چرا قیمت مرغ در بازار افزایش یافت

چرا قیمت مرغ در بازار افزایش یافت
از ابتدای دی ماه مرغداران اغلب سالن‌های خود را تخلیه و جوجه‌ریزی برای ایام پایانی سال را آغاز کردند که این امر موجب شده تا قیمت جوجه از کیلویی 600 تومان در هفته‌های گذشته به 1400 تومان افزایش یابد. مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی ایران با اعلام این مطلب از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین دو وزارتخانه صنعت، جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران خبر داد و گفت: برطبق این تفاهم‌نامه مقرر شده است که اتحادیه قیمت کف و سقف مرغ را اعلام کند تا از زیان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان جلوگیری شود. به گزارش ایلنا حسین مقدم‌نیا افزود: براساس بررسی‌های انجام شده قیمت کف مرغ در سطح بازار باید 5400 تومان و سقف قیمتی نیز 5700 تومان باشد تا چنانچه قیمت پایین‌تر از کف قیمتی بود دولت به خرید و ذخیره‌سازی مرغ مرغداران اقدام کند و اگر بیش از سقف قیمت تعیین شده بود ذخایر موجود را آزاد کند تا تعادل در بازار ایجاد شود.

 
نظرات شما
  •  

    امرایی از کوهدشت لرستان گفت : ۹۱/۱۱/۲۳

    با سلام واحترام خدمت مدیر محترم سایت در راه اندازی بستر ی جهت تعامل بیشتر جامعه شریف مرغداران کشور - در خصوص خبر جناب معاونت محترم بهبود تولیدات دامی استان خراسان رضوی " مبنی بر ورود بیش حد مرغ به بازار برای شکستن قیمتها " دلم بدرد آمد لازم دانستم بعنوان یک کارگر بیسواد مرغدار به ایشان یادآوری کنم که حرف شما بسیار مبتدی وغیر کارشناسانه بود - شما بایستی حرف منطقی وکارشناسانه بزنید . بله شما میتوانید از کشور های همسایه مرغ ارزان وارد کنید چون قیمت نهاده ها در آن کشورها یک چهام کشور ماست . ماقبل از اینکه تولید کننده باشیم خود مصرف کننده ایم در سه ماه یکبار تولید داریم 85 روز دیگه مصرف کننده ایم از قیمت ارزان استقبال میکنیم اگر هزینه تولید پایین باشد همه مرغداران جوجه ریزی میکنند ولی افزایش چهار برابری قیمت نهاده ها عرصه را برهمه تنگ کرده خیلی ها کار را رها کرده اند بیشک با این اظهار نظر غیر کارشناسانه از رقم واحد های تعطیل شده بی اطلاع هستید .چون برای شما اهمیت ندارد - یک تحقیق بفرمایید ببینید با اخذ تصمیمات غیر کارشناسناه ودستوری چه خانواده های بخاک سیاه نشسته - وچه واحدهای تولیدی با چند نف شاغل بخاطر افزایش نهاده ها تعطیل شده اند . متاسفانه جامعه شریف وزحمتکش مرغداران فقط مرغ ارزان تحویل جامعه میدهد - خطابم صرفا" بشما نیست به کلیه مسولیین محترم دست اندر کار این صنعت است سویا ارزان وارد کنید ذرت ارزان وکنستانتره ودارو وسوخت ارزان بدهید مرغ ارزان هم تحویل بگیرید اینکه صرفا با ابزار اداری که در اختیار دارید بفکر ضرر مرغداران باشید خدا را خوش نمی آید - شما مدیون این صنف هستید - خبر دارید سیم پایه بست دان خوری از 1000 تومان(مهرماه 91 ) به ده هزار رسیده -مابقی وسایل را همینطور -
    چه کسی باید مابه تفاوت قیمت سوخت را به مرغدار بدهد - چرا اخیرا" صد تومان به قیمت سویا توسط پشتیبانی اضافه شده ؟ چرا ؟ اقدامات شما امر موکد است باید اجرا شود ولی 500 تومان به قیمت مرغ اضافه میشه برا خودشیرینی همه اولتیماتوم میدن ؟ چرا از این صنعت با این همه اشتغال حمایت نمیشه ؟ چرا جناب مدیر مربوط بحثی در خصوص رقم ناچیز بیمه مرغداری نمی گویید . آیا مرغ 48 روزه 3000 تومان ارزششه ؟ یک کیلو سویا شده 1250 توان بی کرایه حمل ونقل - جوجه یک روزه با بیمه وکرایه حمل شده 1700 تومان - کرایه از تن 24 به تنی 50 تومان افزایش پیدا کرده در این خصوص هم حرفی بزنید - امید است هر استان هیات کارشناسی تشکیل مضرات وریسکه تولید ومیزان سرمایه مورد نیاز را جهت پرورش طی یک دوره محاسبه تا همه از این بل تکلیفی رهایی یابند .

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com