حمایت از تولید کننده با جیب مصرف کننده منطقی نیست

حمایت از تولید کننده با جیب مصرف کننده منطقی نیست
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این که در تنظیم بازار حقوق مصرف کننده و تولید کننده باید به یک میزان حفظ شود گفت: حمایت از تولید کننده با ابزار افزایش قیمت به نوعی حمایت با جیب مصرف کننده است.
سید راضی نوری در رابطه با تصمیم اخیر ستاد تنظیم بازار در خصوص افزایش قیمت مرغ در راستای جلب رضایت تولید کنندگان اظهار داشت: دولت در تنظیم بازار و تعیین قیمت باید به گونه ای عمل کند که حقوق مصرف کننده و تولید کننده به یک میزان حفظ شود و فشار نوسان قیمت نباید به تنهایی بر دوش مصرف کننده باشد.
وی با اشاره به نقش وزارت جهاد کشاورزی در تامین و تنظیم محصولات کشاورزی و دامی گفت: با توجه به این که  در قانون جدید تمام اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت ، معدن و تجارت سلب و در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است، از این این وزارتخانه اصلی ترین نقش را در نظارت و تنظیم بازار برعهده دارد.
نوری حمایت از تولید کننده با ابزار افزایش قیمت را ناعادلانه و غیر منطقی دانست و افزود: دولت باید با اختصاص یارانه به تولید کننده ،حمایت از صادرات و دیگر راهکارها ، هزینه های تولید را کاهش دهد تا شاهد گلایه تولید کنندگان در این زمینه نباشیم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه با بیان این که حمایت از تولید کننده با ابزار افزایش قیمت به نوعی حمایت با جیب مصرف کننده است افزود:انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی در تامین مواد غذایی و موردنیاز به گونه ای عمل کند تا کمترین فشار به مردم وارد شود.
نوری با اشاره به اظهارات مسئولین وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تولید مازاد محصولاتی مانند تخم مرغ و مرغ گفت:زمانی باید برای صادرات برنامه ریزی کنیم که بازار داخلی اشباع شده و قیمت ها منطقی وثابت باشد.
وی حضور دلالان را در عرضه محصولات کشاورزی و دامی بسیار تاثیر گذار دانست و افزود:متاسفانه نظارت آن طور که باید بر بازار وجود ندارد و درحالی که قیمت مشخصی برای یک محصول وجود دارد، دلال ها با قبضه کردن بازار نظم آن را به هم زده و قیمت ها را دست کاری می کنند.
نماینده مردم شوش در مجلس تاکید کرد: در یک اقتصاد سالم تولیدکننده به طور مستقیم محصولات خود را بدست مصرف کننده می رساند و ما باید باید تا حد ممکن واسطه ها را حذف کنیم هر چند حذف کردن شان ممکن نیست.

 
نظرات شما
  •  

    مرغداراهوازی گفت : ۹۳/۰۹/۱۱

    باسلام آنگاه که این نماینده بی اطلاع ازمسایل اقتصادی مصرف کننده باجیب تولیدکننده مرغ مفت وارزان میخوردکجاتشریف داشتندکه ازتولیدکننده دفاع کندکه اکنون مدعی العموم مصرف کننده شده است که این امرباعث خروج تعدادقابل توجهی ازمرغداران بدون حامی گردیدمنجمله خودبنده که بازیان 60میلیون تومانی فعلا"عطای تولیدرابه لقایش بخشید ام تاانشالله باهمراهی سایرهمکاران دست بدعا برداریم وازخداوندمتعال تقاضای فریادرسی کنیم زیراهیچ امیدی به مسولین بی کفایت نیست

    پاسخ...
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۰۹/۱۱

    جناب نورى أيا در اين يكساله هيچ إز اوضاع توليدكننده خبر داشتى يا فقط قصد أرز اندام دارى هنوز هم توليد كننده در حال ضرر دادن است و با اين كه همه اجناس تورم داشته مرغ نسبت به پارسال تنزل داشته متاسفانه دوستانتان با رانت خوارى قيمت نهاده ها را گرانتر إز قيمت.واقعى فروخته و هزينه توليد را بالا برده كه توان رقابت صادرات با هيچ كشورى را نداريم پس صادرات را فراموش كنيد و اما با واردات بى رؤيه كمر توليدكننده را شكستن و دلالان را هم بايد در بين دوستان جستجو كرد و اين هم شدنى نيست بنابراين سكوتت بهترين را

