بدبینی مرغداران؛ زمینه ساز تشکل های نوظهور

بدبینی مرغداران؛ زمینه ساز تشکل های نوظهور
احوال کنونی صنعت مرغداری کشور این واقعیت را نشان می دهد که هر آنچه تا کنون به عنوان تشکل، اتحادیه و یا تعاونی در صنعت مرغداری کشور تشکیل و مشغول به فعالیت می باشد توان مدیریت و کارای لازم در سر و سامان دادن صنعت و رفع مشکلات آن را نداشته است. هر چند تعدد این تشکل ها نیز دلیلی دیگر در عدم انسجام و هماهنگی تولید کنندگان در نظم دادن به تولید است اما  شاید بتوان مهم ترین عامل را عدم مدیریت مناسب این نهادها در صنعت مرغداری کشور دانست.
به گزارش ITPNews، تشکیل کانون انجمن های صنفی مرغ گوشتی کشور با حضور مدیران انجمن صنفی تعدادی از استان ها از جمله؛ تهران، اصفهان، مازندران، گیلان و خراسان تلاشی دیگر از سوی فعلان این صنعت برای بهبود شرایط تولید می باشد.
اما با آنچه تا کنون از نتیجه حضور و فعالیت این نهاده ها در صنعت مرغداری کشور دیده شده این سوال در ذهن ایجاد می شود که؛ با وجود اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با بیشترین اعضاء و فعالیت در سراسر کشور، لزوم تشکیل این کانون چیست؟{tor_sutitle}بهرام پاکزاد: اتحادیه سراسری تمرکز خود را به مسائل اقتصادی و مالی خود کرده است و از منافع مرغداران دور شده است{/tor_sutitle}
بهرام پاکزاد - رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی استان اصفهان - یکی از اعضای هیات موسس کانون انجمن های صنفی مرغدارن گوشتی کشور -  در گفتگو با خبرنگار ITPNews، در پاسخ به این سوال می گوید: با وجود اینکه در صنعت تعداد زیادی تشکل، اتحادیه و تعاونی وجود دارد اما هیچ یک از آنها تا کنون عملکرد خوبی نداشته و پاسخگوی نیاز مرغدارن نبوده اند.
وی ادامه داد: از دلایل این ناکامی علاوه بر اختیارات محدود آنها مربوط به پرداختن اتحادیه سراسری، به عنوان فراگیرترین تشکل در صنعت مرغداری کشور، به  مسائل اقتصادی و مالی است که توجه آنها را به حقوق مرغدارن کاهش داده است.
پاکزاد افزود: این درگیری با مسائل مالی و عدم توانایی اتحادیه در کسب حقوق اعضاء، نوعی بدبینی را در مرغدارن نسبت به عملکرد اتحادیه سراسری ایجاد نموده که سبب مشکلات بسیاری در کنترل تولید و تنظیم بازار عرضه و تقاضا شده است.
وی با اشاره به اهداف تشکیل  کانون انجمن های صنفی مرغدارن گوشتی کشور، بیان داشت: این کانون در نظر دارد فارغ از موضوعات اقتصادی و مبحث های پبرامون آن به مسائل حقوقی مرغدارن پرداخته و آنچه که تا کنون از آنان ضایع شده است را دستگاه های ذیربط طلب نماید.{tor_sutitle}بهرام پاکزاد: تعداد زیادی تشکل و اتحادیه وجود دارد، اما هیچکدام تاکنون عملکرد خوبی نداشته اند{/tor_sutitle}
پاکزاد رویکرد جدید وزارت جهاد کشاورزی نسبت به انجمن های صنفی را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: سابقه تاریخی ایران نشان می دهد هیچگاه حکومت مرکزی با به وجود آمدن تشکلی مقتدر که قدرت عمل بالایی داشته باشد موافق نبوده اما خوشبختانه در دولت جدید از همان ابتدا سیاست بر حمایت از انجمن های صنفی بوده است .
وی همراهی و همدلی مرغدارن را تنها ضامن موفقیت کانون در دریافت حقوق آنان دانست و گفت: همانطور که پیامبر اسلام فرمودند: هیچ ملتی سرنوشتشان تغییر نمی کند الا به همت خودشان، تغییر در وضعیت صنعت مرغداری کشور نیز زمانی اتفاق خواهد افتاد که  مرغدارن خود تصمیم به تغییر بگیرند.
عضو هیات موسس کانون انجمن های صنفی مرغدارن گوشتی کشور تصریح کرد: کانون سعی خواهد کرد با مراجعه به مراکز قانونی حق مرغداران را احیاء کند و به عنوان ابزاری قدرتمند بر مجلس و دولت فشار بیاورد تا قوانین که حق این صنف بوده است را به آنها برگرداند.
اما جدا از این کانون و هزاران تشکل که صرفا نام های بزرگی برای خود ساخته اند و سمتهایی هوس برانگیز برای مدیران خود، امیدواریم روزی روزگاری شاهد آن باشیم که مدیرانی دلسوز و فداکار در دل این اتحادیه و تشکل ها نقش نمایی کند و قدمی مثبت در صنعت مرغداری ایران بردارد و این آن چیزی هست که متاسفانه تاکنون در انتظار وجودش هستیم.

