هیچ اقدامی برای اصلاح قیمت مرغ نشده است

هیچ اقدامی برای اصلاح قیمت مرغ نشده است
4 ماه از شروع سال گذشته است و مرغداران گوشتی کشور، در سالی که انتظار می رود با فرمایشات رهبر انقلاب، بیشترین حمایت از تولیدکننده داخلی شود، متاسفانه تا این لحظه هیچ اقدام اساسی بر روی اصلاح قیمت مرغ نشده است.
مرغداران کشور در هر دوره از تولید خود متحمل خسارت جدی می شوند که به هزار دلیل مجبور به تحمل آن هستند. مرغداران به هیچ عنوان به قیمتی که محصول خود را می فروشند راضی نیستند، رضایت ندارند، از جان و دل نمی فروشند و فقط به زور وام ها و پر کردن هزینه های جاری خود اقدام به تولید می کنند. مرغداران در این 4 ماه گذشته و ماه های قبل نیز در حال تحمل زیان می باشند و علی رغم بررسی های کارشناسی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده، تا کنون ستاد تنظیم بازار نسبت به اصلاح قیمت ها ، هیچ گونه اقدامی و حتی کوچکترین اقدامی ننموده است.
یک فرمول ساده، منطقی و سهیل الفهم وجود دارد و آن اینکه برای حمایت از چرخه اقتصادی، برای حمایت از سرمایه مردمی، برای ایجاد رفاه جامعه، برای آسایش تولید در حال و آینده، باید از تولیدکننده حمایت نمود.
حمایت از تولید کننده صدقه نیست، لطف نیست، مهربانی نیست، انفاق نیست، خمس و ذکات نیست، توجه ویژه نیست، نگاه پر مسئله نیست، واجب است، اجباریست، وظیفه است.
تولید کننده مخصوصا تولید کننده محصولات غذایی و پروتئینی در همه جای دنیا حتی از وزیرکشاورزی آن کشور مهم تر است و رضایت آن اهم بر رضایت مسئولین است چرا که مسئولین می آیند و می روند، اما کلید اقتصاد در دستان تولید کننده بوده و هست و می ماند.
 
نظرات شما
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۰۴/۲۱

    وإلا دمت گرم قربون اون دهنت كه بخدا بايد حرفهات را با طلا سر در وزارت جهاد كشاورزى نوشت ولى مطمئن باش كه هيچ موقع در روى يك پاشنه نمى چرخه آقايان فعلا دارند از قبال ما هى ميتينگ ميدهند و باد تو غب غبشان انداخته و ژست گرفته كه ما توانستيم جلوى تورم مرغ را بگيريم نه آقايان اولا صدقه سرى ما توليد كنندگان داريد حقوق مزايا زير ميزى هايتان را ميگيريد و ثانيا بزودى با ورشكسته كردن توليدكنندگان بيكارى كارگران در جامعه و گرانى وبسوى واردات مرغ مواجه خواهيد شد پس تا دير نشده كار را بديد به كاردان

    پاسخ...
  •  

    ارش مرغدار گفت : ۹۳/۰۴/۲۱

    برادر من کی تو فکر تولید کننده است اقایان تو فکر رضایت مردمند قشر تولید کنده بدبخت بشه ایرادی نداره یک عده دیگه میان با وام وعده وعید پوچ تولید میکنند یا نهایتا از اقا وبزرگمان پدر ملیت ایران چین عزیز وارد میکنن شکر خدا مردم هم سنگ جلوش بذاری میخرن میخورن ودعای خیر میکنن برای پادشاه اسلام

    پاسخ...
  •  

    ارش مرغدار گفت : ۹۳/۰۴/۲۲

    برادر من کی تو فکر تولید کننده است اقایان تو فکر رضایت مردمند قشر تولید کنده بدبخت بشه ایرادی نداره یک عده دیگه میان با وام وعده وعید پوچ تولید میکنند یا نهایتا از اقا وبزرگمان پدر ملیت ایران چین عزیز وارد میکنن شکر خدا مردم هم سنگ جلوش بذاری میخرن میخورن ودعای خیر میکنن

    پاسخ...
  •  

    سعید صدریه گفت : ۹۳/۰۴/۲۲

    درود بر شما که با قاطعیت از تولید کننده دفاع می کنید . این امر که مقامات می آیند و می روند ولی تولید همیشگی است ، بسیار بسیار جمله پرمعنی و عمیقی است . قطعا همانگونه که مقامات ارشد نمیتوانند جلوی بانکها را که رباخوار واقعی در لوای قانون هستند ، بگیرند . و همانگونه که مقامات ارشد نمیتوانند جلوی خودرو سازان را بگیریند . به همین دلیل مقامات ارشد هم نمیتوانند مسئله ای به این سادگی را که قیمت تمام شده و سود عادلانه مرغ چه میزان است را تعیین کنند . قطعا اگر تعیین کنند ، عده ای منافعشان بهم میریزد .

