علت افت مقطعی قیمت مرغ

علت افت مقطعی قیمت مرغ
عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور گفت: اعلام قیمت خرید تضمینی مرغ از 7000 تومان به 6000 تومان از سوی شرکت پشتیبانی امور دام موجب شد قیمت مرغ طی دو تا سه هفته به‌طور بی‌سابقه‌ای در بازار کاهش یابد. البته روند افزایشی قیمت مرغ از چند روز پیش آغاز شده است.
محمدحسین زمانی‌راد با اشاره به تجدیدنظر در تعیین قیمت مرغ، گفت: قیمت تعیین شده برای خرید تضمینی مرغ که مورد بررسی مجدد وزارت جهادکشاورزی قرار گرفته برای مرغداران قابل قبول است.
وی افزود: اما به دنبال این امر ستاد بحران تعیین قیمت مرغ با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام، ستاد تنظیم بازار و اتحادیه سراسری مرغ گوشت تشکیل شد و در ستاد تنظیم بازار نرخ خرید هر کیلوگرم مرغ را با توجه به وزن و خط تولید به قیمت کیلویی 6500 تا 7000 تومان تصویب شد.
زمانی‌راد تصریح‌کرد: براساس دستورالعمل وزیر جهاد کشاورزی، پشتیبانی امور دام در همه استان‌ها باید مرغ را با این قیمت از مرغداران خریداری کنند. همچنین وزیر جهاد کشاورزی از این شرکت خواسته تا هیچ مرغ منجمدی وارد بازار نشود و نیاز بازار را از تولیدات مرغداران تأمین کنند.
تا پیش از هفته اخیر به دلیل کاهش قیمت خرید دولتی هر کیلوگرم مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، قیمت گوشت مرغ در بازار به کیلویی 5000 تومان کاهش یافت که باعث اعتراض تولیدکنندگان شد و در این میان ستاد تنظیم بازار مصوب کرد قیمت خرید این محصول از سوی شرکت پشتیبانی امور دام کیلویی 6500 تا 7000 تومان باشد که قیمت مرغ در بازار نیز به تبع این نرخ‌ها نیز تغییر کرد و به حدود 6600 تومان رسید.
بر اساس اینکه قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی 7000 تومان تعیین شده است، قیمت این محصول در بازار آزاد نیز تا 7000 تومان می‌تواند عرضه شود و مبنی بر گرانی این محصول پروتئینی پر مصرف نیست.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com