 
نظرات شما
  •  

    سيد مجيد نعيمي گفت : ۹۴/۰۹/۰۱

    اميدوارم تشكل جديد سمتهاي هوس برانگيز نداشته باشد

    پاسخ...
  •  

    سيد مجيد نعيمي گفت : ۹۴/۰۹/۰۱

    استفاده از اين صفات براي عزيزاني كه بدون مزد و مواجب فقط در راه رضاي خدا به فعاليت ميپردازند به نظرم شايسته نيست

    پاسخ...
  •  

    حسین گفت : ۹۴/۰۹/۰۱

    امیدواریم این کانون صنف فقط ف کر جیبشان نباشن آخه تو این مملکت کسی نیست دلش به حال تولید کننده بسوزه تمام بدبختی های ما دولت تدبیر وکلک است دولت فقط تو فکر دو تا شرکت خودرو ساز است بقیه هیچ فقط خودروساز انسان هستند از نظر دولت ما مرغداران برده هستیم فلان ما یتیم هستیم پدر ما که دولت باشه مرده مرده مرده

    پاسخ...
  •  

    محمدرضا گفت : ۹۴/۰۹/۰۱

    فقط خدا لعنتشون کنه به حق 5 تن

    پاسخ...
  •  

    جمشیدرسولی گفت : ۹۴/۰۹/۰۱

    متولیان صنعت طیورکشوردراتحادیه هاکه داعیه مدیریت کلان رادارند.حتی حاضرنیستند برای احقاق حق مرغداران قدمی بردارند.مشکلات این صنعت چگونه حل خواهدشد.!!!

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    رضا تجدی گفت : ۹۴/۰۹/۰۱

    آقای نعیمی کدوم صفات ناشایس؟ به کسی فحش داده نشده یا بی احترامی نشده. اجازه بدید دوتا نقد هم بشه این اتحادیه سراسری- نکنه به شما خوب رسیدن. یه جمعیت شاکی ان از بی توجهی این اتحادیه اون وقت می گی دلسوز؟ خوبی؟ از هیچی خبر نداری شما. قیمت مرغ رو می بینی؟ سکوت رو می بینی؟ از هر دری هر کی برای خودش کارشناسی می کنه صنعت رو می بینی؟ فقط خانم ابتکار در مورد پرورش مرغ حرف نزده/ دلسوز؟ بگو ساکت شیم و هی تعریف الکی کنیم دیگه/ چی به اتحادیه میگی که دمت رو داره؟

    پاسخ...
  •  

    طاهری گفت : ۹۴/۰۹/۰۲

    با سلام خدمت دوستان مرغدار باید بفکر تاثیر گذاری در سیستم تصمیم گیری کلان کشور بود و این مهم با فرستادن نمایندگان قوی به مجلس در پشتیبانی از صنعت مرغداری امکان پذیر می باشد .

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com