    پاسخ...
  •  

    مرغدار متضرر گفت : ۹۳/۰۴/۲۲

    سلام نماز و روزه تون قبول باشه اقای حسینی ممنون که بالاخره یک انسان باوجدان پیدا شد .فقط یک سوال دارم چرا مسوولین رده بالا مثل اقای حجتی در مقابل این بی عدالتی در حق مرغدار بدبخت ساکت مانده چرا تولید کننده را به حال خود رها کرده اید و هیچ جوری جلو این ضررهای پی در پی مرغدار گوشتی و حتی تخم گذار را نمی گیرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگرقرار است به این شکل ادامه پیدا کند بگویید ما برویم سراغ شغل دیگری اصلا ما را چه به تولید!!!!!!!!!! تا مرغدار برزیلی وترک است ما چه کاره ایم .

    پاسخ...
  •  

    محمدپارسا حقگو گفت : ۹۳/۰۴/۲۲

    سلام من ی مرغداری هستم که بعدی دور جوجه ریزی امسال دیگه عطارابه لقاش بخشیدم ودر مرغداری رابستم بذار دزدبره کل اسباب واثاثیه رابارکنه بره دیگه که از جیب نمدم دندم نرم مرم حمالی پول وامها ی تاسیس مرغداری راپس مدم تا دیگه هوس تولید به کلم نزنه شاید زدم توکار واردکردن مرغ چینی!!!!!!

    پاسخ...
  •  

    دکتر قاسم زاده گفت : ۹۳/۰۴/۲۲

    حتی مقام معظم رهبری هم در فرمایشات چند روز قبلشان در جمع مسئولین از وضعیت دامداران انتقاد نمودند. این اندازه بی توجهی مسئولین و سر در برف فروبردنشان چه معنی میدهد؟ شاید مسئولین راهی جز خرید تضمینی برای افزایش قیمت مرغ بلد نیست، که ما میتوانیم یادشان بدهیم. تسهیل و تشویق صادرات، یکی از این راهها است.

    پاسخ...
  •  

    محمد رودباری گفت : ۹۳/۰۴/۲۲

    آقا دمت گرم! بالاخره یکی به اینا گفت که وظیه دارن کنک کنن
    دمت گرم آقای حسینی

    پاسخ...
  •  

    حسن اسلام کیش گفت : ۹۳/۰۴/۲۲

    باسلام:جناب اقای مدیرصراحت لهجه زیادی خدای ناکرده باعث مقفول شدن ابواب سایت نشود ومامرغداران راازهمین که هست بیندازد.
    من هم مرغدارهستم وحدود دوسال اندی از مزایای خاص صراحت لهجه بهره زیادی بردم عزیزم مواظب باش دلسوزان ما تولید کننده ها شب وروز اسایش خودرا وقف حل مشکلات تولید کنندگان عزیز کرده اند.
    اگرمقدور بود دوقبض مربوط به یک سازمان دلسوز دولتی راکه همیشه ادعامیشود تغییرنرخ تعرفه ای وجودنداردبرایتان میفرستادم تاببینید چطور دلسوزانه تعرفه را تاچهل وچندبرابر افزایش داده اند اصل مدارک موجوداست.

    پاسخ...
  •  

    ضرغامی گفت : ۹۳/۰۴/۲۲

    جناب حسینی من خیلی خوشحالم که به غیر از مرغداران یک نفر دیگر هم متوجه این گرفتاری مرغدار هست او هم شما هستی . در اینده نزدیک مسولین متوجه اشتباه خود می شوند اونوقت هم دیگه دیر شده. باید تاسف خورد.

    پاسخ...
  •  

    دکتر قاسم زاده گفت : ۹۳/۰۴/۲۸

    جناب حسینی این مطلب رو یکجوری توی صفحه اول نگه دارین تا بیشتر خونده بشه. چند دوره ضرر پشت ضرر با وجود تولید به بهینه ترین صورت(تلفات زیر 1.5% ضریب تبدیل زیر 1.9 میانگین بالای 2.6) واقعا ظلمه به تولید کننده. پایین نگه داشتن نرخ تورم به قیمت خرد شدن تولید کننده مدیریت اقتصاد نیست.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com