اتحادیه میهن با "سامانه سمامت" عهده دار ساماندهی کل صنعت مرغ تخمگذار کشور است

اتحادیه میهن با
در راستای مدیریت تولید تخم مرغ کشور اتحادیه میهن با مجوز وزارت جهادکشاورزی و در قالب تفاهمنامه ای از سال 1393 مسئولیت مدیریت جوجه ریزی را به عهده گرفت.
در این راستا سامانه ای تحت عنوان سامانه مدیریت اطلاعات مرغ تخمگذار ( سمامت ) طراحی و راه اندازی شد و با ابلاغ معاون محترم وزیر در امور  تولیدات دامی مقرر شد کلیه فعالیت های مربوط به جوجه ریزی، خرید، جوجه و پولت، حذت مرغ پایان دوره با استفاده از این سامانه از طریق اتحادیه میهن و تشکل های عضو آن در سراسر کشور انجام گیرد و مراتب به کلیه استان ها و دستگاه های ذیربط جهت هماهنگی و همکاری با اتحادیه ابلاغ گردد.
روند قبلی در جوجه ریزی با توجه به ساختار پراکنده صنعت  مرغ تخمگذار در کلیه حلقه ها به گونه ای بود که مرغداران بدون اطلاع از شرایط کل تولید و نیاز بازار اقدام به جوجه ریزی مینمودند و تاریخ حذف گله را به دلخواه تعیین کرده و همچنین به دلخواه نسبت به تولک بری اقدام می نمودند. سایر حلقه ها مانند مرغ مادر هم به همین صورت بدون در نظر گرفتن منافع کلی صنعت و نیاز کشور جوجه تولید کرده که نتیجه آن عدم تعادل در عرضه و تقاضا و عمدتا زیان تولیدکنندگان را به خاطر ظرفیت های بالایی که ایجاد شده بدنبال دارد در حال حاضر با راه اندازی سامانه سمامت و با هماهنگی دفتر امور طیور معاونت تولیدات دامی میزان نیاز جوجه در سال مشخص شده و میزان جوجه ریزی صرفا از طریق اتحادیه توسط سامانه سمامت تایید و پس از تاییدسامانه نسبت به تحویل جوجه اقدام نمایند.
این اقدام که در 8 ماه گذشته به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته باعث شده که وضعیت جوجه ریزی نسبتا متعادل و در نیمه اول سال جاری طبق برنامه صورت پذیرد.
در راستای اجرای هر چه بهتر این برنامه توسط اتحادیه بنا به درخواست خود اتحادیه میهن اختیار لازم از جانب معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی به اتحادیه اعطاء گردید که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1-تمدید پروانه های بهره برداری با تایید اتحادیه و تشکها استانی صورت خواهد گرفت.
2- اعطاء تسهیلات به کلیه مرغداران مرغ تخمگذار منوط به تایید اتحادیه خواهد بود.
3-صدور مجوز بهداشتی منوط به تائید اتحادیه می باشد.
4-با کارگزاری بیمه مرغ تخمگذار توسط اتحادیه موافقت شده و مقدمات آن در حال فراهم شدن است.
5-حذف مرغ پایان دوره با تائید اتحادیه انجام خواهد شد و موافقت با جوجه ریزی بعدی مرغداران منوط به رعایت ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی از جانب اتحادیه خواهد بود.
در حال حاضر با توجه به وضعیت تولید و جوجه ریزی صورت گرفته در یکسال گذشته طی ابلاغیه ای تولک بری ممنوع می باشد.
با در نظر گرفتن موارد فوق هدف ما این است که تولید به صورت سیستماتیک و از طریق سامانه صورت پذیرد و نتیجه آن ضابطه مند کردن فعالیت تولیدی، پایداری تولید، به حداقل رسیدن نوسانات و اقتصادی شدن تولید خواهد بود.
 
کلمات کلیدی سامانه سمامت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com