کاشت بذر نابارور انجمن شرکت های تولید زنجیره ای گوشت مرغ

کاشت بذر نابارور انجمن شرکت های تولید زنجیره ای گوشت مرغ
چند روز پیش انجمن شرکت های تولید زنجیره ای گوشت مرغ با هیات موسس خود همراه با یک انتخابات ساده و ساکت راه اندازی شد. انجمنی که با یک نام عجیب تاسیس و با یک هدف تکراری آغاز به کار کرد.
انجمن شرکت های تولید زنجیره ای گوشت مرغ یعنی چه ؟ یعنی شرکت هایی با نام شرکت تولید زنجیره ای گوشت مرغ داریم که هم اکنون چندتایی از آنها جمع شده اند و یک انجمن تشکیل داده اند؟
نتایج انتخابات این انجمن که ظاهرا بسیار بسیار آرام و در یک نشست دوستانه و صمیمانه تشکیل گردیده و قصد هیاهو و اطلاع رسانی زیادی نداشته تا مبادا منتقدین و دعوت نشده ها را به صدا درآورد به شرح ذیل می باشد :
1- مجتبی رسولی از شرکت سپید ماکیان با 22 رای
2- مریم زاهد از شرکت سبز دشت با 19 رای
3- رضاسواری از شرکت کیوان مرغ با 16 رای
4- عبدالعلی طهماسبی از گروه ساوانا با با 15 رای
5- غلامعلی فارغی از گروه بهپرور با 14 رای
همچنین عزیز حسینی از شرکت اروم گوهردانه و محسن روشن از تعاونی قم هرکدام با 11 رای به ترتیب اعضای علی البدل اول ودوم و علیرضا غنی زاده از شرکت زربال و سید صالح مشکات از شرکت طیوران صنعت هم به ترتیب به عنوان بازرس اصلی و علی البدل انتخاب شدند.

اما به راستی با داشتن تعداد زیادی انجمن و اتحادیه و تشکل های مختلف با چنین وضعیتی که بر همه آشکار است، چنین تشکلی که فقط ظاهرا نام بزرگی دارد، می تواند با این روش برگزاری انتخابات و راه و پیشه ای که جای سئوال های زیادی دارد در نهایت برای حل مشکلات صنعت نیمچه قدم مثبتی بردارد با صرفا تاسیس شد تا به سمت ها و عناوین افراد افزوده تا بتوانند برای منافع شخصی و شرکتی خود در قبال این سمتها و تسهیلات دولتی که در این سفره واریز می شود بیافزایند؟{tor_sutitle}آیا بیلان عملکرد تشکل ها نشان دهنده نحوه مدیریت آنها نیست ؟{/tor_sutitle}
چندین سال است که بحث زنجیره های تولید مطرح است نه فقط زنجیره تولید گوشت مرغ، اما به هر حال تا تکنولوژی جدیدی وارد دنیای تولید می شود، تکنولوژی مدرن تری در راه است اما صنعت ما هنوز در پیچ تکنولوژی قبلی در جا می زند.
دنیا هم اکنون به سوی مدیریت کلان تولید متمرکز شده است ( هلدینگ )اما ما هنوز در زنجیره تولید قفل شده ایم و حتی یک قدم مثبت صنعتی در این خصوص پیش نبرده ایم و به ساده ترین ساختار آن دست نیافته ایم و جالب است که بودجه های کلان تحقیقاتی و پژوهشی نیز هزینه نموده ایم و حتی در چند سال گذشته بودجه های چشمگیری نیز از دولت گرفته شده اما بجای رشد و ارتقاء صنعت، شخص و یا شرکت خاصی سرمایه دار تر شده است و هیچ دردی از مشکلات صنعت حل نشده است و در همین جا یک تئوری جدید ساخته می شود که شاید ایجاد تشکل و انجمن شرکت های زنجیره ای صنعت طیور با مخالفانی روبرو بوده است که نمی گذاشته این انجمن شکل بگیرد که ظاهرا هم بوده است چرا که چندین بار بزرگان این صنعت گرد هم آمدند تا چنین تشکلی صورت بگیرد اما با درگیری های لفظی کار به ختم جلسه آن هم بدون نتیجه رسیده است و بنابراین برای گریز از این نقد ها و بستن دست مخالفان با تغییر نامی اندک در اسم انجمن، آن را تبدیل به انجمن شرکت های تولید زنجیره ای گوشت مرغ کرده اند.
از همه بگذریم به نظر شما مدیرانی که برای این انجمن انتخاب شده اند زمان کافی را پیدا خواهند کرد تا برای اهداف انجمن در مسیر عامه و صنعت پسند آن قدمی بردارند؟ بعضی از آنها یا تقریبا اکثریت آنها با این انتخابات اخیر، سمت و عنوان هفتم و هشتم خود را در صندلی های حساس و غیر حساس بدست آورده اند. آیا حضور این افراد صرفا به خاطر صلاحیت رجالی آنهاست یا چون ایده پرداز و سرمایه گذار آن هستند، باید عناوین مدیریتی را هم در دست داشته باشند؟
تعدادی از افراد فقط در جمع مدیران این تشکل و تشکل های مشابه هستند تا باشند و از امور مطلع گردند و شاید در مواردی هم یک رای مثبت یا منفی در نظر گرفته بشوند در صورتی که اگر به بیلان پیشرفت شرکت های آنها نیم نگاهی بیاندازیم شاید مواردی را پیدا کنیم که مشخصاً یک بیلان منفی را در چند سال گذشته نشان دهد و این یک زنگ خطر بزرگ است که آیا آن افراد با این حضور اقدام به تقسیم ضرر های خود و نفع انفرادی موسسات خود نموده اند یا واقعا برای یک هدف بزرگ پا در میدان گذاشته اند؟ میدانی که حضور آنها را در انجمن های دیگر شاهد بودیم و صد البته پیشرفت قابل توجهی هم در آنها دیده نشده است.
به هر حال امید است هیئت مدیره این تشکل که نامی جوان دارد بتواند از مهره های پر از سابقه و نامدار خود استفاده بهینه کند و در فضای احساسی اقدام به تصمیمات شخصی ننماید که نگاه اطمینان به تشکل ها و اصناف را از بین ببرد.
 
