مدیریت ضعیف وزارت صنعت و کشاورزی در افزایش قیمت مرغ و لبنیات

مدیریت ضعیف وزارت صنعت و کشاورزی در افزایش قیمت مرغ و لبنیات
دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وزارت جهاد کشاورزی و صنعت باید در به وجود آمدن آشفته بازار قیمت مرغ و لبنیات پاسخگو باشند.
سید‌علی بزرگواری دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: کمیسیون کشاورزی مجلس با وجود اینکه در اول راه چهار‌ساله خود است طرح مهم انتزاع فعالیت بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی را به تصویب مجلس رساند که این امر راه این کمیسیون را در مورد رصد مسائل و پاسخگویی از مسئولان تسهیل می‌کند.
وی افزود: به طور مثال در خصوص گرانی میوه شاهد بودیم که هر دو وزارتخانه به یکدیگر پاس می‌دادند و به نوعی از مسئولیتی که داشتند شانه خالی می‌کردند که با تصویب طرح انتزاع کشاورزی از وزارت صنعت و الحاق به جهاد کشاورزی مسئولیت هر یک از دو وزارتخانه تفکیک شد.
بزرگواری با اشاره به قیمت لبنیات و بالا و پائین شدن این نوع اقلام گفت: من معتقدم دلیل این آشفته بازار در لبنیات و دیگر اقلام تولیدی کشاورزی به دلیل ضعف مدیریتی دستگاه‌های دولتی است چرا که نظارت را در اختیار شورای اصناف قرار داده اند در حالی که این شورا از جنس خود بازاری‌ها است.
دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه چند نرخی شدن قیمت مرغ به دلیل عدم در اختیار گذاشتن موارد مورد نیاز مرغداری ها است، اظهار داشت: عدم دادن یارانه و خوراک دام و طیور و رسیدگی به آن‌ها سبب افزایش قیمت مرغ شد که در این حین دلالان و سودجویان تمام مسئله را به نفع خود مصادره کردند.
وی در پایان گفت که وزارت جهاد کشاورزی و صنعت هردو باید در به وجود آمدن این آشفته بازار پاسخگو باشند و تصویب طرح انتزاع فعالیت بخش کشاورزی از وزارت صنعت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی راه را برای استیضاح وزیران مربوطه در صورت بی‌مسئولیتی و کم‌ کاری هموار می‌کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com