازپرداخت بدهی های بانکی را ندارند، گفت: امروز تولیدکنندگان کشور به واسطه وضعیت خراب بازار، مرغ را 1200 تا 1300 تومان زیر هزینه های تولید و نه تولید بعلاوه سود، به فروش می رسانند علاوه بر این در طی سال گذشته بیماری های اپیدمیکی به مرغداران فشار آورده است با توجه به این شرایط، طبیعی خواهد بود که توانایی بازپرداخت وام های دریافتی را نداشته باشند.
وی ادامه داد: مرغداران سرمایه گذار و تولیدکننده هستند نه دلال که پولش در جیبش باشد و هزینه ساختمان تاسیسات و حقوق کارگر و... بر دوش او سنگینی می کند در این شرایط است که سیستم حکومتی باید به کمک تولیدکننده بیاید و از مصادره شدن اموال مرغدار توسط بانک ها و به زندان افتادن آنها جلوگیری نماید.
کمالی یادآور شد: قیمت مرغ دو سال پیش 7100 تومان بوده است و امروز با تمام تورم ها گوشت مرغ زیر 5000 تومان در بازار به فروش می رسد با توجه به این شرایط باید تنفسی برای بدهی های بانکی تولیدکننده ها در نظر گرفته شود تا مرغدار قادر به ادامه تولید باشد.

کاهش تولید مرغ از روی اجبار
وی با بیان اینکه بر خلاف میل امسال مجبور به کاهش تولید هستیم، ادامه داد: هیچکس موافق کاهش تولید نیست و ما معتقدیم ظرفیت به وجود آمده در این صنعت امتیاز بزرگی برای کشور است و باید از تمامی آن استفاده شود اما هر تولیدی باید بازار مصرف هم داشته باشد تا تولیدکننده دچار زیان نشود وگرنه مجبور امحای تولید هستیم که دوباره این تولید را چماقی می کنند و بر سر خودمان می کوبند.
کمالی بیان داشت: آنچه در میان می تواند کمک کند صادرات است که این امر نیاز به نظام و فرهنگ خاص خود دارد تا بتوانیم رقبا را کنار زده و بازار را فتح کنیم قطعا در این رابطه مشوق های صادراتی می تواند موثر باشد.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران گوشتی تاکید کرد: صادرات مرغ نیازمند سازماندهی می باشد تا هر کسی نتواند ورود پیدا کند، اقدامات برخی از این افراد بی نام و نشان باعث می‌شود ما رقیب خودمان در منطقه شویم که این اتفاق فقط باعث کاهش قیمت و نابودی بازار صادراتی خواهد شد.
کمالی با اشاره به اینکه پایداری فروش یکی از عوامل مهم استمرار صادرات است، گفت: صادرات باید مستمر و پایدار باشد بدقولی ها در دنیای تجارت حیثیت تجاری یک کشور را زیر سئوال می‌برد، ضمن اینکه مشتریان انتظار دارند تداوم صادرات تضمین شود حتی اگر لازم باشد گاهی واردات کنیم تا صادراتمان قطع نشود.

افزایش کاذب قیمت دان توسط شرکت پشتیبانی

وی با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان افزود: مرغداران در تلاش هستند که مرغ مورد نیاز مردم در این ایام تامین نمایند اما به دلیل برخی رفتارهای غیر منطقی شرکت پشنیبانی در عدم تحویل دان به مرغداران و تعلل در توزیع، قیمت دان افزایش یافته است.
کمالی بیان داشت: مسئولان باید نسبت به عملکرد ارگان های مربوطه هشیارتر باشند درحالی که انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی پر است و هیچ کمبودی در این زمینه نیست چه دلیلی وجود دارد که قیمت‌ها گران شود.
وی عنوان نمود: قیمت جهانی دان در یک سال گذشته پایین بوده و ضمن اینکه تمام محصولاتی که الان در انبارها موجود است مربوط به خرید 2 ماه قبل می باشد.
مدیرعامل اتحادیه مرغدارن گوشتی افزود: در این خصوص با معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی مذاکراتی انجام شده است و آنان نیز اعلام داشتند که تلاش خود را برای حل این مشکل خواهند کرد.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار ورشکسته گفت : ۹۵/۰۲/۰۷

    مال مون رفته ابرو برامون نمونده دستمون از اسمون زمین بریده مقصر کیست اینو بگین بی لیقتی از کیه

    پاسخ...
  •  

    محمود کریمی گفت : ۹۵/۰۲/۰۷

    این حرفها هیچ فایده نداره به فکر مرغدار بدبخ باشید که با هزار مشکل مرغ بار میاره اخرشم باید زیر قیمت بده بره نه بانک کوتاه میاد نه قیمت مرغ بالا میره اخرشم باید مرغداری بفروشه بده بهکار این شده عدالت به فکر یه راه کار خوب باشی

    پاسخ...
  •  

    مرغدار ساروی گفت : ۹۵/۰۲/۰۸

    جناب کمالی از برنامه ویژه خبری تمام چیزها دستگیرمان شده و جنابعالی نتونستی از حقوق تولیدکنندگان دفاع کنی و در مقابل آقای امینی با آن مدیریت ضعیفش کوتاه اومدی و مشخص شد تمام مسولین طیور کشور کمر همت بستین جهت نابودی این صنعت که در این امر موفق بودین .

    پاسخ...
  •  

    مرادی . فارس گفت : ۹۵/۰۲/۱۰

    خاک بر سر مسئولی که توانایی اداره کردن مشکلات بوجود امده ندارد و دو دستی میز ریاستچسبیده . اقا نمیتونی استعفا بده برووووو

    پاسخ...
  •  

    نوراله محمودپور گفت : ۹۵/۰۲/۱۰

    من حاظرم ریس اتحادیه کشور بشم تا از این اوضاع دربیارم هممونو

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com