دولت کل مرغ‌ها را تضمینی بخرد

دولت کل مرغ‌ها را تضمینی بخرد
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی به دنبال مصوبه خرید تضمینی مرغ به قیمت هفت هزار تومان، خواهان واگذاری خرید تضمینی مرغ به اتحادیه‌های مرغداری شد.
اخیرا وزیر جهادکشاورزی در راستای حمایت از تولیدکنندگان صنعت مرغ، مصوبه‌ای را در وزارتخانه تصویب کرده که براساس آن مرغ کیلویی هفت هزار تومان به صورت تضمینی از مرغداران خریداری شود. رویکردی که از دید فعالان صنعت مرغداری مثبت است ولی کافی نیست.
محمد یوسفی، رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی در خصوص تاثیر این تصمیم بر وضعیت مرغداران گفت: خرید هفت هزار تومانی مرغ فقط قیمت تمام شده تولیدکنندگان را پوشش می‌دهد و سودی برای آنها ندارد.
وی افزود: تصمیم آقای وزیر خوب است؛ ولی کافی نیست. چون کل مرغ تولید شده خریداری نمی‌شود و تولیدکنندگان کماکان مجبور هستند مرغ را در بازار زیر هفت هزار تومان بفروشند. بر این اساس در حال حاضر تولیدکنندگان، مرغ را کیلویی شش هزار تا شش هزار 500 تومان می‌فروشند که به گفته مرغداران زیان زیادی را برای آنها به دنبال داشته است. یوسفی میزان زیان تولیدکنندگان مرغ گوشتی را از ابتدای سال جاری تاکنون برای هر کیلو مرغ هزارو 500 تومان عنوان کرد.
وی افزود: با توجه به شرایط کنونی اگر وزارتخانه کل مرغ یا حجم زیادی از آن را بخرد یا کاری کند که مرغداران در بازار مرغ زیر هفت هزار تومان نفروشند؛ اتفاق خوبی است.
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی سپس برای اینکه تنظیم بازار درست انجام شود، توصیه کرد: خرید مرغ به جایی اینکه توسط شرکت پشتیبانی امور دام انجام شود؛ به تشکل‌ها واگذار و اعتباراتش نیز تامین شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com