علل افزایش نرخ نهاده های دامی چیست؟

علل افزایش نرخ نهاده های دامی چیست؟
مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری گفت:افزایش قیمت جهانی ،حذف ارز مبادله ای و فراهم نبودن ساز و کارهای مناسب عرضه محصولات در بورس بر گرانی نهاده های دامی دامن زده است.
حسین نعمتی رئیس اتحادیه مرکزی دامداران با اشاره به دلایل گرانی نهاده های دامی، اظهار داشت: در چند ماه اخیر برخی نهاده های دامی از قبیل ذرت و جو در بازار  نوسانات قیمت را تجربه کردند که افزایش 10 درصدی تعرفه واردات جو و حذف ارز مبادله ای را می توان  از جمله دلایل این گرانی دانست.
وی با بیان اینکه عرضه جو در بورس به نفع دامداران نیست، گفت: از آنجا که ساز و کار فروش محصولات در بورس فراهم نیست این امر افزایش قیمت جو و ذرت را به دنبال داشته در حالیکه شرکت پشتیبانی برای تعادل قیمت ها اقدام به عرضه ذرت در بورس نموده است.
نعمتی ادامه داد: عرضه جو در بورس به سبب مشکلاتی از قبیل تاخیر در عرضه محصول و سیاست های خاص دولت برای فروش محصولات به نفع دامدار نیست.
رئیس اتحادیه مرکزی دامداران در خصوص پیش بینی قیمت نهاده های دامی بیان کرد:  در صورت عدم حذف تعرفه واردات جو امکان کاهش قیمت محصول وجود دارد.

حذف ارز مبادله ای افزایش نرخ جو را به همراه داشته است
همچنین جواد آزاد مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری کشور، گفت: در چند ماه اخیر قیمت برخی نهاده های اصلی از قبیل جو، ذرت و سویا افزایش چشمگیری یافته است.
وی با اشاره به دلایل گرانی نهاده های اصلی افزود: افزایش قیمت جهانی ، سیاست های داخلی دولت ناشی از حذف ارز مبادله ای ، افزایش تعرفه واردات و فراهم نبودن سازو کارهای مناسب عرضه محصولات در بورس بر این گرانی ها دامن زده است.
آزاد با اشاره به گلایه مندی دامداران از عرضه محصولات در بورس، بیان کرد: خرید نقدی محصولات در بورس  وکمبود نقدینگی دامداران مشکلاتی را برای آنها به بار آورده چرا که دامداران به سبب زیان های متمادی سال های گذشته توان خرید نقدی محصول را ندارند که در نهایت این امر جولان دلالان در بازار را به همراه دارد.
مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری کشور در خصوص تاثیر افزایش هزینه های تمام شده بر قیمت محصولات عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت تمام شده ناشی از افزایش نرخ نهاده ها، قیمت فروش محصولات تغییری نداشته که در نهایت این امر ضرر دامداران را دو چندان کرده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com