نظرات شما
  •  

    دکتر کاراموزیان گفت : ۹۴/۰۷/۱۱

    با سلام

    خدمت نگارنده محترم این متن باید بگویم که واقعا متاسفم که شما با نداشتن اطلاعات و دانش در حوزه زنجیره های تولید چگونه به خود اجازه می دهید که چنین متن انتقادی را منتشر نمایید؟! شما می فرمایید که دنیا به سمت هلدینگ متمرکز شده است!!! واقعا عجیب است که هنوز نمی دانید که شرکت هلدینگ تنها یک نوع ساختار سازمانی است که هر مجموعه ای می تواند به خود بگیرد و حتی شرکت های یکپارچه و یا زنجیره ای نیز می توانند این ساختار را به خود بگیرند و اصولاً ساختار هلدینگ چیز جدید و یا بحث عجیبی نیست!!

    پاسخ...
  •  

    دکتر کاراموزیان گفت : ۹۴/۰۷/۱۱

    در ادامه نظر قبلی خودم باید بگویم که در این محل امکان پاسخ مفصل وجود ندارد و چنانچه امکان داشته باشد پاسخ تمامی بحث های شما را میتوانم در یک مقاله کامل بدهم

    پاسخ...
  •  

    علیرضا ستاینده گفت : ۹۴/۰۷/۱۱

    اصولا کار گروهی رفتاری پسندیده ودر دنیای امروز کار گشا.اما مشکل صنغت مرغداری با گشایش در صادرات حل خواهد شد.کدامیک از اقایان وخانمهای انتخاب شده در این مسیر تجربه عملی دارند؟.به نظر اینجانب جای افراد یکه در امر صادرات تجربه موفق ومفیدو تسلط بر بازار کشورهای منطقه داشنه باشند خالی است

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    علی حسینی گفت : ۹۴/۰۷/۱۲

    با سلام - آقای کاراموزیان! - 12 مقاله مفصل از 8 سال گذشته تا به حال در خصوص زنجیره تولید نوشته ام - دو تای آنها در سایر رسانه ها چاپ و در خصوص یکی از آنها در رادیو صحبت کردم و امروزه تازه در خصوص آن بحث می شود - ساختار هلدینگی هم بیش از آن چیزی هست که شما می فرمایید. لطفا متن را کامل تر بخوانید تا متوجه بشید که عرض کردم یک مدیره 10 عنوانه نمی تواند در یک زنجیره مفیدتر واقع شود - در کل متن با زنجیره مخالفت نشده بلکه در شیوه انتخاب مدیر آن بحث شده - امیدوارم طرح ها کاملتر مطالعه کنید آقای دکتر

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com