    پاسخ...
  •  

    ضرغامی مرغدار متضرر گفت : ۹۳/۰۹/۱۱

    کدام افزایش قیمت؟؟؟
    جناب اقای نوری عضو کمسیون کشاورزی مجلس.
    با اشتباه های شرکت پشتیبانی انجام داده مرغدار را در یک چاه 100 متری انداخته وبا تدبیر مجلس محترم و وزیر محترم کشاورزی در حال بالا امدن از چاه کنده شده هستیم وبه ارتفاع 75 متری رسیدیم هنوز 25 متر مانده تا از چاه بیرون بیایم .
    لطفا شما به قیمت مرغ تا دوسال پیش که توسط همین سایت ارایه میشود رجوع کنید انگاه متوجه میشوید افزایش قیمت نداریم یلکه بازگشت قیمت مرغ را داریم.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۹/۱۱

    تا به حال از جیب تولید کننده رفت .
    آقای نوری میخوای تو از جیب خودت مایه بذار
    قیمت مرغ با تره بار تو یه قیمت بود واقعا عادلانست؟؟
    مرغدار بدبخت این همه هزینه میکنه استرس تحمل کنه

    پاسخ...
  •  

    مهدي گفت : ۹۳/۰۹/۱۱

    اقاي نوري نفست از جاي گرم بيرون مي ياد مرغداران بدبخت شدن شما هنوز هم به فكر مصرف كننده هستيد

    پاسخ...
  •  

    علی کاشناس و مرغدار گفت : ۹۳/۰۹/۱۲

    با سلام این نماینده مجلس در زمانی که مرغ 2100 تومان خریداری میشدکجا تشریف داشتند و از دیوار صدا در امد ولی از نمایند گان صدایی در نیامد که خیلی ها به خاک سیاه نشتند عوض اینکه کار به این و ان بسپارید قانون خوب تدوین کنید تا این مشکلات گریبانگیر مردم نشود

    پاسخ...
  •  

    مرغداری ازکرمانشاه گفت : ۹۳/۰۹/۱۲

    اقای عضوکمیسیون جوجه ونهاده ارزان بده مرغدارت گوشت هم ازش ارزان تحویل بگیر این یک موضوع دودوتاچهارتای سادس لقمه رادورسرتان نچرخانید......البته شمادراین مسائل علامه ای دهرید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ...
  •  

    هارونی گفت : ۹۳/۰۹/۱۲

    اقای نماینده منه تولیدکننده هم جزو همین مردمم شما نماینده مردمید تولید کننده هم مصرف کننده عمده غلات با ارزی که هر روز نوسان دارد مصرف کننده عمده انرژی هستم مصرف کننده نیروی انسانی هستم مصرف کننده بی خوابی ها و استرس و سلامتی ام هستم شما هنوز نمیدانید تولید کننده و مصرف کننده در یک خط هستند و با افکار غلط خود این دو را جدا از هم میدانید متاسفم برای مسئولانینی که در کمسیون کشاورزی هستند و الفبای تولیدرا نمیدانند من 200 میلیون یارانه به مصرف کننده دادم شما 10 تومان از جیب خود به مصرف کننده میدهید؟

    پاسخ...
  •  

    امین گفت : ۹۳/۰۹/۱۲

    نماینده محترم مجلس آقای سید راضی نوری آیا زمانی که هزاران میلیارد ریال خسارت به صنعت طیور وارد شد اعلام کرده اید که حمایت از مصرف کننده از جیب تولید کننده صحیح نیست؟ البته که نباید به تولید کننده و مصرف کننده فشار وارد آید. آنکه می بایست به خود فشاری احساس میکرد مسولین محترم دولت و نمایندگان عزیز مجلس بودند که هرگز آسیبی ندیدند و نخواهند دید. و البته دلالان بزرگوار که یار غار همیشگی و پشت پرده دولتمردان هستند.این حنا های بیرنگ را به مرغداران نفروشید که سال هاست رنگی ندارد.

    پاسخ...
  •  

    نعیما گفت : ۹۳/۰۹/۱۶

    اقای محترم کجای دنیا دیدی که قیمت یک کیلو تخم مرغ با قیمت یک کیلو گوشت مرغ برابری کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کجای کاری که چنین دم از حمایت مصرف کننده میزنی ؟؟؟؟؟شماهایید که با نظرات غیر کارشناسی خود مامرغدارارو به خاک سیاه نشوندین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com