هر گونه خسارت در صنعت تخم مرغ، مردم را متضرر می کند

هر گونه خسارت در صنعت تخم مرغ، مردم را متضرر می کند
رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار خراسان رضوی با اشاره به اینکه یک دهم نیاز تخم مرغ کشور در خراسان رضوی تولید می گردد؛ افزود: روزانه یک میلیون مرغ پایان دوره تولید به این صنعت اضافه می شود و جوجه ریزی در استان بیش از برنامه چشم انداز پیش می رود که البته به لطف تمهیدات دامپزشکی؛ این مشکل در ماه های اخیر تا حدودی مرتفع گردیده است.
به گزارش خبرگزاری موج، محمد منتظمی با بیان اینکه قیمت تخم مرغ بر اساس مصوبه شورای عالی تنظیم بازار 4500 تومان است در صورتیکه این محصول در بازار 2100 تومان از ما خریداری می شود؛ تصریح کرد: خراسان رضوی ضمن تامین نیاز تخم مرغ داخل، سرریز تولیدات را به سایر استان ها نظیر گلستان، مازندران، کرمان و هرمزگان صادر می کند.
وی در بیان یکی از مشکلات صادرات تخم مرغ به سایر نقاط خارج از استان، گفت: نوسانات قیمت تخم مرغ، نابهنجاری های صادرات، کاهش محصول در زمان بهره برداری از آن در اثر بیماری ها و عدم امکانات حمل و نقل مناسب به ویژه ماشین های سردخانه دار از مهم ترین معضلات تولید این ماده پروتئینی در استان می باشد.
وی خراسان رضوی را نسبت به سایر استان ها در حوزه بهداشتی و رعایت دستورالعمل های دامپزشکی به خصوص در صنعت تخم مرغ پیشرو دانست و اظهار کرد: اگر کلیه نکات بهداشتی و دستورالعمل های اعلام شده از سوی تولیدکنندگان استان رعایت گردد باز هم تضمینی بر این نیست که محصولات در خارج از چرخه تولید به مصرف کننده سالم تحویل داده شود، زیرا فرآیند نگهداری توسط فروشندگان نیز نیاز به فرهنگ سازی بیشتری دارد.
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز در ابتدای این نشست تصریح کرد: همزمان با تغییراتی که در دنیای تکنولوژی، علم و فرهنگ رخ می دهد چرخش بیماری ها و حساسیت آنها و از سوی دیگر چهره انتقال آنها نیز در حال تغییر است.
دکتر مجید روحانی نژاد خاطر نشان کرد: ما یک برنامه هدفمند را دنبال می کنیم که ضمن حمایت از مصرف کننده، ارائه خدمات بهداشتی به تولید کننده و توجه به اولویت های این گروه نیز در برنامه های دامپزشکی استان قرار دارد.
وی افزود: مرغداران همانند گذشته تولید می کنند اما هدف ما این است که آنها با توجه به سنجیدن شرایط فعلی تولید کنند زیرا ما نمی توانیم قوانین را به صرف عدم درآمد این صنعت تغییر دهیم و سلامت مردم را دچار مشکل کنیم لذا مرغداران باید در جهت سلامت مردم و تامین امکانات تلاش کنند.
دکتر روحانی نژاد با اشاره به اینکه قوانین توسط قانونگذار ابلاغ شده است و ما باید مجری آن باشیم؛ اذعان کرد: از دیگر اهداف وجود این قوانین، ایجاد فرصتی یکسان برای صادرات محصولات است که این جز با ایجاد رقابت بین تولید کنندگان در راستای تولید محصولات سالم امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به شعار سال" دولت و ملت ، همدلی و هم زبانی" ،پیشنهاد داد تا تیمی با حضور نماینده دامپزشکی استان تشکیل گردد تا طرحی اجرایی و پیش رونده و دارای زمان بندی را در جهت حل مشکلات این صنعت دنبال کنند زیرا خسارات وارده به این صنعت مردم را بیش از همه متضرر می کند.
وی یادآور شد با توجه به نقش تولیدکنندگان در فرایند تولید، دامپزشکی استان حمایت ویژه از تولیدکنندگان را در جریان پیاده سازی برنامه های بهداشتی خود مد نظر قرار خواهد داد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com